Tips på program som man spelar in

Permalänk
Medlem

Härliga tips i tråden, visste inte om MSI varianten, den tackar jag för.

Hela skönheten med forum är att man har olika åsikter, vore så jäkla tråkigt om alla tycker likadant i alla trådar.
Att personer har olika åsikter gör ju det hela intressant att läsa, varför en person tycker att A är bättre än B och hur motiveringen ser ut. När motiveringen eller grunden till varför A är bra ,eller B suger saknas eller innehåller något ogrundat påstående blir det bara larvigt.
Tycker dock denna tråd är rätt rakt på sak med goda detaljer om mjukvarorna

En liten läsar-reaktion bara, det är sådana här trådar som är intressanta.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Skrivet av FlorrpaN:

Jag lägger snarare fram fakta till varför fraps är sämre än gratisalternativen, jag sa heller aldrig att Fraps inte fungerar... hursom, fortsätt använda din SSD för att spela in separata 4Gb filer per minut, jag bryr mig inte så mycket faktiskt.

Om man laddar upp videon på Youtube dirr så är det inget problem alls, då man vanligtvis tar bort videon från hårddisken efter...

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadPixel:

Om man laddar upp videon på Youtube dirr så är det inget problem alls, då man vanligtvis tar bort videon från hårddisken efter...

Du min vän har missuppfattat användningen av FRAPS helt. Vill man ladda upp på youtube utan att editera sina klipp så är fraps helt fel verktyg. Fraps spelar in RÅ DATA och är inte rekommenderat för direkt uppladdning på youtube. Det är meningen att man ska efterbehandla allt som man spelar in med FRAPS.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

MSI Afterburner.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Skrivet av FlorrpaN:

Du min vän har missuppfattat användningen av FRAPS helt. Vill man ladda upp på youtube utan att editera sina klipp så är fraps helt fel verktyg. Fraps spelar in RÅ DATA och är inte rekommenderat för direkt uppladdning på youtube. Det är meningen att man ska efterbehandla allt som man spelar in med FRAPS.

Ja, man efterbehandlar den och laddar upp det sen (Windows movie maker tex). Det är ju inte så att man dör av att fraps videon kommer att stanna kvar på hårddisken i ca 10 min eller mer och senare tas bort.

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadPixel:

Ja, man efterbehandlar den och laddar upp det sen (Windows movie maker tex). Det är ju inte så att man dör av att fraps videon kommer att stanna kvar på hårddisken i ca 10 min eller mer och senare tas bort.

Du sa ju att du "laddar upp dirr på youtube".
Om FRAPS fungerar bra för dig så är det underbart, men jag vet inte om det du tror är "bra" verkligen är BRA. Har du testat ett annat program någon gång för att se vilken typ av prestandaskillnad du får i t.ex MSI afterburner gentemot FRAPS?

Känns mer som att du har bestämt dig för att FRAPS är det bästa, troligen för att du inte testat andra alternativ, bara vad jag tror.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av FlorrpaN:

Du sa ju att du "laddar upp dirr på youtube".
Om FRAPS fungerar bra för dig så är det underbart, men jag vet inte om det du tror är "bra" verkligen är BRA. Har du testat ett annat program någon gång för att se vilken typ av prestandaskillnad du får i t.ex MSI afterburner gentemot FRAPS?

Känns mer som att du har bestämt dig för att FRAPS är det bästa, troligen för att du inte testat andra alternativ, bara vad jag tror.

Uttryckte mig lite fel med att ladda upp den dirr på youtube men men

Har testat Dxtory tidigare, då jag ställde in alla inställningar rätt men fick inge ljud. bildkvalitén var kass och det gick ej att ta screenshots ingame.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadPixel:

Uttryckte mig lite fel med att ladda upp den dirr på youtube men men

Har testat Dxtory tidigare, då jag ställde in alla inställningar rätt men fick inge ljud. bildkvalitén var kass och det gick ej att ta screenshots ingame.

Är ganska säker på att du inte hade lagt till alla ljudkanaler eller bestämt en mapp för screenshots.
I Dxtory får du själv bestämma bildkvalité.

Det är inge fel på Dxytory, den ger full kontroll över blid och ljud, om du bara klickar på "record" så kommer du bli missnöjd.
Eftersom du inte verkar så vass på inställningar så borde du testa MSI afterburner istället.
Både MSI afterburner och Dxtory kan spela in i högre kvalité än vad FRAPS kan, men jag ser ingen anledning att göra det, när man väl laddar upp den så komprimerar youtube ner det ganska grovt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Det är på inga villkor tillåtet att diskutera, föreslå eller uppmana till användning av piratmjukvara. Forumregel § 7 är mycket tydlig på den punkten.

/KimTjik