körde mot rött utab att bli stoppad, vad kommer att hända?

Permalänk
Medlem

körde mot rött utab att bli stoppad, vad kommer att hända?

Tjena, vet ej vart denna tråd ska placeras men nu blev det så att jag körde mot rött utan att bli stoppad, vad kommer hända? Kommer jag få böter? Indraget körkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair iCUE LINK 3500X RGB Vit & AMD Ryzen 9 7900x 5,5 GHz & Kolink Umbra 360mm & Asus Tuf Gaming X870 & Asus radeon RX 7800 XT 16GB & OCZ FATAL1TY - 750 W

Permalänk
Medlem

Troligtvis inget.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Troligtvis inget.

Då hoppas jag på det, hände förra lördagen.. dem andra körde så jag trodde att det var grönt och körde själv också..

Visa signatur

Corsair iCUE LINK 3500X RGB Vit & AMD Ryzen 9 7900x 5,5 GHz & Kolink Umbra 360mm & Asus Tuf Gaming X870 & Asus radeon RX 7800 XT 16GB & OCZ FATAL1TY - 750 W

Permalänk
Medlem

Du blir nog deporterad till Nordkorea,köra mot rött ska straffa sig Nej men det beror väll på hur länge du har haft körkort? Om det är yngre än 2 år gammalt så tar dom det nog det för det minsta. Annars så är det väll böter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchago:

Du blir nog deporterad till Nordkorea,köra mot rött ska straffa sig Nej men det beror väll på hur länge du har haft körkort? Om det är yngre än 2 år gammalt så tar dom det nog det för det minsta. Annars så är det väll böter?

dock så stämmer det inte med att dom tar körkortet för minsta lilla ..... det är en gammal "myt"...

vare sig man har prövotid eller inte så får man samma straff förutom en liten skillnad,
om en utan prövotid får böter så får den med prövotid böter,
om en utan prövotid får indraget körkort i x månader så blir den med prövo tid av med sitt körkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchago:

Skrivet av fax110:

dock så stämmer det inte med att dom tar körkortet för minsta lilla ..... det är en gammal "myt"...

vare sig man har prövotid eller inte så får man samma straff förutom en liten skillnad,
om en utan prövotid får böter så får den med prövotid böter,
om en utan prövotid får indraget körkort i x månader så blir den med prövo tid av med sitt körkort

men ingen stoppade mig? det har gått 6 dagar utan att det har hänt något, har haft körkortet i en månad...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bilen står på min brors namn, kan dem på något sätt kunna bevisa vem som körde?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av norowner:

bilen står på min brors namn, kan dem på något sätt kunna bevisa vem som körde?

Du är fine. Speciellt om bilen står på din brorsa. (Inte för att jag tycker att din bror ska få skiten) Men jag tror inte att dom "the higher power" har tid att bry sig om sådant småfiffel. Sen var det väl ett misstag vad jag förstått? Så jag antar att du inte planerar att göra det igen.

Sen vet jag inte vad/vem som skulle intyga att du kört mot rött, det här är inte direkt london där polisen kan avgöra hur många gånger du gick på toa idag med alla CCTV kameror

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Du är fine. Speciellt om bilen står på din brorsa. (Inte för att jag tycker att din bror ska få skiten) Men jag tror inte att dom "the higher power" har tid att bry sig om sådant småfiffel. Sen var det väl ett misstag vad jag förstått? Så jag antar att du inte planerar att göra det igen.

Sen vet jag inte vad/vem som skulle intyga att du kört mot rött, det här är inte direkt london där polisen kan avgöra hur många gånger du gick på toa idag med alla CCTV kameror

nej det är inte så att jag gjorde det med mening, utan det var ett misståg och aldrig mer :P. Jag får hoppas på det bästa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den typen av trafikbrott måste också tas på plats, s.k. In situ.
Sure Arne som bor vid huset intill rödljuset kan således inte ringa till Polisen och säga att du körde mot rött och lämna reg-nr.
Polisen som bevittnar sådant kan rapportera överträdelsen, men det ska då ske på plats.

Så, om du inte blev bevittnad/filmad av Polis så kommer ingenting hända.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

Som alla andra sagt, Om inget hände där på plats då när det skedde som kommer inget hända nu i efterhand. Du kan sluta nojja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Den typen av trafikbrott måste också tas på plats, s.k. In situ.
Sure Arne som bor vid huset intill rödljuset kan således inte ringa till Polisen och säga att du körde mot rött och lämna reg-nr.
Polisen som bevittnar sådant kan rapportera överträdelsen, men det ska då ske på plats.

Så, om du inte blev bevittnad/filmad av Polis så kommer ingenting hända.

Ingen filma eller något, det var helt tomt..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

Som alla andra sagt, Om inget hände där på plats då när det skedde som kommer inget hända nu i efterhand. Du kan sluta nojja.

Phew.. nu kan jag sova på nätterna igen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

Ingen filma eller något, det var helt tomt..

Spelar ingen roll om så Tant Agda filmat dig med Hubble-teleskopet, Polisen måste ta dig på plats, endera genom att de såg dig eller filmade färden.
Sov gott du

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kommer undan med något och det första du gör är att gå 'publikt' och fråga vad som kommer att hända? Bra där.

Se det hela som en läxa.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Du kommer undan med något och det första du gör är att gå 'publikt' och fråga vad som kommer att hända? Bra där.

Se det hela som en läxa.

Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Spelar ingen roll om så Tant Agda filmat dig med Hubble-teleskopet, Polisen måste ta dig på plats, endera genom att de såg dig eller filmade färden.
Sov gott du

Okej

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag körde för fort innan prövotiden på mitt körkort hade löpt ut och blev stoppad av civilpolis, fick en muntlig varning och inget mer. körde 60 på 50 väg inne i stan. Var trevlig, inte påverkad av diverse substanser och inte stoppad för samma sak tidigare så brukar dem vara ganska snälla.

Bara att bli stoppad en gång är ju ögonöppnare för många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

Phew.. nu kan jag sova på nätterna igen!

Troll eller? Hur kan du tro att något skulle hända om du inte blev stoppad? Ännu mindre om det inte ens fanns några kameror eller liknande i närheten? Ska Polisen läsa dina tankar eller? Polisen lär heller inte göra något om någon, mot förmodan, skulle ringt och sagt att du kört mot rött.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Troll eller? Hur kan du tro att något skulle hända om du inte blev stoppad? Ännu mindre om det inte ens fanns några kameror eller liknande i närheten? Ska Polisen läsa dina tankar eller? Polisen lär heller inte göra något om någon, mot förmodan, skulle ringt och sagt att du kört mot rött.

men hur ska jag veta ifall det finns kameror där eller inte ? och vrf skulle detta vara troll? -.-

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

men hur ska jag veta ifall det finns kameror där eller inte ? och vrf skulle detta vara troll? -.-

Varför det skulle vara trollning? För att korkade frågor brukar vara just trollning.
Men hur kan du tro att du skulle åka fast för något sånt? Hade en polis sett dig hade du la fått böter, men annars bör inget hända så länge du inte krockar pga du kört mot rött och det bevisas i en utredning typ.
Så lämna detta bakom dig och håll koll på vilken färg ljuset har i framtiden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag körde för fort en gång på en väg på landet. Det fanns inga andra bilister i närheten och ingen såg mig.
Nu är jag väldigt orolig att jag ska hamna i finkan.

Självfallet är det det en troll-tråd eller så lider TS av extremt allvarlig paranoia.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Ända tillfället man kan bli bötfälld utan att bli stoppad osv är tex om man kör fort på vanliga vägar och automatiska kameror tar en bild av det hela, av bilen med förare och nummerplåt, då dyker det upp ett inbetalningskort.

Fast om man som jag kör hoj är det ofarligt då vinkar man bara till kameran, man vill ju inte vara otrevlig när man ska vara med på kort (hastighetskameror tar bara framifrån dvs man kan inte identifieras)

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Det finns en övertro på att det räcker med att få sitt reg-nr antecknat för att polisen ska knacka på dörren nästa dag.
Så att frågan uppstår är nog ingen trollning, bara tron på en myt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ggustavsson:

Ända tillfället man kan bli bötfälld utan att bli stoppad osv är tex om man kör fort på vanliga vägar och automatiska kameror tar en bild av det hela, av bilen med förare och nummerplåt, då dyker det upp ett inbetalningskort.

Fast om man som jag kör hoj är det ofarligt då vinkar man bara till kameran, man vill ju inte vara otrevlig när man ska vara med på kort (hastighetskameror tar bara framifrån dvs man kan inte identifieras)

Har inte testat det än själv faktiskt, men en möjlighet kanske dyker upp någon gång när man är ute på hojen.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av wRRM:

Jag körde för fort innan prövotiden på mitt körkort hade löpt ut och blev stoppad av civilpolis, fick en muntlig varning och inget mer. körde 60 på 50 väg inne i stan. Var trevlig, inte påverkad av diverse substanser och inte stoppad för samma sak tidigare så brukar dem vara ganska snälla.

Bara att bli stoppad en gång är ju ögonöppnare för många.

Det är ju dock något som många tror, att man blir av med körkortet lättare för att man har prövotid, det stämmer inte. Kör man som du gjorde "bara" 10km för fort på 50-väg dras inte körkortet in, prövotiden har inget med saken att göra.

Det som skiljer är att om man blir av med körkortet så får man inte tillbaka det utan måste göra om proven, en person som inte har prövotid får tillbaka sitt kort efter en tid men blir av med kortet precis lika lätt/svårt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Det är ju dock något som många tror, att man blir av med körkortet lättare för att man har prövotid, det stämmer inte. Kör man som du gjorde "bara" 10km för fort på 50-väg dras inte körkortet in, prövotiden har inget med saken att göra.

Det som skiljer är att om man blir av med körkortet så får man inte tillbaka det utan måste göra om proven, en person som inte har prövotid får tillbaka sitt kort efter en tid men blir av med kortet precis lika lätt/svårt.

Jodå det är jag fullt medveten om, det var bara ett exempel till TS.

Sen tror jag att man kan undgå böter osv genom att bara vara trevlig, många blir lätt uppkäftiga så fort det är en polis som pratar med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchago:

Det stämmer. Har T.ex. En vän som körde 120 på 80väg, 6 pers i bilen. Han fick dock maxböter men inte indraget körkort och han hade haft körkortet några månader

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

grabbar, jag är inte rädd att bli av med körkortet, jag är rädd för att göra om allt-.- det tog för långt tid o pengar för att fixa den.... jag vet att dem som har prövotid har samma rättigheter som dem som inte har prövotid, men palla att göra om allt-.-

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara för att lägga till med prövotid, att man blir av med körkortet för minsta lilla är bullshit så de skricker om det, känns som föräldrar säger så bara för att man ska vara lugnare.

Jag åkte fast när jag körde 80km/h på 50-väg.
Blev inte av med det, fick böter och en prick på körkortet under 24 månader(då däremot hängde körkortet löst).
Så att man blir av med det direkt, äsch

Och till trådskaparen, om inget stoppa dig så känns de ju lönlöst att oroa sig

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow