Permalänk
Medlem

Vilket bredbandsbolag för fiber?

Hej, Jag ska beställa bredband imorgon ifrån stadsnätets fiber och jag undrar vilket man ska välja, har ni några förslag, är dem bra/dåliga?

Jag kan välja mellan Banhof, Bredband2, T3 och Universal telecom.

Tacksam för alla svar om för och nackdelar med dessa.

Permalänk
Medlem

Banhof! Banhof! Banhof!

Permalänk
Medlem

Bahnhof eller T3

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Har testat samtliga, kapacitetsmässigt: ingen märkbar eller mätbar skillnad.

Permalänk

Står i samma val då vi får fiber nästa år i byhålan!

Så ni rekommenderar Banhof? Det är dom förutom All tele som är billigare!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

SUNET fungerar kanon för mig!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Jag läste någon tråd här på SweC ifrån 2012 att det var problem och spela lol och wow med Bahnhof? Något ni vet om?

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av benganmx:

Hej, Jag ska beställa bredband imorgon ifrån stadsnätets fiber och jag undrar vilket man ska välja, har ni några förslag, är dem bra/dåliga?

Jag kan välja mellan Banhof, Bredband2, T3 och Universal telecom.

Tacksam för alla svar om för och nackdelar med dessa.

Banhof helt klart. Känner en hel del personer som sitter på just Banhof och de är väldigt nöjda.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag har haft bahnhof de senaste 3 åren, fungerar klockrent. Tror det bara har varit nere under en längre tid (typ 2 timmar) en gång. Gillar även deras syn på integritet (Y)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: GeForce RTX 3070 | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Entusiast

En polare har fiber från Bahnhof och det fungerar utmärkt! Han betalar för 100/10 och får ut 96/9 samt 5ms latens.
Inga avbrott sedan han skaffat det!

Kommer själv välja Bahnhof när jag får fiber inom kort

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈