Vilket Mekaniskt tangentbord med MX Blue rekommenderar ni?

Permalänk
Avstängd

Vilket Mekaniskt tangentbord med MX Blue rekommenderar ni?

Tja! Bestämde mig nu att det blir ett MX Blue tangentbord.
Frågan är, vilket ska man ha?
Har kollat mycket på QPAD MK-80, samt CM Stormfire, har hört att CM ska vara bättre kvalite då det ska vara byggt av Filco, om jag inte är helt ute och cyklar?
Dock gillar jag looken på QPAD mycket mer, men CM är ju dock billigare.
Är det någon som har CM stormfire med blå switchar? Eller finns det något annat med MX Blue ni rekommenderar? Ska ju vara bra kvalite och inget skit, men vill inte gå upp till 1400 kronor för att köpa ett ducky shine, därför lutar jag mer åt ett CM Storm för det ligger ju runt 800-900 kr.
Hjälp!

EDIT : Menar CM Storm Quickfire förstås.. Mitt fel

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Otroligt många anti-Razer personer här inne men jag använder ett Blackwidow ultimate 2012.
Helt underbart tangentbord och jag har inte haft några problem med det alls.

Väldigt bekvämt tangentbord dock ganska dyrt.

Permalänk
Medlem

Håller med Spetch här. Många klagar på Razers produkter, säger att de känns plastiga, dåligt kvalité etc. Men jag har inte märkt något av det med mitt Razer Blackwidow 2013.

Fullständigt underbart tangentbord och jag är otroligt nöjd med det, och köper man det utan bakgrundsbelysning så ligger det runt 8-900kr.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk

Har själv använt Blackwidow ett tag och försöker hitta ett lika bra som inte låter lika mycket.
So far, no success.
Blackwidow är verkligen det bästa jag har använt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spetch:

Otroligt många anti-Razer personer här inne men jag använder ett Blackwidow ultimate 2012.
Helt underbart tangentbord och jag har inte haft några problem med det alls.

Väldigt bekvämt tangentbord dock ganska dyrt.

Funderar på 2013 edition, gillar det skarpt men är osäker pga jag vill ha belysning och det är just grön :/

Skrivet av FreddieT:

Håller med Spetch här. Många klagar på Razers produkter, säger att de känns plastiga, dåligt kvalité etc. Men jag har inte märkt något av det med mitt Razer Blackwidow 2013.

Fullständigt underbart tangentbord och jag är otroligt nöjd med det, och köper man det utan bakgrundsbelysning så ligger det runt 8-900kr.

Freddie

Jo det utan belysning är ju ganska billigt för kvalite, men saken är att jag vill gärna ha belysning, men synd att blackwidow inte gör 2013 edition i mer än BF4 med orange och den vanliga med grön belysning. Gillar blå ganska mycket, men annars är väl grön nummer 2.

Skrivet av Freddemann:

Har själv använt Blackwidow ett tag och försöker hitta ett lika bra som inte låter lika mycket.
So far, no success.
Blackwidow är verkligen det bästa jag har använt.

Har fastnat för blackwidow 2013 edition, vill dock ha belysning och det gröna lockar inte mig så mycket

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk

Jag har Ducky Mini med blåa brytare. Grymt tangentbord om du är ute efter något litet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenyard:

Jo det utan belysning är ju ganska billigt för kvalite, men saken är att jag vill gärna ha belysning, men synd att blackwidow inte gör 2013 edition i mer än BF4 med orange och den vanliga med grön belysning. Gillar blå ganska mycket, men annars är väl grön nummer 2.

Jo, jag tänkte så själv, ville gärna ha belysningen. Men kände inte för att betala 400kr extra för den så köpte ett utan. Kan säga att jag bara saknat bakgrundsbelysning 1 eller 2 gånger under de 9 månader jag haft det

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk

Kör på ett razer då. Se bara till att ha pengar över till 2014 edition också eftersom 2013 edition lär vara sönder vid det laget.

Bakgrundsbelysning är bara skit som går sönder. Köp en skrivbordslampa om du vill att det ska lysa.

CM quickfire är både bäst o billigast i mitt tycke.

Visa signatur

O2 + ODAC ~ Sennheiser HD 650 ~ Swans M1 ~ BOSE 901 MKIII ~ McIntosh XR14 ~ Luxman L550 ~ Technics SL1210MK2 ~ 1080 TI ~ 7700K@5.0 ~ Noctua D14 ~ AX850 ~ ACER PREDATOR 165Hz ~ Texas Instruments TI82 ~ HHKB Professional 2 ~ WhiteFox ~ Topre Realforce

Permalänk
Medlem

Jag fick hem ett CM QuickFire TK med blåa brytare för en timme sen. Jag älskar det. Tycker det var välbyggt, snyggt och jag gillade det mindre formatet. De blå brytarna gav mig också omedelbar eargasm. Mitt första mekaniska tangentbord.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IsakPromKing:

Kör på ett razer då. Se bara till att ha pengar över till 2014 edition också eftersom 2013 edition lär vara sönder vid det laget.

Bakgrundsbelysning är bara skit som går sönder. Köp en skrivbordslampa om du vill att det ska lysa.

CM quickfire är både bäst o billigast i mitt tycke.

Har hört att CM ska vara bäst i kvalite för priset. Men tycker ändå razer har en mycket snyggare layout, och dessutom så påstår användare som använt både Razer samt CM att CM Storm quickfire ska låta burrigt i klicken, att razers ska vara mycket finare i ljudet och inte lika obehagligt.

Skrivet av Sonywalk:

Jag fick hem ett CM QuickFire TK med blåa brytare för en timme sen. Jag älskar det. Tycker det var välbyggt, snyggt och jag gillade det mindre formatet. De blå brytarna gav mig också omedelbar eargasm. Mitt första mekaniska tangentbord.

Läste om någon som jämförde CM QuickFire TK med Razer Blackwidow och han påstod att Razers var mycket mer i kvalite för ljudet osv enligt han då, han tyckte att CM lät alldeles för burrigt i klicken och var obehagligt. Vet inte riktigt, men det ända jag inte gillar med CM QuickFire är att dom har blandat numpaden med piltangenterna, vill ha ett fullbordat normal designat tangentbord

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenyard:

Har hört att CM ska vara bäst i kvalite för priset. Men tycker ändå razer har en mycket snyggare layout, och dessutom så påstår användare som använt både Razer samt CM att CM Storm quickfire ska låta burrigt i klicken, att razers ska vara mycket finare i ljudet och inte lika obehagligt.

Läste om någon som jämförde CM QuickFire TK med Razer Blackwidow och han påstod att Razers var mycket mer i kvalite för ljudet osv enligt han då, han tyckte att CM lät alldeles för burrigt i klicken och var obehagligt. Vet inte riktigt, men det ända jag inte gillar med CM QuickFire är att dom har blandat numpaden med piltangenterna, vill ha ett fullbordat normal designat tangentbord

Måhända. Jag har ju svårt att uttala mig om "burret" men jag tycker klicken är oerhört klara. Verkligen "KLICK!".
Ja då är det ju inte för dig. Jag älskar att dom har tryckt ihop tangentbord, inga extra lulllull-knappar.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sonywalk:

Måhända. Jag har ju svårt att uttala mig om "burret" men jag tycker klicken är oerhört klara. Verkligen "KLICK!".
Ja då är det ju inte för dig. Jag älskar att dom har tryckt ihop tangentbord, inga extra lulllull-knappar.

Skulle du rekommendera blå brytare om man är en som spelar alla möjliga spel + skriver? Står mellan röda & blåa brytare, men kan inte bestämma mig Lutar nog mest åt blåa för det känns mest "mekaniskt" så att säga, hehe. Men är ändå inte säker

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenyard:

Skulle du rekommendera blå brytare om man är en som spelar alla möjliga spel + skriver? Står mellan röda & blåa brytare, men kan inte bestämma mig Lutar nog mest åt blåa för det känns mest "mekaniskt" så att säga, hehe. Men är ändå inte säker

Spelar själv många olika spel, FPS, RTS, RPG, MMO etc och det funkar utmärkt. Utbildar mig även till programmerare, så blir ganska mycket skrivande också och blåa är absolut bäst för det

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenyard:

Funderar på 2013 edition, gillar det skarpt men är osäker pga jag vill ha belysning och det är just grön :/

Skaffa ett 2012 Ultimate då.
Det säljs nog fortfarande.

Där lyser det blått

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spetch:

Skaffa ett 2012 Ultimate då.
Det säljs nog fortfarande.

Där lyser det blått

Det slutade säljas för väldigt länge sedan. Just nu har jag beslutsångest om jag inte ska köpa ett med röda switchar istället.. Fan vad besvärligt det är haha

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenyard:

Skulle du rekommendera blå brytare om man är en som spelar alla möjliga spel + skriver? Står mellan röda & blåa brytare, men kan inte bestämma mig Lutar nog mest åt blåa för det känns mest "mekaniskt" så att säga, hehe. Men är ändå inte säker

Jag var tveksam till blåa först. Nu när jag har använt dom i ett antal timmar så fungerar dom, för mig, alldeles utmärkt att spela med. FPS, Moba, whatever har varit hur bekvämt som helst. Skriver mycket också och går webbprogrammering just nu och det är väldigt härligt att skriva och programmera med dom.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070