Hur mycket pengar har ni "bränt" i CS:GO?

Permalänk
Medlem

Tråkigt att spelet har blivit så cod så det är tragiskt.
Tyvärr :/

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk
Medlem

1000 kronor och 1000 timmar

Det är bara nycklar till cases jag köpt, bryr mig inte så mycket om skins tycker bara det är kul att gambla

Permalänk
Medlem
Skrivet av pigge_85:

Ursäkta frågan men vad får man "när man köper en kniv" för ca. 850 spänn?

Man får en virtuell kniv inuti spelet. Denna gör inte själva vapnet bättre på något sätt utan den är bara mycket snyggare och skönare att använda än den vanliga.
Det jag tänker på är att CS är ett väldigt billigt spel jämfört med många av de andra fps ute och det är även det spel jag spelar mest, så varför inte lägga lite extra pengar på det? Sen om jag nu skulle tröttna på CS så skulle det bara vara att sälja min nuvarande kniv så skulle jag även gå med vinst

Permalänk

Typ 150kr, nästan allt på cases. Som någon tidigare nämnde, bryr mig inte om skins, men kul att pröva sin tur.
Tycker också om att betta så det kan hända att man laddar inte lite för att sedan betta bort. Har just nu sketnaste inventory:n på spelet, bettat bort nästan allt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Har inte lagt in ett öre från bankkontot och har väl gått mer än 10€ plus. Jag har dock använt lite av vinsten till att köpa lite krimskrams i spelet så annars hade jag väl legat på runt 20€ plus.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Har lagt in 20€ men har ett inventory värt ~25-30€.

Permalänk
Skrivet av mudzi:

1000 kronor och 1000 timmar

Det är bara nycklar till cases jag köpt, bryr mig inte så mycket om skins tycker bara det är kul att gambla

Dolan.. i nede ai nue lyfe

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdahl:

Tråkigt att spelet har blivit så cod så det är tragiskt.
Tyvärr :/

Det där ju dock VÄLDIGT långt ifrån sanningen. Påminner inte på långa vägar som ett spel com CoD

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallleee:

Jag och flickvännen hade en diskussion här om kvällen där jag summerade vad jag lagt ut under min "karriär", de transaktioner som gick att spåra lanadade på ca 13 000:-, ångrar inte ett öre!

Hehe nice då sitter du på en hel del bra grejer med andra ord

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av superst4r:

Det där ju dock VÄLDIGT långt ifrån sanningen. Påminner inte på långa vägar som ett spel com CoD

Han drar nog slutsatsen av att det är ett "cod spel" bara för man kan byta skins. Sätt en cod spelare på Go och se hur bra det skulle gå för han eller hon.

Skulle tippa på att det skulle landa på nova 1-4

Förövrigt har jag ångest hur mycket pengar jag har bränt, ligger väl på 3k

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

så du spenderar så vapen du kanske aldrig använder i spelet ska se coolt ut ?
"StatTrak" ?
allt ska va så seriöst inget är "for the lulz" längre :C
inget hello kitty, pedobear, beavis&butthead, A-team, tema ?

http://i1.ytimg.com/vi/yLHapjmPI64/hqdefault.jpg

I övrigt är det yttrest underhållande och se hur mycket folk hatar på skins, det är helt valfritt och själv tycker jag det är ganska trevligt med lite olika färger och mönster på vapnen. Lite variation helt enkelt, spelet förändras ju inte på något vis förutom visuellt.

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

http://i1.ytimg.com/vi/yLHapjmPI64/hqdefault.jpg

I övrigt är det ytterst underhållande och se hur mycket folk hatar på skins, det är helt valfritt och själv tycker jag det är ganska trevligt med lite olika färger och mönster på vapnen. Lite variation helt enkelt, spelet förändras ju inte på något vis förutom visuellt.

^^ ser ut som nån har snedtänt på LSD och kommit upp sig med sin artistiska förmåga.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

^^ ser ut som nån har snedtänt på LSD och kommit upp sig med sin artistiska förmåga.

Självklart, men du frågade efter hello kitty.

Permalänk
Medlem

~1650$ eller runt 11k SEK om man föredrar det.. Började greja med skinsen när det släpptes så har nog lagt runt 800:-/månad, har ett inv värt runt 800€ i market så det är ingen större förlustaffär, än. Loungen äter dock upp en del, fnatics förlust mot wizards var en katastrof..

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem

Spenderat: 0$
Tjänat: Kanske 20-25$ på sålda cases och annat skit

Permalänk
Medlem

Köpte spelet för 6,99€ för just över ett år sedan.

Har inte spenderat ett öre mer på spelet, har till och med tjänat tillbaka ca1,3€ på att sälja cases, skins och tradingcards som man får under tiden man spelar.
Kunde inte tro mina egna ögon när man faktiskt fick sålt skiten på bara några sekunder efter man la ut det på steam-marknaden

Visa signatur

Primärdator: C2Q Q9550 | 6GB OCZ Reaper | 1xGTX480 | Asus P5NT WS | 1x 750GB Spinpoint F1 + 1x 250GB Samsung | Chieftech Turbo 750W | Mionix Naos 7000 + Logitech G11 |
TV-dator: C2Q Q8400 | 4GB Crucial DDR2 | 1x HD4850 | Asus P5N73-AM |1x400GB + 1x500GB + 2x 1TB Spinpoint F1 | 500W budget-agg | Xbox 360-kontroll |

Permalänk
Medlem

typ 1500kr eller något. Skulle bara köpt en kniv istället för att öppna lådor, fått några bra stat-track vapen istället men...

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

0, nada, zero och har inga planer på att spendera något. Löjligt att spendera pengar på sk*t som sking och liknande.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

0, nada, zero och har inga planer på att spendera något. Löjligt att spendera pengar på sk*t som sking och liknande.

Enligt dig.. Finns gott om folk som uppenbarligen inte har den åsikten. En hobby för många och nämn den hobby som inte kostar pengar eller tid.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk

20€

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

När ni säljer saker genom steam market "tjänar" ni inte något. Då det bara är steam-pengar.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

kanske lagt 20-30euro MAX på cs, har ett inventory värt 450euro nu..
håller dock på att sälja av allt för irl cash

Permalänk
Sötast

Runt 400kr, har dock sålt majoriteten av de grejerna jag lootat och fått tillbaka runt 700kr som jag sedan köpt ännu fler spel jag knappt spelar

Finns tydligen en hel del hat över 'idioterna' som lägger pengar på skins här... men jag har lösningen till er!

1. Sluta bry er?

Bryt ner problemet och försök logiskt tänka ut vad din vinst är av att 'hata' andra personer som köper skins och eller skins i sig. (Lär nog inte komma fram till så mycket.)

2. Spela spel som är Pay2Win istället!

Istället för att acceptera Valves geniala förmåga av att tjäna pengar på färger så kan ni alltid spela ett spel av ett annat företag som gör ALLT för att tjäna pengar, som att ge de som betalar bättre vapen, armor, mer hp eller liknande -
För det är ju JÄTTEROLIGT att spela mot de som köper bäst gear!

Ett bra exempel är ju tyvärr Battlefield: Heroes, var med i den slutna betan och hade enormt mycket roligt i spelet, EA la faktiskt ner en del tid på att göra riktigt trevliga/roliga/festliga skins som folk -inklusive mig själv- gärna köpte, det fanns mycket diskussioner i Closed beta och EA svor att de aldrig skulle förstöra spelet genom att sälja vapen, upgrades eller liknande.

Ungefär 1 dag efter att spelet släpptes så patchade EA spelet och BAM Pay2Win, xp boosts, vapen boosts, upgrades och fördelar för alla som var villiga att öppna plånboken.
Alla CB spelare gick ut på forumet i ilska och skapade tråd efter tråd som blev raderad en efter en.... TACK EA! Ni är som alltid bäst.

Nä, men tack Valve, spelet kommer alltid först - det vet ni och det är därför vi älskar er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

Undrar just hur mycket spelbolagen skrattar åt alla nötter som köper virtuella extra saker i spel, man kan bara beklaga att folk är så otroligt bakom flötet!

Hur tänker du nu? Med det resonemanget är ju i princip allting slöseri med pengar?

Varför ska man lägga 10000 på en dator när man kan köpa en dator för 3000 som kör samma spel i lite lägre inställningar?
Varför köpa märkeskläder när man kan köpa en rulle tyg och sy ihop en jävla säck att ha på sig?

Bara för att just DU inte tycker att det är värt att spendera pengar på CS:GO så behöver ju inte alla andra tycka det?

Permalänk
Medlem

På min tid när man spelade CS 1.3 eller vad det var så kunde man själv tanka ner skins och installera om man inte tyckte stock var häftiga nog.
Nu måste man alltså köpa lådor så man kanske får ett skin? Daym.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

På min tid när man spelade CS 1.3 eller vad det var så kunde man själv tanka ner skins och installera om man inte tyckte stock var häftiga nog.
Nu måste man alltså köpa lådor så man kanske får ett skin? Daym.

Kunde man på 1.6 också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kajlie:

På min tid när man spelade CS 1.3 eller vad det var så kunde man själv tanka ner skins och installera om man inte tyckte stock var häftiga nog.
Nu måste man alltså köpa lådor så man kanske får ett skin? Daym.

Skillnaden nu är ju att det är svårt att få tag på skins. Motsvarande exempelvis gamla mynt, pokemonkort, bitcoins eller annat som det är skoj att samla på. Jämfört med att samla på någon av tidigare nämnda saker är det ju faltist rätt billigt att samla på roliga skins

Permalänk
Medlem

Var väl ett tag sedan jag köpte något där. Men jag skulle nog gissa att jag lagt ner 300 kr, lite mer tror jag.
Spelar inte så mycket längre.

Permalänk
Medlem

1000kr.
Får bara skit.

Ska nog köpa en kniv istället bara hahaha.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk

För mkt, 1500+, fick dock en kniv häromdan så nu har det jämnat ut sig litegranna, karambit för ca 130€

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange