Denna forumdel är nu på svenska!

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Denna forumdel är nu på svenska!

Hejsan allihop!

Som de flesta vet så har denna forumdel varit på engelska på grund av att Corsair tidigare inte haft någon svensk representant, fram tills nu. Jag heter Johan Nyman och jag kommer att finnas till hands här på Sweclockers för att svara på era frågor och hjälpa er ifall att ni stöter på något problem med våra produkter.

Så från och med nu så kan ni posta på svenska här så ska jag svara så fort jag kan. Ni får också mer än gärna lämna feedback på våra produkter.

Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman
Corsair

Permalänk
Medlem

Välkommen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Hej!!

Det är välkommet!

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Göttgött! Alltid bra med tillverkare som tar kunder och support på allvar.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av CorsairSWE:

Hejsan allihop!

Som de flesta vet så har denna forumdel varit på engelska på grund av att Corsair tidigare inte haft någon svensk representant, fram tills nu. Jag heter Johan Nyman och jag kommer att finnas till hands här på Sweclockers för att svara på era frågor och hjälpa er ifall att ni stöter på något problem med våra produkter.

Så från och med nu så kan ni posta på svenska här så ska jag svara så fort jag kan. Ni får också mer än gärna lämna feedback på våra produkter.

Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman
Corsair

Dold text

Hej Johan!

Kul att se att den svenska marknaden gör sig såpas hörd att det faktiskt anställs svenska representanter. Jätte kul att höra! Har varit en ägare av Corsair i nästan hela mitt dator byggar liv. Använder fortfarande en h50 som tickar på bra efter alla dessa år. Bara gott till er <3

Permalänk

Hej.
Jag änvänder ett corsair vengeance 2100 och undrar varför det ej går att se batterinivån i mjukvaran som medföljer?

Permalänk
Medlem

När kommer Corsair Carbide Air 240 ut i handeln?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Har ett Corsair K95 med vita LED som jag haft i knappt en månad nu, men redan så är en LED död under Q-knappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsairSWE:

Hejsan allihop!

Som de flesta vet så har denna forumdel varit på engelska på grund av att Corsair tidigare inte haft någon svensk representant, fram tills nu. Jag heter Johan Nyman och jag kommer att finnas till hands här på Sweclockers för att svara på era frågor och hjälpa er ifall att ni stöter på något problem med våra produkter.

Så från och med nu så kan ni posta på svenska här så ska jag svara så fort jag kan. Ni får också mer än gärna lämna feedback på våra produkter.

Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman
Corsair

hej till forumet och jag undrar om ni kan göra lite 80+ silver nätdelar typ en ny upgraderad GS serie men med full modulärt snälla och bättre kvalite

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av foffepoffe:

Hej.
Jag änvänder ett corsair vengeance 2100 och undrar varför det ej går att se batterinivån i mjukvaran som medföljer?

Det finns ingen sådan funktion för det headsetet.

Skrivet av Snorlena:

När kommer Corsair Carbide Air 240 ut i handeln?

Snart.

Skrivet av TAG9217:

Har ett Corsair K95 med vita LED som jag haft i knappt en månad nu, men redan så är en LED död under Q-knappen.

Det går på garantin, vi löser det.

Skrivet av Niklad:

hej till forumet och jag undrar om ni kan göra lite 80+ silver nätdelar typ en ny upgraderad GS serie men med full modulärt snälla och bättre kvalite

Hej och tack, jag ska föra vidare den önskan.

Permalänk

är det nödvändigt att installera mjukvaran till ett corsair k95 vengeance om jag bara spelar single shooter spel?

Visa signatur

Phanteks Chassi, Seasonic 800W, ASUS Prime Z690-A, Intel i5 12600K 4,9 GHz, 32 Gb RAM G.Skill Trident z5 DDR 5 5600 Ghz 2 x 16 Gb (cl 36 1.2 V), Noctua NH-U12A, ASUS GTX 2070 Super 8 Gb, SSD Samsung 980 1tb, Western Digital Caviar Red 2TB

Permalänk
Medlem

Hejsan

Jag har ett AX750 nätagg som jag vill skicka in på service. Försökt få det in skickat via återförsäljaren men det händer inget hos dem.
Kontaktade dem den 12 september och de har som standard svar att det skall ta max 24 timmar. Återkom till dem den 9/10 och de skulle igen fixa detta inom 24 timmar har fortfarande inte hört från dem.

Vet själv att deras grossist är Gandalf att de är mycket snabba med RMA / kredit ansökan.

Så hur kan jag göra för att ta detta direkt med er så jag få mitt nätagg att fungera.

Återförsäljaren är CDON
Deras grossist är Gandalf

mvh
Matte

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av vittfarne:

är det nödvändigt att installera mjukvaran till ett corsair k95 vengeance om jag bara spelar single shooter spel?

Hej och ursäkta för ett sent svar, denna tråd skapades för att upplysa alla att detta subforum är på svenska så har inte tänkt på att titta i denna tråd. Har du någon fråga så får du gärna PMa eller skapa en tråd här i forumet.

Mjukvaran är inget som är nödvändigt för att använda tangentbordet, men med den kan man ju göra mycket mera.

Skrivet av sukero:

Hejsan

Jag har ett AX750 nätagg som jag vill skicka in på service. Försökt få det in skickat via återförsäljaren men det händer inget hos dem.
Kontaktade dem den 12 september och de har som standard svar att det skall ta max 24 timmar. Återkom till dem den 9/10 och de skulle igen fixa detta inom 24 timmar har fortfarande inte hört från dem.

Vet själv att deras grossist är Gandalf att de är mycket snabba med RMA / kredit ansökan.

Så hur kan jag göra för att ta detta direkt med er så jag få mitt nätagg att fungera.

Återförsäljaren är CDON
Deras grossist är Gandalf

mvh
Matte

Hej Matte och ursäkta för ett sent svar, denna tråd skapades för att upplysa alla att detta subforum är på svenska så har inte tänkt på att titta i denna tråd, har ditt ärende löst sig?

Permalänk
Medlem

minnesproblem

Har letat efter lösningen på detta mitt minnesproblem. Har 4 st. cosairs <cmx8gx3m2a1600c9> i min dator med moderkort ASUS sabertooth fx990 R2.0. Cpu'n är AMD Athlon II x3 3,1 GHz. Enligt minnena så skulle jag ha 32 GB. Men i både bios och "min dator" visas bara 16 GB. Har prövat med bara 2 minnen, då blir resultatet 8 GB. Ser ut som bara 1 (en) av minneskanalerna andvänds Är detta ett inställningsproblem i bios? Om så är fallet, vilket värde i bios ändrar jag, och var i bios.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av runep:

Har letat efter lösningen på detta mitt minnesproblem. Har 4 st. cosairs <cmx8gx3m2a1600c9> i min dator med moderkort ASUS sabertooth fx990 R2.0. Cpu'n är AMD Athlon II x3 3,1 GHz. Enligt minnena så skulle jag ha 32 GB. Men i både bios och "min dator" visas bara 16 GB. Har prövat med bara 2 minnen, då blir resultatet 8 GB. Ser ut som bara 1 (en) av minneskanalerna andvänds Är detta ett inställningsproblem i bios? Om så är fallet, vilket värde i bios ändrar jag, och var i bios.

Jag kollade upp Asus hemsida angående ditt moderkort, det ska ju stödja 32gb så det låter ju väldigt konstigt. Kanske kan stämma att man kan stänga av minneskanaler i BIOS. Jag har försökt kolla i manualen till moderkortet men inte hittat något än. Jag ska kolla upp om jag kan hitta, återkommer!

Permalänk

vad ska jag göra om mitt corsair k70 har coilwhine?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mormor Göran:

vad ska jag göra om mitt corsair k70 har coilwhine?

Skapa en tråd i corsairs forumdel här på Sweclockers, denna tråd är inte övervakad!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan allihop!

Som de flesta vet så har denna forumdel varit på engelska på grund av att Corsair tidigare inte haft någon svensk representant, fram tills nu. Jag heter Johan Nyman och jag kommer att finnas till hands här på Sweclockers för att svara på era frågor och hjälpa er ifall att ni stöter på något problem med våra produkter.

Så från och med nu så kan ni posta på svenska här så ska jag svara så fort jag kan. Ni får också mer än gärna lämna feedback på våra produkter.

Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman
Corsair

Hej Johan!

Funderade på om du var Community Manager på BitFenix tidigare?

Hur som helst, välkommen!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av mormor Göran:

vad ska jag göra om mitt corsair k70 har coilwhine?

Testa uppdatera firmware.

Skrivet av Sushifrukt:

Hej Johan!

Funderade på om du var Community Manager på BitFenix tidigare?

Hur som helst, välkommen!

Hejsan Sushifrukt,

Ja precis det är jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Testa uppdatera firmware.

Hejsan Sushifrukt,

Ja precis det är jag.

Trevligt! Välkommen tillbaka får man väl säga då!

Kan meddela att han som vann chassit fortfarande använder det och är mycket nöjd! (Y)

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Sushifrukt:

Trevligt! Välkommen tillbaka får man väl säga då!

Kan meddela att han som vann chassit fortfarande använder det och är mycket nöjd! (Y)

Man tackar! Härligt att höra att du är nöjd.

Permalänk

@Corsair Johan: Hej!

Jag har köpt ett Carbide 400Q chassi är nöjd med chassit!
Jag har märkt att om jag tar bort topplocket så blir datorn svalare och därmed betydligt tystare under belastning. Att ha det helt öppet släpper dock in damm och jag skulle jättegärna veta om det går att få tag på ett dammfilter som Carbide 400C har på toppen? Känner nästan att jag borde köpt Carbide 400C eftersom det skulle blivit tystare i alla fall.

Har hittat ett kit på er hemsida men det verkar inte säljas i Sverige: http://www.corsair.com/en-us/carbide-400q-c-dust-filters-top-front-psu

Tack på förhand!

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Pepperflame:

@Corsair Johan: Hej!

Jag har köpt ett Carbide 400Q chassi är nöjd med chassit!
Jag har märkt att om jag tar bort topplocket så blir datorn svalare och därmed betydligt tystare under belastning. Att ha det helt öppet släpper dock in damm och jag skulle jättegärna veta om det går att få tag på ett dammfilter som Carbide 400C har på toppen? Känner nästan att jag borde köpt Carbide 400C eftersom det skulle blivit tystare i alla fall.

Har hittat ett kit på er hemsida men det verkar inte säljas i Sverige: http://www.corsair.com/en-us/carbide-400q-c-dust-filters-top-front-psu

Tack på förhand!

Hejsan,

Ofta så tar inte butiker i Sverige in så mycket reservdelar i lager, men den finns att köpa från våran hemsida:

http://www.corsair.com/en-eu/carbide-400c-late-2016-crystal-s...

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan,

Ofta så tar inte butiker i Sverige in så mycket reservdelar i lager, men den finns att köpa från våran hemsida:

http://www.corsair.com/en-eu/carbide-400c-late-2016-crystal-s...

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Tack för länken! Ska fundera på det, vart lite dyrt med 14€ frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Permalänk

Hejsan

Jag undrar ifall den här kabeln x4 sata kabeln https://www.dustinhome.se/product/5011050733/sata-cable-4x-ty... passar att använda till Corsair RM750X V2 PSU??

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hejsan

Jag undrar ifall den här kabeln x4 sata kabeln https://www.dustinhome.se/product/5011050733/sata-cable-4x-ty... passar att använda till Corsair RM750X V2 PSU??

Nej, den är till de äldre versionerna av tex RM-serien(utan x/i)

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Skrivet av Krokarn:

Nej, den är till de äldre versionerna av tex RM-serien(utan x/i)

Tack för svar. Har redan fixat en cable som är kompatibel med RMX nätagg.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Kevlarheart:

Tack för svar. Har redan fixat en cable som är kompatibel med RMX nätagg.

Nu är detta ett sent svar men den passar faktiskt. För kablar till våra nätagg så rekommenderar jag starkt denna sida som vissar vad som passar med vad.

https://www.corsair.com/us/en/psu-cable-compatibility