Permalänk
Medlem

counter strike startar inte!

Tjenare!
för ungefär 2 dagar sen så kopplade jag upp min data på två skärmar ( en med HDMI och en med VGA kabel) för att köra på dubbla skärmar. men när jag skulle ha det på en skärm igen så startar inte counter strike för mig. när jag trycker upp CS så ser det ut till att funka till en börja men skärmen blir bara svart sen efter 1-2 sec så stängs det ner igen. när man sedan går in på aktivitetshanteraren så står det att CS går som bakgrundsapp men jag har ingen ikon på aktivitetsfältet eller om jag trycker TAB+shift så ser jag inte att det är igång. jag har varit inne på massa forum och letat efter svar men utan resultat. skulle vara oerhört tacksam för svar!

Permalänk
Skrivet av Giinger:

Tjenare!
för ungefär 2 dagar sen så kopplade jag upp min data på två skärmar ( en med HDMI och en med VGA kabel) för att köra på dubbla skärmar. men när jag skulle ha det på en skärm igen så startar inte counter strike för mig. när jag trycker upp CS så ser det ut till att funka till en börja men skärmen blir bara svart sen efter 1-2 sec så stängs det ner igen. när man sedan går in på aktivitetshanteraren så står det att CS går som bakgrundsapp men jag har ingen ikon på aktivitetsfältet eller om jag trycker TAB+shift så ser jag inte att det är igång. jag har varit inne på massa forum och letat efter svar men utan resultat. skulle vara oerhört tacksam för svar!

Starta aktivitetshanteraren och leta upp CSGO under fliken Processer, det borde vara programmet som tar upp mest minne. Avsluta processen och testa igen.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Funkar tyvärr inte... ha gjort det massvis med gånger. Har även ominstallerat både steam och CS och det funkar inte heller.

Permalänk

Gissar på att cs startas på den skärmen som du plockat bort dvs "utanför" din bild nu. Testa och gå in på skärminställningarna och kolla om du kan köra "spegla skärmen" alternativt avinstallera grafikkortsdrivrutinerna och sen ominstallera dem.

Skickades från m.sweclockers.com