VESA tar Displayport till USB Type-C

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Och vad skulle hända om man kopplar in en USB-kabel i samma dator menar du? Som sagt så är 3.1 designad för att både fungera som host och device medan man tidigare ofta var tvungen att välja antingen eller. Därav de olika typerna av kontakter. Så ingenting händer innan kontrollern har rett ut vem som är vad och hur och vad som faktiskt ska göras. Redan idag behöver du ett handslag mellan host och device innan du kan göra något roligt.

Det har jag missat. Var för övrigt lite temporärt bitter när jag skrev mitt föregående inlägg. Hur som helst, än finns det gott om hårdvara som är gammal nog att gå sönder om du kopplar in en kabel med usb-a i vardera ände till valfria usb-portar.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Role_Model:

Det har jag missat. Var för övrigt lite temporärt bitter när jag skrev mitt föregående inlägg. Hur som helst, än finns det gott om hårdvara som är gammal nog att gå sönder om du kopplar in en kabel med usb-a i vardera ände till valfria usb-portar.

Fast den typen av felkällor kommer man ju alltid få. Det går tyvärr inte att bygga ett system som en tekniskt obegåvad inte kan ha sönder på grund av ren okunskap. Jag hade aldrig klarat av supportyrket för jag hade inte kunnat hålla god min utan bara varit bitter på folk.

Jag kan inte garantera att det går att köra en USB-kabel mellan två kontakter på samma dator nu men med tanke på hur det är designat så borde de ha löst det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

NICE! kommer inte bli några nya leksaker förens varje enhet har den nya standarden!

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det är lätt. De inför två nya spänningsnivåer, 12 V och 20 V. 5 V kommer fortfarande vara standard och du måste förhandla dig till de högre spänningarna. Du kan maximalt dra 5 A vid varje spänning så 20 V och 5 A ger 100 W.

Det ställer det i annat dager, inte läst på specen innan