Permalänk
Medlem

Makulerad order

Jag la en liten, men väldigt viktig, order på drygt 10k hos Inet för några dagar sedan i förhoppning om att de skulle skicka komponenterna nästkommande dag. Jag behöver delarna senast onsdag nästa vecka och därav mitt val av återförsäljare. Men dagen efter loggar jag in på Min sida och ser att ordern försvunnit, trots att jag fått orderbekräftelse via mail. När jag ringt dem får jag reda på att ordern är manuellt makulerad av deras servicechef, men kan inte få reda på anledning. Har fortfarande inte lyckats få någon förklaring. Förstår att ni inte kan veta vad orsaken är på detta forum, men har någon vart med om något liknande?
Jag har mailat dem igår men inte fått svar ännu, nu är det ju röd dag men det här är väldigt viktigt för mig och jag tänker inte sitta och vänta på att eventuellt få ett svar om några dagar.
Sånt här ska inte få drabba oss som inte vill ta ledigt bara för att det är en liten röd dag i kalendern.

Visa signatur

"Being the richest man in the cemetery doesn’t matter to me … Going to bed at night saying we’ve done something wonderful… that’s what matters to me."

Permalänk

Om ordern är makulerad så nöj dig med det för nu och beställ på annat håll !?
Om Service chefen makulerat ordern så har han väl någon anledning till detta.
Har du haft mycket strul eller betalnings förseningar hos Inet ?

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Om ordern är makulerad så nöj dig med det för nu och beställ på annat håll !?
Om Service chefen makulerat ordern så har han väl någon anledning till detta.
Har du haft mycket strul eller betalnings förseningar hos Inet ?

Det skulle bli krångel om jag beställde från annat håll och om det visade sig att Inet bara gjort fel och sedan skickar mina delar ändå, men eventuellt kan jag bli tvungen att bege mig till någon annan, fysisk, butik om jag inte fått svar/klarhet i detta imorgon fredag.
Ja, jag förutsätter att det finns god anledning. Men är väldigt nyfiken på vad den är då jag endast hört och läst gott om deras service/support.
Nej, jag har aldrig köpt något hos dem eller haft problem med betalning någonsin i mitt liv.

Visa signatur

"Being the richest man in the cemetery doesn’t matter to me … Going to bed at night saying we’ve done something wonderful… that’s what matters to me."

Permalänk
Avstängd

Det är helt valfritt från butikens sida om de vill förklara sig till varför din order är makulerad. Har en order blivit makulerad från inet kommer du inte få dina komponenter.

Lek Sherlock Holmes på egen hand och gå igenom din makulerade order på egen hand, kan vara så enkelt som att någon vara du köpt inte längre säljs hos inet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av polymorphic:

Det skulle bli krångel om jag beställde från annat håll och om det visade sig att Inet bara gjort fel och sedan skickar mina delar ändå, men eventuellt kan jag bli tvungen att bege mig till någon annan, fysisk, butik om jag inte fått svar/klarhet i detta imorgon fredag.
Ja, jag förutsätter att det finns god anledning. Men är väldigt nyfiken på vad den är då jag endast hört och läst gott om deras service/support.
Nej, jag har aldrig köpt något hos dem eller haft problem med betalning någonsin i mitt liv.

Du skulle ha beställt någon annanstans. Har dom makulerat ordern så kan dom inte backa och skicka grejer till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Det är helt valfritt från butikens sida om de vill förklara sig till varför din order är makulerad. Har en order blivit makulerad från inet kommer du inte få dina komponenter.

Lek Sherlock Holmes på egen hand och gå igenom din makulerade order på egen hand, kan vara så enkelt som att någon vara du köpt inte längre säljs hos inet.

Jag kan ha förståelse i att de har rätten att, med en bra anledning, makulera vilken order som helst och då även min. Men då anser jag att det ligger i deras intresse att i samband med detta meddela sina kunder varför, inte ta långhelg mitt i veckan och hoppas att kunderna inte shoppar på annat håll.
Jag har redan, direkt efter telefonsamtal nummer ett, undersökt samtliga varor och om de fortfarande finns i lager. Det gör dem.
Finns det någon annan återförsäljare som lovar att skicka varorna samma dag om man beställer innan 17? I så fall, om de skickar sakerna imorgon, kanske det finns en chans att jag får det jag behöver innan onsdag.

Visa signatur

"Being the richest man in the cemetery doesn’t matter to me … Going to bed at night saying we’ve done something wonderful… that’s what matters to me."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Du skulle ha beställt någon annanstans. Har dom makulerat ordern så kan dom inte backa och skicka grejer till dig.

Du har säkert rätt, men jag vill ge dem en chans att göra mig nöjd. Eftersom jag har skickat mail till dem och ringt två gånger så har de alla förutsättningar att lyckas med detta. Alla som talat och skrivit gott om dem på diverse forum kan inte ha fel i att dom har god service, eller?
Av någon märklig anledning har jag alltid otur när det gäller leveranser av saker. Jag har alltid kunnat betala för mig och har aldrig fått någon påminnelse eller böter av något slag. Ändå ska jag alltid ha otur. Detta i kombination av stress och hur viktiga dessa delar var för mig, gör att jag gör en sådan stor sak av det hela.

Visa signatur

"Being the richest man in the cemetery doesn’t matter to me … Going to bed at night saying we’ve done something wonderful… that’s what matters to me."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av polymorphic:

Jag kan ha förståelse i att de har rätten att, med en bra anledning, makulera vilken order som helst och då även min. Men då anser jag att det ligger i deras intresse att i samband med detta meddela sina kunder varför

Som sagt de har ingen skyldighet att meddela dig anledningen.

Citat:

inte ta långhelg mitt i veckan och hoppas att kunderna inte shoppar på annat håll.

Vi har firat kristi himmelfärd sedan 1920-talet.

Citat:

Finns det någon annan återförsäljare som lovar att skicka varorna samma dag om man beställer innan 17? I så fall, om de skickar sakerna imorgon, kanske det finns en chans att jag får det jag behöver innan onsdag.

Beställer du innan klockan 14:00 på måndag lär de flesta butiker kunna leverera dagen efter.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Som sagt de har ingen skyldighet att meddela dig anledningen.

Det är högst troligt att de har rätten att makulera ordern, fast det vore rimligt att man skickar ett meddelande om att man gjort det. Du som kund ska inte behöva ta reda på det på egen hand.
Någon skyldighet att meddela varför vet jag inte om det finns. Det hamnar lite i ett annat läge om affären redan är genomförd, exempelvis vid kredit- & debitkortsbetalning.

En del butiker erbjuder "över natten" leverans som en del i sitt upplägg. Med andra är det mest slumpen som avgör. Brukar vara ett dyrare fraktalternativ.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev, jag anser att det ligger i deras intresse att meddela sina kunder när de makulerar en order. Om de är skyldiga att göra det, vilket jag inte kan tänka mig, är inte relevant.

Visa signatur

"Being the richest man in the cemetery doesn’t matter to me … Going to bed at night saying we’ve done something wonderful… that’s what matters to me."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det hamnar lite i ett annat läge om affären redan är genomförd, exempelvis vid kredit- & debitkortsbetalning.

Dagens system är så pass välutvecklade att en återbetalning gå på ren automatik.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv

Hade samma från CDON häromdagen (då gällde det bara en bok). Gjorde en beställning, väntade på att den skulle dyka upp. Efter en vecka började jag bli misstänksam så jag tänkte gå in och se om det fanns något kolliid eller motsvarande. "Ordern makulerad". Jaha. Drar upp en chatt med dem och "Johanna" berättar att produkten inte levererades längre.

Jag går då helt enkelt in och beställer den igen, då den mycket väl finns i lager och levereras.

@polymorphic jag misstänker att någon dator gjort fel av någon anledning, tråkigt att det blev så. Hade jag haft brått att få prylarna hade jag åkt bort och hämtat dem i butik, men det kanske inte går? Annars har jag mycket goda erfarenheter av Dustin Home och kan inte annat än att rekommendera dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Dagens system är så pass välutvecklade att en återbetalning gå på ren automatik.

Jag var otydlig. Då du har betalt har affären en annan status, legalt sett, vilket gör att det hamnar lite i ett annat läge.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.