Permalänk
Medlem

Inget internet vid start

Hej,

Min stationära dator, kommer ej ihåg sedan när, problem att få internet precis vid startup. Det tar datorn ca 5 min innan internet fungerar men därefter fungerar det klockrent. På min mobil, laptop etc har jag inga problem. Jag använder mig av ethernetsladd till min stationära dator.

Jag tog en bild på nätverksanslutningar och tyckte det var skumt att det fanns så många ethernetalternativ. Jag försökte inaktivera eller ta bort dem, men det gick inte.

Vad är det som orsakar vid startup att min datorn inte får internet förrän efter 5 min?

Bild: http://imgur.com/RyhbisM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maisler:

Hej,

Min stationära dator, kommer ej ihåg sedan när, problem att få internet precis vid startup. Det tar datorn ca 5 min innan internet fungerar men därefter fungerar det klockrent. På min mobil, laptop etc har jag inga problem. Jag använder mig av ethernetsladd till min stationära dator.

Jag tog en bild på nätverksanslutningar och tyckte det var skumt att det fanns så många ethernetalternativ. Jag försökte inaktivera eller ta bort dem, men det gick inte.

Vad är det som orsakar vid startup att min datorn inte får internet förrän efter 5 min?

OJ! hm.. Det verkar ju som att datorn "registrerar" det som en ny anslutning varje gång du startar datorn och där av att du får så många anslutningar så att säga.

jadu, prova med att avinstallera drivrutinerna för nätverkskortet och installera dom senaste är väll en bra början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maisler:

Hej,

Om man tittar på bilden är ju nästan alla anslutningar "TAP-xxx". Har du någon VPN-anslutning som fått fnatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Om man tittar på bilden är ju nästan alla anslutningar "TAP-xxx". Har du någon VPN-anslutning som fått fnatt?

Hej,

Vad innebär det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Med Windows10 och MS Office 2011 kan det visst bli detta problem med flera TAP-Win32.

Iallafall, det borde inte vara detta som gör att Internet inte hoppar ingång vid start.

Permalänk
Medlem

Så Vad kan jag göra? Jag testade att installera ny drivrutiner för nätverskkortet. Inget hände

Permalänk
Medlem

FYI: Jag avinstallerade alla TAP-anslutningar samt deras drivrutiner. Än så länge har inga nya anlsutningar uppkommit och internet fungerar vid start numera. Förhoppningsvis fungerar detta. Men iallfall, tänkte om någon annan stackars sate får samma problem kan ni göra som ovan.