Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Fabian förstörde julefriden 2011, never forget.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av ulanddanne:

Haha! Nu behöver ju inte det betyda att du är någon ninja på IT, bara för att du arbetar "inom IT", jag förutsätter dock att du vill påvisa att det finns kompetenta människor - trots (rak eller inte) vattenkammad sidbena! Mina tidigare kommentarer gäller hädanefter alla utom dig och din frisyr - ni är härmed exkluderade.

Hey, hmrhm... ??!

Processor: Intel Core i7 3970X 4.6GHz Moderkort: ASUS P9X79 Deluxe Grafikkort: 2xGeForce GTX1080 8Gb Nätaggregat: Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum HDD: 1 Intel 910 PCIe 800GB, RAID1 2xSSD OCZ Vertex 3 480GB,Chassi: Antec Performance One P280 XL-ATX Super Ram: HyperX 64GB DDR3 PC3-19200 2400MHzSkärm: Asus 3X28" PB287QNAS: Qsnap Linksys 12TBHTPC: Intel NUC & Zotac UH65

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av vompen:

Tycker att Siba gick i graven mer eller mindre när de slutade med allt som hade med rea att göra.

Siba i Växjö har kört 20% på allt i butiken iaf 2 gånger i år.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2015

Inte bara _SIBA utan även NetOnNet är på väg.......

Alltihop verkar vara en koncentration inför en försäljning av hela koncernen. Troligen till ett "utvecklingsbolag".

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Jag gillar NetOnNet. Kanske lite för mycket Anderson prylar ibland.

Windows 7 | Intel Core i5 4670 K | GTX 980 4 GB | 16 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Jag gillar Net On net men ändå tråkigt att utvecklingen följer som gamla expert som slog igen.
Snart har vi inte många elektronik kedjor kvar.

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Hoppas detta innebär att Värmland äntligen kan få en stor komponentkedja att handla i

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av YamahaDGX630:

Hoppas detta innebär att Värmland äntligen kan få en stor komponentkedja att handla i

Net On Net har ju dock nässtan alla komponeter på webben inte i butikerna

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!
Registrerad
Aug 2008

Gött! Slipper man Sibas eländiga heltäckningsmattor i varenda gång butik man vart i, kunde i princip inte ta i nånting utan att gå runt och bli statiskt uppladdad och få en redig stöt varje gång man skulle ta ner nånting

Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

Märkligt att det klagas så mycket på Sibas service.
Utbud och priser har varit mest "meh".

Har fyndat lagringsmedia på Siba tidigare, men service var helt okej vid DoA. Köpte då en Seagate extern hårddisk. Fick en liknande WD istället då modellen var slut.

Då är det värre med elgiganten som lurade mig på en hdmi port när jag köpte TV. De lovade 4 men den hade bara 3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Apr 2003
Skrivet av YamahaDGX630:

Hoppas dom inte gör om siba affären på bergvik till lagershop utan istället bygger nytt alternativt hittar ny lokal. Det skulle väl antagligen inte bli så mycket komponenter i den lilla butiken.

i7 7700K @ 5GHZ <> Asus STRIX Z270E <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 1070 <> Intel 335 RAID0 <> Acer X34A <> LG27EA73 <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <> Phanteks primo <> EVGA T2 850W <> Ekwb & alphacool custom loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av IRONBERG:

Hoppas dom inte gör om siba affären på bergvik till lagershop utan istället bygger nytt alternativt hittar ny lokal. Det skulle väl antagligen inte bli så mycket komponenter i den lilla butiken.

Haha, nej precis. Den butiken är ju inte jättestor

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2004

Lite trist, men det finns väl inte plats för så många "vanliga" elektronikbutiker längre.

Kan inte låta bli att få intrycket att de allra flesta här är datornördar som avskyr människokontakt och bara vill ha lådkontakt Netonnet är ju bara ett jäkla lager, finns liksom inget att gilla.

Jag har bara haft positiva erfarenheter av Siba faktiskt, och jag tyckte även reklamen var lite rolig.

Ska bli intressant att se om de verkligen gör lagershopar av alla Siba-butiker, och hur det i så fall löses.

Förresten, Svågertorp ligger i Malmö.

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2003

Nog vettigt att byta ut varumärket, upplever det inte som speciellt starkt och värdefullt.
Har köpt lite Apple prylar där på sista tiden, har funkat bra men butikerna är folktomma, har svårt att förstå att det tjänas pengar på deras core-biz. Fastigheter och försäkringar ja.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av GilbertG:

Lite trist, men det finns väl inte plats för så många "vanliga" elektronikbutiker längre.

Kan inte låta bli att få intrycket att de allra flesta här är datornördar som avskyr människokontakt och bara vill ha lådkontakt

Hahaha, spot on

PC: 4790k Delid @ 4.7Ghz || Asus Hero VII || Corsair VP 16GB ||EVGA GTX980 SC @ 1580/3800 || Samsung 850 Pro 512GB, 2x WD/B 500GB, WD/G 2TB || AX1200i || FT02
CL: EK Supremacy Evo || EK M7G Mosfet || EK FC980 || EK DDC 3.2 || Alphacool XT45 Triple 180 || Alphacool XT45 120 || Primochill Primoflex LRT Onyx Black
Citera gärna om du vill ha svar! G633/G933 *Startup FIX*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2012

Det var en hiskelig tur att det inte blev tvärtom! För gör-det-själv-folk som jag är det så skönt att slippa ha någon oduglig student lalla efter mig i butiken och fråga om jag vill ha hjälp med något som de ändå aldrig kan svaret på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010

Hmm..

Tänk att där har man praktiserat.

Nuvarande PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 64GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD
Konsoler -> PS4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Finkelzvin:

Till alla som jublar; varför?

Vad är poängen med en lagershop, kontra att beställa direkt från nätet och hämta ut från närmsta ombud (som bör ligga närmare än eventuella lagershoppar) inom några dagar?

I en vanlig butik kan man klämma/känna och jämföra varor på plats, i verkligheten. En lagershop är hylla efter hylla med kartonger man inte får öppna. Meningslöst, i mitt tycke.

Fördelen är att webshoppen också har en butik dit du kan gå och få din vara på en gång, om du nu råkar bo i närheten.
Sedan kan man ju titta på hyllan vad som finns i lager.. kanske roligare än webshop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Finkelzvin:

Till alla som jublar; varför?

Vad är poängen med en lagershop, kontra att beställa direkt från nätet och hämta ut från närmsta ombud (som bör ligga närmare än eventuella lagershoppar) inom några dagar?

I en vanlig butik kan man klämma/känna och jämföra varor på plats, i verkligheten. En lagershop är hylla efter hylla med kartonger man inte får öppna. Meningslöst, i mitt tycke.

Tänk också på att alla konsumenter inte är lika teknikvana som genomsnittsanvändaren här. Visst, få här bryr sig kanske om att det inte längre finns säljare att fråga, men Agda 74 kanske gärna skulle vilja haft hjälp att välja ut en TV som fyller hennes behov.

Det finns fortfarande informationsdiskar där "Agda" kan fråga om råd.

Jag gillar Webbis för att det är trevligare att hämta hela saker i butik än efter 3 dagar av frakttjänstens misshandel.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lilla huset på landet
Registrerad
Jan 2005

Åh fan jag trodde att det var siba som ägde non, minns jag verkligen så galet?

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2006

usscch twas about time...

Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Laggzor:

aldrig haft något problem med netonnet, de har hållt klass jämfört med / bättre änn inet när jag haft att göra me dem.

Ja, och så lättåtkomliga som butik. Kanske bättre ifall man bara handlar på nätet, men som butik är jag inte imponerad, inte när det finns så mycket bättre alternativ. Siba var mer tillgängligt, men inte heller särskilt bra som butik eller något vidare sortiment.
Så, det kanske blir något bättre nu, men det ska mycket till för att jag ska gå ifrån Komplett/Webhallen.

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus ROG Strix GTX 1080 // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av lolflakes:

Jag gillar NetOnNet. Kanske lite för mycket Anderson prylar ibland.

Haha, säkert att du inte tänker på Elgiganten nu? ;D

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus ROG Strix GTX 1080 // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av Peking:

Ända sedan jag flyttade till Sundsvall har jag tänkt "Varför lägger dom inte bara ner och kör netonnet all the way?", framförallt då Sundsvall inte har någon butik där man kan hitta datorkomponenter och som har ett bra sortiment. Stort tummen upp!

"Sibabutiker blir Netonnet
I dagsläget har koncernen 53 butiker i Norden. Av dem bär 28 Sibas skylt och 15 Netonnets. Resterande tio ligger i Danmark och heter Computer city.

Fyra Sibabutiker kommer att omvandlas till Netonnetbutiker inom kort. De ligger i Malmö (Svågertorp), Sundsvall, Västerås och Växjö.

Vad som händer med övriga Sibabutiker är oklart i nuläget, men i slutet av 2017 beräknas varumärket Siba var helt borta från marknaden.

Så länge kommer Siba att fortsätta ha sina nuvarande butiker och sin näthandel öppen som vanligt. Eventuella garantier och kundkort kommer på sikt att övertas av Netonnet.

Därutöver planerar Netonnet group att öppna tre helt nya Netonnetbutiker – i Uddevalla, Östersund och Stavanger. Butiken i Stavanger blir den första i Norge."

Källa
http://www.prisjakt.nu/konsument/siba-blir-netonnet/

Chassi: Dan Cases A4 SFX(S) , Moderkort: Asrock Fatal1ty Z270 Gaming-ITX/ac, Processor:Intel i7 7700, Cpu kylare: Cooltek LP53Minnen 16 Gb ddr4 3000 mhz,Startdisk:SSD Samsung 850 Pro 1 TB , Grafikkort:Asus Strix 1080 PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Razer Diamondback Chroma & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göingeträsk
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av kaya:

Åh fan jag trodde att det var siba som ägde non, minns jag verkligen så galet?

Om nu fabian bengtsson äger nettonnet group så äger ju "siba" nettonnet ändå.

Sen att dom slopar namnet SIBA till fördel för NoN kan man ju tycka är lite udda...

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2010

Äntligen får man som bor i Sundsvall. Tillgång till att handla hårdvara i butik. Är less på att köpa över nätet.

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Dec 2008

Jag tycker detta är en mycket positiv nyhet

Spelmaskinen
| Be Quiet! Dark Base 700 | Corsair H115i Pro | i5 8600k @4,8Ghz | MSI z370m Gaming Pro Ac | Corsair LPX 3000MHz 16GB | EVGA GTX 1070 SC ACX 3.0 | Samsung 830 SSD| Acer XB271Hu | Corsair RM750X | Corsair Gaming K70 | Razer Deathadder |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Maj 2003

Nu hänger jag inte riktigt med, varför valde du att citera mig?

Skrivet av Jonas79:

"Sibabutiker blir Netonnet
I dagsläget har koncernen 53 butiker i Norden. Av dem bär 28 Sibas skylt och 15 Netonnets. Resterande tio ligger i Danmark och heter Computer city.

Fyra Sibabutiker kommer att omvandlas till Netonnetbutiker inom kort. De ligger i Malmö (Svågertorp), Sundsvall, Västerås och Växjö.

Vad som händer med övriga Sibabutiker är oklart i nuläget, men i slutet av 2017 beräknas varumärket Siba var helt borta från marknaden.

Så länge kommer Siba att fortsätta ha sina nuvarande butiker och sin näthandel öppen som vanligt. Eventuella garantier och kundkort kommer på sikt att övertas av Netonnet.

Därutöver planerar Netonnet group att öppna tre helt nya Netonnetbutiker – i Uddevalla, Östersund och Stavanger. Butiken i Stavanger blir den första i Norge."

Källa
http://www.prisjakt.nu/konsument/siba-blir-netonnet/

Stationär: FD Define Nano S, AMD R5 1600, Biostar X370GTN, G-Skill Ripjaws V 16GB 3600Mhz @ 3200Mhz CL16, Radeon RX 570, Samsung 850 EVO 1TB, Corsair SF450, Arctic Freezer 33
HTPC: In-Win BP671, AMD Athlon 5350, Asus AM1I-A, Geforce GT 710, 4GB 1600Mhz, Corsair Force LS 60GB, One for all UCR7960 (+ Flirc)
NAS: HP Proliant N54L, 2x WD Red 2TB (Raid 1), WD Green 2TB, FreeNAS 11

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av GilbertG:

Kan inte låta bli att få intrycket att de allra flesta här är datornördar som avskyr människokontakt och bara vill ha lådkontakt Netonnet är ju bara ett jäkla lager, finns liksom inget att gilla.

Jag har bara haft positiva erfarenheter av Siba faktiskt, och jag tyckte även reklamen var lite rolig.

Ska bli intressant att se om de verkligen gör lagershopar av alla Siba-butiker, och hur det i så fall löses.

Förresten, Svågertorp ligger i Malmö.

Jag har absolut inga problem med konversera med personal på Inet eller NetonNet för den delen. Det är när man kan mer än personalen (säljaren) på SIBA som jag kan bli riktigt irriterad. Oftast vet jag vad jag vill ha och vill få tag på varan på kortast möjliga tid. Jag har inte lust att få en förfrågan om en försäkring eller något annat.

FD Define R3 Vit | Asus P8P67 EVO | i7 2700K @ 4,4GHz | Corsair 16GB 9-9-9-24 4x4GB Vengeance | Dark Rock 3 | Zalman HP850 | Gigabyte GTX 770 Windforce 3x 4GB | Samsung 860 Evo 1TB | Belinea 2485 S1W & LG L2010T & AOC 27"

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Registrerad
Jan 2015

Nice. Då får man en butik i närheten då. Bra deals på grafikkort bland annat ibland. Gillar att beställa på nätet och hämta i butik. Skulle det vara något problem så traskar man bara iväg till butiken.

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek