Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

GTX 780Ti ingen bild

Hej!

Mitt Asus GTX 780Ti vägrar att visa bild.
Windos hittar inte kortet heller.

Startar jag datorn går fläktarna 100% och ingen skärm indikerar signal.

Vad har jag provat?

4st olika riggar med samma utgång som ovan.

Någon som har något tips om vad man kan göra med kortet?

Mvh

Robin

Permalänk

Bränd gpu helt enkelt.
Hittar BIOS någonting i PCI-e lanen?

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Testa med ett annat grafikkort, men det är troligtvis trasigt om det är så i andra testade datorer.

Vad man kan göra med kortet är att sälja på eBay(som trasigt, inge skumma affärer) eller använda som lerduva.

Eller testa att plocka bort kylare och backplate om det finns och rengöra allt och hoppas på att det hjälper.
Man kan även testa att "baka" det i ugnen om man verkligen har gett upp hoppet om kortet.
annars så har ju EVGA iallfall 3 års garanti, hur det är med Asus vet jag inte.
Så ett 780ti med 3 års garanti ska ju ha garanti till minst 7 november i år. Kanske får ett nytt 980ti tilbaka

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Bränd gpu helt enkelt.
Hittar BIOS någonting i PCI-e lanen?

Bios hittar ingenting tyvärr.

Skrivet av Ajin:

Testa med ett annat grafikkort, men det är troligtvis trasigt om det är så i andra testade datorer.

Vad man kan göra med kortet är att sälja på eBay(som trasigt, inge skumma affärer) eller använda som lerduva.

Eller testa att plocka bort kylare och backplate om det finns och rengöra allt och hoppas på att det hjälper.
Man kan även testa att "baka" det i ugnen om man verkligen har gett upp hoppet om kortet.
annars så har ju EVGA iallfall 3 års garanti, hur det är med Asus vet jag inte.
Så ett 780ti med 3 års garanti ska ju ha garanti till minst 7 november i år. Kanske får ett nytt 980ti tilbaka

Var tyvärr Gigabyte har Asus mobo blandade ihop det.
Gigabyte är inte lika bra på garantier samt att få tag på som Asus vad det verkar.

Mvh

Robin

Permalänk

uppdatera bios, jag fick göra det när jag skaffa ett kort. så prova att uppdatera bios med nya drivers och se om den lokaliserar den då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiftfett:

uppdatera bios, jag fick göra det när jag skaffa ett kort. så prova att uppdatera bios med nya drivers och se om den lokaliserar den då

Updatera bios med nya drivers? Vet du hur man uppdaterar bios och vart man får tag på det? Eller tänker du helt enkelt på drivrutinerna ifrån nvidia.com?

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk

om du har gigabyte som tillverkare av mobo isf på deras sida annars för att underlätta för dig skriv
wmic baseboard get product,Manufacturer,version,serialnumber i kommandotolken.

då kan du se vad för modell

Permalänk

Mitt msi 870 ti dog exakt likadant och fick ett nytt

Visa signatur

Hej

Permalänk

Har du ett socket 1155 moderkort kan det mycket väl hända att du måste uppdatera BIOS på moderkortet för att få det att fungera. Men märkligt om du testat det i andra riggar utan resultat.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av robber:

Hej!

Vad har jag provat?

Mvh

Robin

Om du provat det i olika datorer så är det antagligen sönder.
Som någon skrev kan du ju testa att baka det i ugnen. Finns tråd om detta i övrigt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hur längesedan är det som du köpte det? Köpte du det nytt?
Kolla upp ifall du har någon garanti kvar på grafikkortet först antingen via återförsäljare eller tillverkare innan du gör någon fysik åverkan på kortet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av robber:

Hej!

Vad har jag provat?

Mvh

Robin

https://www.youtube.com/watch?v=8Xanr4jkmEc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Hur längesedan är det som du köpte det? Köpte du det nytt?
Kolla upp ifall du har någon garanti kvar på grafikkortet först antingen via återförsäljare eller tillverkare innan du gör någon fysik åverkan på kortet.

Står 3års garanti på gigabyts hemsida mitt kort är 3år v44 iår.
Köpt beggat och aldrig fått det att funka och har inte kvitto heller...

Har ingen dedikerad ugn men har lagat ps3 3-4 gånger med varmluftpicka vänter dock först på vad gigabyte säger.

Mvh