Dags att Uppgradera datorn / Tips på Uppgraderingspaket?

Permalänk
Medlem

Dags att Uppgradera datorn / Tips på Uppgraderingspaket?

Hej allesammans!
Nu när jag har börjat spela PUBG så känner jag att inte min dator räcker till 100%
I dagsläget funkar datorn bra förövrigt, men datorn blir extremt seg och varm vid spel (pubg).

Detta har jag nu:
Taurus dator ifrån Inet köpt 2013
CPU: Intel Core i5-3450 @ 3.1GHz
GPU: Nvidia 1050Ti 4GB (ny inköpt)
8GB RAM
Mekanisk Hårddisk (ingen SSD)

Så det jag undrar är vilka delar jag kan uppgradera till en rimlig peng?
Jag vill inte lägga allt för mycket pengar då jag inte spelar jätte mycket.

Jag har funderat på en SSD, ny processor och uppgradera till 16GB RAM. (Räcker detta?)
Vad för processor bör man köpa? Märke och sort? Och ifrån vilken butik? Inet/Komplett, alt?

Mvh

Permalänk
Medlem

Hörde även att nya intel processor kommer ut 5okt?
Är det smart och vänta tills dess?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogiee:

Hej allesammans!
Nu när jag har börjat spela PUBG så känner jag att inte min dator räcker till 100%
I dagsläget funkar datorn bra förövrigt, men datorn blir extremt seg och varm vid spel (pubg).

Detta har jag nu:
Taurus dator ifrån Inet köpt 2013
CPU: Intel Core i5-3450 @ 3.1GHz
GPU: Nvidia 1050Ti 4GB (ny inköpt)
8GB RAM
Mekanisk Hårddisk (ingen SSD)

Så det jag undrar är vilka delar jag kan uppgradera till en rimlig peng?
Jag vill inte lägga allt för mycket pengar då jag inte spelar jätte mycket.

Jag har funderat på en SSD, ny processor och uppgradera till 16GB RAM. (Räcker detta?)
Vad för processor bör man köpa? Märke och sort? Och ifrån vilken butik? Inet/Komplett, alt?

Mvh

Du bör vänta på intels nästa gen, du kommer behöva köpa nytt moderkort samt ram om du vill köpa deras nya generation. Hade även köpt en ssd. Skulle tippa att det skulle gå på runt 5000kr

Permalänk

@Bogiee: vänta tills mellandagsrean, när det är utförsäljning på 1151 6:e eller 7: generationen. eller så hittar du en i7 av 1155 socketen. för 1155 socketen är fullt fungerande och håller väldigt bra fortfarande. även en SSD skulle göra ditt system lite snabbare men har du inga såna problem så behöver du inte ha det ^^

Permalänk
Medlem

Dags för ny dator! Tips?

Hej, nu skall jag köpa en ny gaming dator som till mestadels kommer att användas till PUBG.
Framöver kommer jag kanske vilja börja streama också.

Jag undrar vad för dator jag borde plocka ihop? Då jag inte är så duktig på de olika komponenter.
Vissa säger att jag borde ta en Ryzen och vissa säger Intel.
Budgeten jag vill lägga är ca 10-11.000kr NOTE: Jag har redan ett grafikkort hemma så räkna inte med det.

Vore tacksam för tips så jag får ut det bästa utav budgeten.
Inet kundsupport tipsade mig om detta paket: www.inet.se/kundvagn/visa/10747837/pubg-dator
Är det ett bra paket? eller kan du sätta ihop ett bättre tro?

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag sitter i samma båt. Jag funderar på att köra på Ryzen nu när Coffee Lake verkar vara svår att få tag på hela vägen fram till i början av 2018. Vill ju gärna spela i 144hz dock och vad jag sett så ligger Ryzen 1600/1700 lite under i 144hz i en del spel. Det är sjukt svårt. Men jag orkar nog inte vänta på Coffee Lake och sen är ju AM4 en platform som kommer att stå sig ett tag framöver.

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

Vad är det för grafikkort du har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timergu:

Vad är det för grafikkort du har?

Gforce GTX 1050 Ti 4GB

Permalänk
Hedersmedlem

*** 2 trådar sammanfogade ***

Jag har sammanfogat trådarna då s k korspostning inte är tillåten. Se forumregel § 3.3.

/KimTjik
Moderator