Permalänk
Medlem

Dator Bygge. 15-17k Gaming

Hejsan, nu var det 6-7 år sen jag byggde min dator och tänkte bygga en ny. det här är vad jag har kommit fram till än sålänge.
Spelen jag lirar är väl framförallt Cs och Lol som inte kräver så mycket men vill även kunna lira lite nyare spel såsom Anthem som kommer i februari.
Finns det något jag bör byta ut eller är det här mer än nog för att kunna lira uppkommande spel med hög kvalite?
Skulle kunna använda mig av chassit jag har nu (fractial design R4) men då tappar jag istället kanske 1500-2500kr genom att inte kunna sälja den nuvarande datorn som den är

Permalänk
Medlem

Jag hade inte köpt den kylaren. Ryzen 2600x klockar ändå dåligt (iaf min). Mitt tips är att köra med stock kylaren. Sen om du behöver bättre kylning, köp en i efterhand. Om du gillar överklockning så hade ja köpt intel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

Jag hade inte köpt den kylaren. Ryzen 2600x klockar ändå dåligt (iaf min). Mitt tips är att köra med stock kylaren. Sen om du verkligen behöver bättre kylning köp en i efterhand. Om du gillar överklockning så hade ja köpt intel.

okej så istället lägga pengarna för att få bättre luft flöde i chassiet?

Permalänk

Du skulle kunna skippa 2600x och kylaren och istället kunna gå med en 9600k och en hyper 212 evo (eller en Noctua NH-U9S
för lite bättre oc) för samma pris. Då måste du också självklart byta till ett Z370 moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasmehari:

Du skulle kunna skippa 2600x och kylaren och istället kunna gå med en 9600k och en hyper 212 evo (eller en Noctua NH-U9S
för lite bättre oc) för samma pris. Då måste du också självklart byta till ett Z370 moderkort.

typ det här ?

Permalänk
Skrivet av jockep95:

Ser mycket bättre ut. Du kan t.o.m. spara 200-300 kr på lite billigare moderkort. Kanske ASUS PRIME Z390-A? Du kan antingen spara pengarna eller skaffa ett 750w PSU för pengarna. Kraftfullare PSU kan hjälpa med överklockning och framtidssäkra datorn. Väljer du bättre PSU så är det bara att ta någon från ett välkänt märke och en 80+ gold certifiering. Tex EVGA 750w g3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasmehari:

Ser mycket bättre ut. Du kan t.o.m. spara 200-300 kr på lite billigare moderkort. Kanske ASUS PRIME Z390-A? Du kan antingen spara pengarna eller skaffa ett 750w PSU för pengarna. Kraftfullare PSU kan hjälpa med överklockning och framtidssäkra datorn. Väljer du bättre PSU så är det bara att ta någon från ett välkänt märke och en 80+ gold certifiering. Tex EVGA 750w g3

Skickades från m.sweclockers.com

jag ändrar lite, sen tror jag kanske jag väntar på mellandagsrean så kanske man får in ett i7 och 2080 kort?