Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

19" CRT Bortskänkes NEC Multisync FE950+

Permalänk
Medlem

19" CRT Bortskänkes NEC Multisync FE950+

Jag håller på och rensar ut gamla grejer inför en flytt och vissa saker gör ont att göra sig av med.

Jag var otroligt nöjd med den här skärmen och den hängde med länge, och det är kul att ha en gammal bra CRT att jämföra med men den tar mycket plats och är ett tungt åbäke.
Men förhoppningsvis finns det någon med mer plats så den kan hitta ett nytt bra hem.

Max upplösning: 1600x1200

Hämtas upp!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag tar gärna en CRT vart finns den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Jag tar gärna en CRT vart finns den?

Står i annonsen: Plats Stockholm / Alby

Permalänk
Medlem

Vilken läcker skärm.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

CRT-skärmarna har ju fått ett rejält uppsving nu det senaste då man upptäckt att de presterar bättre än våra "platta" skärmar.

Den där kan mycket väl vara värd en del stålar

https://www.youtube.com/watch?v=V8BVTHxc4LM

Visa signatur

CPU - Intel i9 9900k @ 5ghz
GPU - Gigabyte Aorus Xtreme 3080
RAM - GSkill TridentZ rgb 3200mhz
PSU - Evga G3 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korvfinger:

CRT-skärmarna har ju fått ett rejält uppsving nu det senaste då man upptäckt att de presterar bättre än våra "platta" skärmar.

Den där kan mycket väl vara värd en del stålar

https://www.youtube.com/watch?v=V8BVTHxc4LM

Det är en riktigt grym skärm, skärpan och färgerna är otroligt bra.
Men jag tror marknaden är för liten för att få särskilt mycket för den, så bara den kommer till användning och att någon som uppskattar den får den så blir jag glad.

Permalänk

Den här hade ju varit fantastisk, synd att man har en bruten fot och troligen inte kan släpa hem den på ett bra sätt...

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grilljohan:

Den här hade ju varit fantastisk, synd att man har en bruten fot och troligen inte kan släpa hem den på ett bra sätt...

Äsch, den väger bara 25-30kg, hade ingen hunnit före hade du kunnat ta den på axeln och hoppa på ett ben!

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Äsch, den väger bara 25-30kg, hade ingen hunnit före hade du kunnat ta den på axeln och hoppa på ett ben!

Det var typ precis vad som skadade mig från början, en så kallad stressfraktur

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi