Permalänk

Datumparkering

Från och med idag är det datumparkering här i Östersund, men gatan jag bor på har både jämna och ojämna husnummer på samma sida. Vad gäller då? (Det är bara hus på ena sidan av vägen, andra sidan är tom)

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
Medlem

Kan ju vara lokala regler, så skulle nog kontakta kommunen.

Citat:

Kontakt
För mer information är du välkommen att vända dig till kommunens kundcenter som besvarar din fråga eller hjälper dig vidare.
Kundcenter
063-14 30 00
kundcenter@ostersund.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av MariusFranzen:

Från och med idag är det datumparkering här i Östersund, men gatan jag bor på har både jämna och ojämna husnummer på samma sida. Vad gäller då? (Det är bara hus på ena sidan av vägen, andra sidan är tom)

Nyfiken vad som gäller i detta fall. Skriv vad kommunen/p-bolaget säger. Tror aldrig jag varit med om att det är jämna/ojämna på samma sida av vägen.

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MariusFranzen:

Är det inga skyltar uppsatta längre?

Brukar vara skyltat vid sådana tillfällen för att visa vilken sida av vägen man ska ställa bilen på vid udda/jämnt datum.

Permalänk
Medlem

Finns det verkligen gator med jämna och udda nummer på samma sida i sverige?

Permalänk

Jag ringde och de sa att fram tills att de har suttit upp skyltar här så får vi parkera på vilken sida vi vill utan att bli bötfällda.

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB