Final Fantasy VII Remake

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marticus:

wow, då förstår jag, tack för informationen. Nog för att jag kanske får "skylla mig själv" som inte läst på, men jag gjorde det medvetna valet för att spoila så lite som möjligt. Jag såg ju fram att utforska världen med allt dess innehåll, och om nu detta spel utspelar sig i midgar så känner jag mig ju lite lurad faktiskt. Det hade varit mycket bättre om SE var tydligare med detta, som ett "Part 1" eller något. För denna remake är ju inte FF7 för mig längre. Får ta en funderare på om jag faktiskt ska köpa en konsol för detta eller ej, jag var ju redo att löpa hela linan ut tills jag såg detta. Fett besviken. Har orginalspelet med alla dess skivor och fodral ståendes på hyllan bakom mig och inväntade en remake brevid sig

Om du had haft en PS4a så hade du alltid kunnat köpa spelet och sedan sälja så fort du var kvar och förhoppningsvis fått tillbaks det mesta av kostnaden. Men att köpa en PS4 nu, när nästa generation lanseras om drygt ett halvår, känns inte lika attraktivt. Men dina pengar förstås.

Slog själv till på köpet, gillar jag det inte så säljer jag. FOMO som spökar mest, men är en kostnad jag kan svälja.
Osäker på när den dyker upp, den finns registrerad hos Postnord så inte helt omöjligt att jag har den redan imorrn.

Permalänk
Inaktiv

Ni som fått spelet redan och hunnit börja spela, vad tycker ni? Några tidiga intryck?

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt Deluxe Edition på Webhallen i Malmö idag!

Permalänk

Uppdatering från PostNord, nu är den skickad!

Permalänk
Medlem

Slits mellan att behöva vänta tills spelet finns i 60fps(Ps5?PC?) eller att behöva spela i 30fps.

Önskar dom släppte spelet när Ps5 kom istället. Hypen är så stor att jag inte vet om jag klarar vänta. Åååh

Permalänk
Medlem

Älskar det so far hämtade mitt från postnord tidigare idag. Väldigt positivt intryck, men ska inte spoila något av det nya! Vet vad jag ska nörda i helgen

Permalänk

Jag gillar det efter ca 2,5 timmar. Högoktanig inledning helt klart. Ser fram emot lite avslappnad hjärnlös grind här framöver

Permalänk
Medlem

Fick också min Deluxe Edition idag från Elgiganten, fullkomligt älskar spelet. För mig var detta 2020s mest efterlängtade spel. Dock var mitt Deluxe edition fodral sönder repigt Likadant för någon annan? Har mejlat Elgiganten om det.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Hämtade ut mitt Deluxe Edition på Webhallen i Malmö idag!

what?! Hur mycket fick du muta dem för det?! Har inte webbhallen sagt att de kommer hålla alla så att de skickas till release dagen och då samtidigt släpper dem i butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av twix112:

what?! Hur mycket fick du muta dem för det?! Har inte webbhallen sagt att de kommer hålla alla så att de skickas till release dagen och då samtidigt släpper dem i butik?

Behöver inte muta.

Detta tidigareläggs.
Jag får mitt paket från webhallen idag då jag såg att det landade hos Postnord-Malmö sortering kl 3 inatt/morse.

Dessutom ser vi ju i denna tråd att SquareEnix själva också tidigarelagt om man beställt fysiskt från dem.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Finns det en uppdatering tillgänglig till spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Behöver inte muta.

Detta tidigareläggs.
Jag får mitt paket från webhallen idag då jag såg att det landade hos Postnord-Malmö sortering kl 3 inatt/morse.

Dessutom ser vi ju i denna tråd att SquareEnix själva också tidigarelagt om man beställt fysiskt från dem.

Så då borde man få ett mail ifrån Webbhallen idag om att man kan hämta ut sin beställning eller får man gå dit och fråga?

Startade en chatt med kundtjänsten på webbhallen och han bekräftade att jag får hämta ut min order idag! GO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twix112:

Så då borde man få ett mail ifrån Webbhallen idag om att man kan hämta ut sin beställning eller får man gå dit och fråga?

Startade en chatt med kundtjänsten på webbhallen och han bekräftade att jag får hämta ut min order idag! GO!

Japp! De postade på Facebook om att man skulle hålla utkik i sin mailbox så ringde kundtjänst och de sa att de fått klartecken för att börja sälja så sprang bort till närmsta butik för att hämta ut!

Permalänk

Nu kom min i posten från Webhallen! Gick ut och stoppa postnord för att fråga om allt fick plats i lådan så han inte lämnar in den på närmaste ombud haha

Permalänk
Medlem

Precis installerat det och redo att spela, lär bli en hel helg i Midgar nu

Permalänk
Skrivet av meanh:

Precis installerat det och redo att spela, lär bli en hel helg i Midgar nu

Samma här! Ska precis ta mig an Scorpion

Fick ni någon uppdatering? Jag kör på 1.0

Permalänk
Medlem

Någon av er som beställde som fått pre-order chocobo materian? 🤔😮 köpte från Elgiganten, men har inte sett något om den.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Kommer göra som vissa andra, väntar tills det kommer till PC, känns lite meningslöst att köpa en PS4/5 för endast en titel.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr.Berling:

Kommer göra som vissa andra, väntar tills det kommer till PC, känns lite meningslöst att köpa en PS4/5 för endast en titel.

Hade definitivt varit snyggare att släppa spelet även för PC på direkten. Känns som att bara släppa spelet på PS4 är den sämsta av alla möjliga alternativ. Inte ens prestandan är ju bra.

Permalänk
Inaktiv

Mitt ex borde ha dykt upp idag men verkar förstås inte göra det. Har fullt upp med annat så kvittar halvt, men hade ändå varit kul att ta en närmare titt. Hade stört mig mer om jag inte tagit spelet på faktura.

Kan förstås hända att den inte kom i postfacket, som den skulle, utan ligger och drar i sig coronavirus på mitt lokala ICA förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Någon av er som beställde som fått pre-order chocobo materian? 🤔😮 köpte från Elgiganten, men har inte sett något om den.

Inte jag heller.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Inte jag heller.

Samma här, har inte sett något om den, beställde från Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Någon av er som beställde som fått pre-order chocobo materian? 🤔😮 köpte från Elgiganten, men har inte sett något om den.

Skrivet av BlommaNN:

Inte jag heller.

Skrivet av meanh:

Samma här, har inte sett något om den, beställde från Webhallen.

https://www.reddit.com/r/FFVIIRemake/comments/ftt39o/for_anyo...

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hade definitivt varit snyggare att släppa spelet även för PC på direkten. Känns som att bara släppa spelet på PS4 är den sämsta av alla möjliga alternativ. Inte ens prestandan är ju bra.

Absolut, förstår inte heller varför man inte satsar på det på fler plattformar redan från början. Så vitt alla andra FF-titlar finns ju redan till PC, visst tog det sig en liten stund, men de tror ändå att majoriteten av de som älskade FF VII sitter på en hyffsat bra PC numera och köra liknande spel med en spelkontroll är liksom inga svårigheter längre.

Får väl hålla tummarna på att FFVII kommer ut till PC inom kort!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Berling:

Absolut, förstår inte heller varför man inte satsar på det på fler plattformar redan från början.

Får väl hålla tummarna på att FFVII kommer ut till PC inom kort!

Det kommer ta minst ett år iaf. Sony har "köpt" 1års exklusivitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Det kommer ta minst ett år iaf. Sony har "köpt" 1års exklusivitet.

Då får man nog vänta då, känns som sagt inte så motiverande att köpa en äldre konsol för att spela ett spel (är inte så intresserad av playstation överlag).

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Man är helt körd på att få dom materiorna om man köper spelet i butik på Elgiganten?

Permalänk
Medlem

Har dom sagt hur lång tid det tar innan hela spelet är klart för bruk? Vill uppskatta ungefär när det kan tänkas komma till PC.

Permalänk
Skrivet av Squallie:

Man är helt körd på att få dom materiorna om man köper spelet i butik på Elgiganten?

Jag skulle tro det, tyvärr. Tror inte att Elgiganten har Deluxe edition i butik utan man måste beställa det. Men om du skulle beställa deluxe nu så får du nog pre order materieorna

Permalänk
Medlem

Någon mer som förbeställde från spelbutken? Har inte hört något

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2