Vilken förstärkare till min hemmabio?

Permalänk
Medlem

Vilken förstärkare till min hemmabio?

Snart blir det en ny tv LG C9. Jag har kört filmer via datorn via Onkyo 636 och sedan TVn. Min AVR kommer inte ge mig 4k i 60Hz eller HDR.
Amazon har schyssta priser på Denon AVR om man jämför med Hifi klubben eller andra. AVR ska driva mitt Focal Dome 5.1 system.
Jag är inte kunnig i AVR så hoppas ni kan guida utifrån bästa ljud för mina högtalare.

Följande AVR är av intresse
Denon X1600
Denon avr-s950h
Denon X2400H

Budgeten är 400€

Permalänk
Medlem

Jag köpte x1600 från amazon.de och blev nöjd.

Edit: Värt att tillägga är att jag kopplar allt in i tv:n och använder earc till x1600. Det ger mig möjlighet att sedan köpa ett grafikkort med hdmi 2.1 för att kunna köra 4k 120hz. Är det netflix du kör på datorn?

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Jag köpte x1600 från amazon.de och blev nöjd.

Edit: Värt att tillägga är att jag kopplar allt in i tv:n och använder earc till x1600. Det ger mig möjlighet att sedan köpa ett grafikkort med hdmi 2.1 för att kunna köra 4k 120hz. Är det netflix du kör på datorn?

Nej. Bara filmer. Netflix via chromecast eller tv

Permalänk
Medlem

Funderar själv på Denon X1600 eller X2600. Typ det enda den senare har som gör att jag överväger den är dubbla HDMI-ut. Då kan man ju nämligen dra två kablar till skärmen förberedda med olika bildinställningar, dvs ena ingången optimerad för spel och den andra för film/TV…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av liqwid11:

Nej. Bara filmer. Netflix via chromecast eller tv

Kör på x1600 om du inte behöver portarna från x2600. S950 är mer eller mindre identisk med x2600. Dock har den kortare garanti och sämre rumskorrigering. Jag tycker inte x2400 är värd pengarna.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods