Skrivet av tcntad:
Hur kan en mjukvarutjänst krocka med en NVME?
Razer har väl mjukvara som kan styra från flera olika tillverkare?
Bra fråga, jag har ingen aning! Men så fort jag installerar Asus Aura eller Armoury Crate så får man med det som styr själva RGB'n som heter "Aura Service". Denna tjänst gör så jag får blue screens kors och tvärs och dessa två poster dyker upp i loggboken:
1. Återställning till enheten \Device\RaidPort1 utfärdades.
2. Ett fel upptäcktes på enheten \Device\Harddisk6\DR6 under en växlingsåtgärd.
Dessa två fel dyker upp samma sekund som jag installerar Aura och kommer tillbaka med jämna mellanrum för att ibland ge mig BSOD.
Efter avinstallation av Asus Service försvinner problemen, har varit problemfri en vecka tills idag när jag installerade Asus Aura enligt Asus-supporten så var felen genast tillbaka...
Gigabyte har tydligen haft detta felet med, men fixat det vad jag kan läsa mig till. Och den gemensamma nämnaren för alla jag hittar med detta problem är att vi har en Kingston A2000 nvme disk konstigt nog.
Jag gjorde ett långdraget mail till Asus i måndags där jag förklarade allt men fick idag tillbaka att jag skulle installera om programmet & starta om datorn som jag redan gjort flera gånger och som jag förklarade i mailet till dem från början. Jag hoppas på bättre återkoppling nästa vecka...
Bra tips, men tyvärr behövde man ha Aura Service installerat för att synca med razer synapse.