Permalänk
Medlem

Hämtade just min på Elgiganten iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Är det så? Då bör ju min beställning vara OK också! 🎈

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Ja, förutom att det inte var en NVMe SSD, och att det var RGB-ram (iaf på bilden).

Kvack. Hade tänkt mig en smärtgräns runt 10000:- för ett hemmbygge. Då kanske det var värt ändå?

Permalänk
Medlem

Min beställning har gått från under behandling till reservad. Hur ser det ut för er andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Min beställning har gått från under behandling till reservad. Hur ser det ut för er andra?

Samma här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

La ihop en kundvagn lite snabbt bara för att jämföra pris.
Tror det var något i den stilen?
https://www.inet.se/kundvagn/visa/14276172

Gjorde samma men kollade billigaste jag hittade på prisjakt för varje del med frakt och kom ner i typ 13.500:- inkl. windows home key.

Permalänk
Medlem

Nu bombar vi den här stackars tråden men är det tillräckligt mycket "bang for the buck" för att nöja sig med förra generationen moderkort och processor?

Permalänk
Medlem

Även fast det är lite äldre komponenter måste detta vara ett riktigt kap. Jag har lagt en beställning som julklapp till min son och detta funkar ju hur bra som helst för honom då han spelar Fortnite för det mesta. Det står reserverad på min beställning oxå.

Permalänk
Viking
Skrivet av Mortal1ty:

Var det samma specs som det stod? Alltså NZXT AIO etc.?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Var det samma specs som det stod? Alltså NZXT AIO etc.?

Inte hunnit hem för att titta ännu, men jag har svårt att tro att det skulle diffa, har ju dessutom öppet köp om det skulle vara ovärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Nu bombar vi den här stackars tråden men är det tillräckligt mycket "bang for the buck" för att nöja sig med förra generationen moderkort och processor?

När hela datorn inte är mycket dyrare än bara GPUn är det inte mycket debatt kring värdet. Sen att gå upp en generation i processor med samma "modell" kanske påverkar prestanda några % som bäst i spel (högre ju lägre upplösning en spelar i). Moderkortet påverkar nog ännu mindre och har stöd för det mest relevanta, men oavsett till priset är det ju en stöld

Permalänk

Tack för svaren! En till noob-fråga. Är det mer komplicerat att uppgradera denna än ett annat hemmabygge. Om jag exempelvis vill fixa bättre hårddisk?

Permalänk
Viking
Skrivet av Clayfighter:

Tack för svaren! En till noob-fråga. Är det mer komplicerat att uppgradera denna än ett annat hemmabygge. Om jag exempelvis vill fixa bättre hårddisk?

Nej, om den ser ut som på bilden och om specsen är rätt så är det om ett hemmabygge.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem

Man landar på runt 13-14k för en likvärdig dator med uppgraderat mobo+CPU. Exakt pris varierar på hur man bygger datorn.
Den summan sjunker något till ca 11k om man köper denna datorn och direkt byter ut mobo+CPU till senaste gen.

Det är alltså ungefär halva priset för en dator med något sämre prestanda än en med nyare mobo+CPU. Singlecore så är det upp til ca 5% skillnad, multicore är det upp till ca 25% pga hyperthreading.

Permalänk
Medlem

Och nu är den borta igen...=)

Permalänk
Medlem

Fasen! han jag inte nu:(

Är den helt borta nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lukke82:

Är den helt borta nu?

Där blev man staffad för att inte ha kollat swec under dagen. lol Dyker väl upp några fina deals på bf.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clayfighter:

Någon som har kvar specifikationerna? Letar stationär dator till rimligt pris och la en impulsorder. Känner mig dum nu, vet inte ens vad jag har beställt helt och hållet.

Sälj till mig... Skit att jag missade detta.

Permalänk
Medlem

Kan ju rapportera att datorn är precis som utannonserad, riktigt clean build också för att vara en prebuilt, 3 års garanti från Exertis(Edge of gaming är deras varumärke) dessutom som inte går ut om man uppgraderar datorn.

Permalänk
Medlem

Nice! men tråkigt för en annan som missade detta

Permalänk
Medlem

@mortal1ty
Va det en Lenovo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lukke82:

@mortal1ty
Va det en Lenovo?

Nej, det var denna för 6495 kr.
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:dtcteyD...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Men Tjena!! Bra deal
Hojta om du vill sälja den haha

Permalänk
Viking

Någon som fått sin skickad?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Nix! Men ligger fortfarande som 'Reserverad' så håller tummarna. Står dock att det är leveranstid på 3-5 arbetsdagar så hoppas man får någon bekräftelse imorgon.

Permalänk
Viking
Skrivet av Renisen:

Nix! Men ligger fortfarande som 'Reserverad' så håller tummarna. Står dock att det är leveranstid på 3-5 arbetsdagar så hoppas man får någon bekräftelse imorgon.

Okej. Samma för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Nej, fortfarande bara reserverad. Det stod att det var 3-5 dagas leveranstid, tror inte att det gick att välja snabbare leverans.

Att nästan hela dagen gått utan att Elgiganten hört av sig skulle jag säga är ett ganska gott tecken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Okej. Samma för mig.

Jag chattar med Elgiganten nu, återkommer!

Permalänk
Viking
Skrivet av Renisen:

Jag chattar med Elgiganten nu, återkommer!

Nämn inget om priset!

Visa signatur