3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Jag har en g-sync skärm också men funktionen ger mig inget om lägst fps är +60. Så för min del så har funktionen mindre betydelse idag då många kort utan problem klara mer än +60fps med mycket ögongodis.

Under 144 eller 165 FPS snarare då så hög uppdateringsfrekvens är vanligare på G-syncskärmar.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Under 144 eller 165 FPS snarare då så hög uppdateringsfrekvens är vanligare på G-syncskärmar.

Det han menar är att i såpass hög fps spelar gsync osv ingen roll. De är när du kommer neråt i fps under 80-90ish som du får nytta utav det

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Då jag fick mitt 3080 Gaming X trio i torsdags och är väldigt nöjd med kortet har jag idag avbeställt 3080 Strix OC (hade beställning 15:10) från webhallen. Även 3090 Strix OC som jag beställde senare har jag nu avbeställt (även om den kön är betydligt mindre).

Med det lämnar jag denna tråd och önskar alla lycka till!
Rättare sagt så går jag över till tråden för Ryzen 5000 serien...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DEADushka:

Det kom upp nånstans häromdagen. ÅF har inget med detta att göra utan det är deras leverantörer som medvetet höjer priser och utnyttjar det extrema efterfrågan. Men jag håller med dig oavsett, har personligen inte sett en enda kort till angiven intro-pris

Utnyttjar är väl lite magstarkt?

De var ju för billiga.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

God måndag allihopa! Är vi redo för ännu en vecka fylld av möjligheter, besvikelser, spontana köp för 20k och noll info om non-OC kort?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

God måndag allihopa! Är vi redo för ännu en vecka fylld av möjligheter, besvikelser, spontana köp för 20k och noll info om non-OC kort?

Ny vecka nya möjligheter! Nya chanser för Komplett att puffa tillbaka datumet för TUF OC för sjunde gången

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vardagsrum:

Skrivet av vIKz3080:

Ny vecka nya möjligheter! Nya chanser för Komplett att puffa tillbaka datumet för TUF OC för sjunde gången

Man kan hoppas att det kommer ett 3080 med i lager så man kan köpa det direkt, men det lär inte hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Skrivet av vIKz3080:

Naah. Det där är ju bara så passé. Jag är mer inne på att fortsatt bli besviken på EKWB's oförmåga att leverera vattenblock till Webbis, med konsekvensen att jag ännu inte kan få hem mitt redan reserverade 3080 Trinity OC. 😅

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Man kan hoppas att det kommer ett 3080 med i lager så man kan köpa det direkt, men det lär inte hända.

Jo men kollar man på "Visa produkter i lager" på Komplett just nu så dyker det upp både ett Zotac Trinity och ett Gigabyte Vision och det har ju alla andra gånger inneburit att de kommer in lager snart.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Japp 100% redo

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Vardagsrum:

Fick ju info från webhallen angående inkommande leveranser. TUF icke OC endast 5 st denna vecka.. och 10st 2st..nästa vecka.
Jaja jag återkommer om 2 veckor efter nyår . Zzzzz.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Komigen nu @webhallen ! pumpa ut den där meeega batchen med ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC

Inte fått nån klarmarkering än

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vardagsrum:

Jo men kollar man på "Visa produkter i lager" på Komplett just nu så dyker det upp både ett Zotac Trinity och ett Gigabyte Vision och det har ju alla andra gånger inneburit att de kommer in lager snart.

Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC blir det direkt om man skulle hinna iaf.

Edit:
Dom har stått sådär sedan förra veckan frågan är om dom ens är på G in eller kanske försenade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doorfen:

Komigen nu @webhallen ! pumpa ut den där meeega batchen med ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC

Inte fått nån klarmarkering än

Webhallen går ut kontinuerligt på deras hemsida under produkterna och stackarn Patrik svarar på samma frågor många gånger.
Det står specifikt att nya leveranser kommer 6/11 & 13/11 respektive 13/11 & 20/11 för strix 3090/strix 3080
Tålamod är en dygd.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av smurfb:

Tack för superb support! Nu står det att leveransen kommer till centrallagret på fredag. Betyder det att det skickas på fredag och jag får det på måndag via posten? Går det att byta till hämta i bredden och hämta upp det på fredag istället?

Fredag är satt som worst case och då skeppas det från oss på fredag OM det kommer in på lager innan posten hämtar.
Går tyvärr inte att byta butik utan att mista köplats :/

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC blir det direkt om man skulle hinna iaf.

Edit:
Dom har stått sådär sedan förra veckan frågan är om dom ens är på G in eller kanske försenade.

Jag la också märke till det, men det har hänt förut att det dykt upp modeller på sidan innan helgen och sen ligger de kvar över lördag och söndag för att sen bli tillgängliga i början på veckan därpå. I min erfarenhet så funkar även "Meddela mig"-funktionen på Komplett rätt så bra, förutom att mailet man får inte hamnar i ens huvudinkorg så man får hålla koll på ens andra inkorgar. Men man får ett mail i ganska god tid innan knappen ändras till "Köp".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Webhallen går ut kontinuerligt på deras hemsida under produkterna och stackarn Patrik svarar på samma frågor många gånger.
Det står specifikt att nya leveranser kommer 6/11 & 13/11 respektive 13/11 & 20/11 för strix 3090/strix 3080
Tålamod är en dygd.

Mitt tålamod är obefintligt.

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Doorfen:

Mitt tålamod är obefintligt.

Ta inte ut det på oss och stackars Patrik

Lite tålamod får man nog se till att hitta.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Undrar verkligen hur stor @Webhallen lass för TUF OC är. Börjar det trilla in 50 kort per vecka eller så blir ju backlogen på första dagen klar "snart" ju.

Har varit så nära senaste tiden för att ge upp på 3080n och bara köpa 3070 istället, men då missar man introduktionspriset man fick det för, och helt ärligt känns inte 3070 som ett lika bra köp...

Dels rakt av sämre prestanda men lite märkligt med enbart vanligt "seg" 8 GB minne i 2020. Min gammal GTX 770 med 2 GB chokeade stenhårt på många spel enbart pga för lite minne. Rädd att det skulle bli exakt samma med 3070 om något år, då jag föredrar att inte uppgradera hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostradamu:

Ngn som hört mer ifrån Elgiganten? De gånger jag frågat vet ingen någonting, total tystnad...

Såg detta nu på morgonen. Dom kanske har skickat korten dom fått till butik

Permalänk
Skrivet av Senocs:

https://i.imgur.com/7wLLZ06.jpeg

Dom har ju ett kösystem med massa arga kunder att förhålla sig till så tvivlar att det finns i enstaka butiker, tror inte det är smart att tro på något som står på deras sida.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Senocs:

Det är bara deras system som säger så, ett system de verkar ha 0 kontroll över xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Senocs:

Skulle gissa på att någon lämnat tillbaka det i butik

Permalänk
Medlem

Jag gillar att Strix 3080 Non-OC tagit borts helt eller bytt köpknappen till "Meddela Mig" hos de flesta butiker.
Verkar lovande

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

3080 TUF OC, Proshop ska få in 110 denna vecka.
3080 Strix OC, Proshop ska få in 154 denna vecka.
Hur många rasslar in till butiker i Sverige måntro?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

3080 TUF OC, Proshop ska få in 110 denna vecka.
3080 Strix OC, Proshop ska få in 154 denna vecka.
Hur många rasslar in till butiker i Sverige måntro?

Det har tyvärr stått "110" på TUF OC där i ett tag nu. Kommer säkert någon gång men förmodligen inte just denna vecka eller så. Alltså att det kommer 110 totalt men över en längre period.

Permalänk
Medlem

@webhallen Efter missen med att kortet jag fick tilldelat försvann/inte fanns och min order står som packad, behöver jag oroa mig för att systemet inte tilldelar mig ett nytt i leveransen som kommer imorgon?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Yorg:

@webhallen Efter missen med att kortet jag fick tilldelat försvann/inte fanns och min order står som packad, behöver jag oroa mig för att systemet inte tilldelar mig ett nytt i leveransen som kommer imorgon?

Nej din köplats är opåverkad.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

”Skrivet av Pliind:
Nej snarare att de med order i septemeber äntligen kommer få kort och de som bokade tidigt när bok öppnade igen kan börja förbereda sig mentalt ”

@Webhallen
Så, det finns hopp även för mig som beställde 3080 Tuf OC på måndagen efter release? Lev innan jul?
(Ordernr ****660 kl 10.30)

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |