Permalänk
Medlem
Skrivet av glennuendo:

Är det någon som bokat hos netonnet vars status blivit ändrad? Kan själv inte se då jag bokade utan att ha registrerat ett konto.

Nej det är samma som förut.
Men förväntar mig ett kolli id imorn!

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Skrivet av redberg32:

Nej det är samma som förut.
Men förväntar mig ett kolli id imorn!

Samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Nej det är samma som förut.
Men förväntar mig ett kolli id imorn!

Vad är samma som förut? Är det status "Mottagen" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Hur stor chans tror ni det är att någon butik kör någon schysst kampanj nu under BF på PS5 spel? Eller det är nu man ska passa på och plocka upp några PS4 spel man missat kanske.

Lite så jag funderar också, men jag har sjukt tajt i schemat för spelande nu ändå, så kommer avvakta till BF, är ju bara en dryg vecka bort.
Med lite tur kanske nått ställe drar till med en % rabatt så kan man köpa på sig spel & tillbehör.

Permalänk
Skrivet av planis83:

Yes!
Du kan dock behöva köpa en sladd med kontakt som passar svensk standard.

Underbart, tack så mycket! Då ska jag ha uppe alla möjliga europeiska Amazonsidor på torsdag haha.

Permalänk
Medlem

Måste dock säga att detta är lite småkul. Speciellt det där lilla ruset när man ser att Elgiganten flyttar fram release datum för näst kommande tilldelning av konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Vad är samma som förut? Är det status "Mottagen" ?

Ja, precis. Det är fortfarande "Mottagen" men jag är inte så orolig för när jag handlat där förut har jag för mig att det står mottagen ända tills man har fått paketet, men detta är bara från minnet så ta det med en nypa salt.

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Ja, precis. Det är fortfarande "Mottagen" men jag är inte så orolig för när jag handlat där förut har jag för mig att det står mottagen ända tills man har fått paketet, men detta är bara från minnet så ta det med en nypa salt.

Gött. jag har också mottagen. Fick ju till en bokning där i fredags i det korta fönstret som uppstod där.
Enligt deras support så ska jag få leverans "om inget oförutsett sker" och med tanke på vilket år vi har så kan ju vad som helst hända haha.

Dom skickas fråm NetonNet imorgon

Permalänk

Följer tråden sporadiskt och ser att många frågar om Sonys nya headset Pulse 3D, jag köpte ett för någon dag sedan när de fanns i lager* på medimarkt. Kör nu med headsetet till PS4 och är väldigt imponerad av ljudet, har kört COD MW, COD BO Cold War och destiny beyond light. Innan hade jag ett steel series siberia 840 kopplat via den optiska utgången, det är för er som inte vet ett riktigt "high end" headset. MEN Sony pulse 3D är mycket bättre! Ser framemot att använda det till PS5

*artikeln är nu borttagen https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-pulse-3d-tr%C3%A5d...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Gött. jag har också mottagen. Fick ju till en bokning där i fredags i det korta fönstret som uppstod där.
Enligt deras support så ska jag få leverans "om inget oförutsett sker" och med tanke på vilket år vi har så kan ju vad som helst hända haha.

Dom skickas fråm NetonNet imorgon

Och detta trots att dom gjorde fel att öppna bokningen och att inga konsoller fanns att boka. Så vad gäller egentligen? Kundtjänsten verkar ju inte helt överens...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Ja, precis. Det är fortfarande "Mottagen" men jag är inte så orolig för när jag handlat där förut har jag för mig att det står mottagen ända tills man har fått paketet, men detta är bara från minnet så ta det med en nypa salt.

Skrivet av Frager:

Gött. jag har också mottagen. Fick ju till en bokning där i fredags i det korta fönstret som uppstod där.
Enligt deras support så ska jag få leverans "om inget oförutsett sker" och med tanke på vilket år vi har så kan ju vad som helst hända haha.

Dom skickas fråm NetonNet imorgon

Min gick från mottagen till osynlig i lördags. Enligt chatten så är den kvar men syns inte då den ligger internt..! Jag fick in min beställning i fredags men var nog sist på bollen i Sverige. Undrar vad skillnaden är på mottagen och försvunnen. Kanske är ni som får en till torsdag som fortfarande syns och jag ligger i decemberhögen

Sitter i kö till chatten för att kolla med uppdatering men har plats 51 så lär ta ett tag!

EDIT: Inte värt att sätta sig i kö haha. Fick bara till svars en kopy paste på mailet som skickades ut igår. Inget mer än så. Tror de börjar bli lite less

Permalänk
Konsolgrävare

Playstation 5 System Software Version 20.02-02.25.00

Här är en länk till uppdateringen. Fortfarande ingen changelog
men hoppas på att detta har blivit fixat:

Citat:

Viktig information vid release:

  • För inte över din data från din PS4! Kör en helt clean install - Alla som haft problem med korrupta hårddiskar och behövt installera om hela OSet genom USB har fört över data från sin PS4.

  • Stäng av rest mode i inställningar! Flera användare rapporterar problem, främst när de spelat Spider Man att hårddisken blir korrupt efter rest mode.

  • Använd Wi-Fi till en början då användare har fått korrumperade spel nedladdningar när de använder LAN, men fungerar sedan normalt på Wi-Fi.

https://www.playstation.com/en-us/support/hardware/ps5/system...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Gött. jag har också mottagen. Fick ju till en bokning där i fredags i det korta fönstret som uppstod där.
Enligt deras support så ska jag få leverans "om inget oförutsett sker" och med tanke på vilket år vi har så kan ju vad som helst hända haha.

Dom skickas fråm NetonNet imorgon

Det sa kundtjänst till mig med. Sen fick jag mail att det var ett systemfel och att jag inte får den på release, men att jag har första tjing på december batchen.

Permalänk
Medlem

Bokade precis in en semesterdag på fredag så jag kan nöta Demons Souls hela natten. SÅ TAGGAD!!!

Är det värt att köpa Pulse headset också? Kommer antagligen bli en del lir med hörlurar och funderar på om det är värt pengarna ställt mot att köra mina Bose QC35 med sladd till kontrollen.

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem

Fick precis ett mejl av Elgiganten med spårningsnummer

"Tack för din beställning hos Elgiganten!
Produkt/produkterna skickas från vårt lager idag."

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Bokade precis in en semesterdag på fredag så jag kan nöta Demons Souls hela natten. SÅ TAGGAD!!!

Är det värt att köpa Pulse headset också? Kommer antagligen bli en del lir med hörlurar och funderar på om det är värt pengarna ställt mot att köra mina Bose QC35 med sladd till kontrollen.

Verkar inte som att Pulse är super-duper bra lurar när det kommer till ljudet, om man ska lita på omdömen online. Rätt basfattiga och om de håller samma kvalité som äldre varianter så lär de gå i sönder fort. Behåll dina QC35 med sladd och kör på!

Permalänk
Medlem

Vet inte om det pratats om det, men doritos har ps5 i sin vinstplan just nu. Jag vann ett år med ps now på första försöket, lite svårt att hitta koden, som sitter inuti påsen i själva fogen.

Dock är de sega med priserna. Tog en vecka att få mailet där man ska bekräfta uppgifterna igen och på det är det nu "inom 20 dagar" för att jag ska få själva koden som låser upp ps now.

"Risken" att vinna känns bättre än en lottobiljett och som jag förstog borde Sverige fått runt 15 ps5. Vet inte hur många påsar doritos säljer dock, vore intressant att veta.

Det pågår året ut. Fick ingen PS5 trots tidig förbokning, men känner ändå inte för att öka chipsknaprandet så mycket mera, men man kan ju se det som en 25kronors lott och slänga innehållet.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Vilka spel tänkte ni köpa till launch? Är själv lite sugen på dirt 5 och äntligen få börja med tlou2 som jag har sparat för att maximera upplevelsen (har en gammal ps4 samt brist på speltid). Sen självklart cyberpunk i december, så många, så lite tid 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam90:

Fick precis ett mejl av Elgiganten med spårningsnummer

"Tack för din beställning hos Elgiganten!
Produkt/produkterna skickas från vårt lager idag."

Vilken tid fick du orderbekräftelse när du lade beställningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Vilken tid fick du orderbekräftelse när du lade beställningen?

10:03 när jag tittar på bekräftelsemejlet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam90:

Fick precis ett mejl av Elgiganten med spårningsnummer

"Tack för din beställning hos Elgiganten!
Produkt/produkterna skickas från vårt lager idag."

Avundsjuk man blir då! Kul att du får en dagen innan releasen

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchguy:

Vilka spel tänkte ni köpa till launch? Är själv lite sugen på dirt 5 och äntligen få börja med tlou2 som jag har sparat för att maximera upplevelsen (har en gammal ps4 samt brist på speltid). Sen självklart cyberpunk i december, så många, så lite tid 😅

Fick Valhalla av tjejen så blir att leka viking och kanske DS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Avundsjuk man blir då! Kul att du får en dagen innan releasen

Haha, jag hoppas den hinner fram. Bor uppe i norr så de kan nog ta en extra dag. Har stirrat på Demon's Souls boxen i en vecka nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam90:

Haha, jag hoppas den hinner fram. Bor uppe i norr så de kan nog ta en extra dag. Har stirrat på Demon's Souls boxen i en vecka nu

Haha jo! Hoppas! Samma här, sitter med AC på bordet tsm med mitt pulse 3d headset

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk

Någon som vet om Inet skickar konsolen den 18:e eller 19:e? Man vill ju gärna ha den på release-dagen. Blev tilldelad en sent så spänd av förväntan.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam90:

Fick precis ett mejl av Elgiganten med spårningsnummer

"Tack för din beställning hos Elgiganten!
Produkt/produkterna skickas från vårt lager idag."

Nice, postnord eller bring?

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Nice, postnord eller bring?

Valde expressfrakt så det blev Bring

Permalänk

Finns det några butiker som kommer att sälja ps5 i butik?
Fick veta av webhallen att jag inte kommer få min förbokade ps5 förens "nångång under 2021", så hoppas på detta.

Känner mig ganska lurad.. Förbokade förra året

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naterious:

Finns det några butiker som kommer att sälja ps5 i butik?
Fick veta av webhallen att jag inte kommer få min förbokade ps5 förens "nångång under 2021", så hoppas på detta.

Känner mig ganska lurad.. Förbokade förra året

Nej inga. På grund av corona.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam90:

Valde expressfrakt så det blev Bring

Ah, samma som mig då. Hoppas jag får ngt snart också, hade ju 10:02
Kanske drar iväg tidigaste norrut iofs.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit