Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renisen:

Cyberpunk 2077, Stadia Premiere Edition (en Stadia handkontroll och Chromecast Ultra) för 629.

https://stadia.google.com/game/cyberpunk2077

¹ Must be 18 years or older with a shipping address in the United Kingdom to qualify for the Stadia Premiere Edition offer. Offer expires 18/12/20 at 8.00 a.m. GMT or while supplies last and subject to availability. Redemption code must be redeemed by 11.59 p.m. GMT on 31 January 2021 or it will expire. To qualify for the offer must pre-order or purchase Cyberpunk 2077 on Stadia during the promotional period. See terms.

Var hittar ni den svenska dealen?

Hittade: https://support.google.com/stadia/answer/10177658?hl=sv

Vi skickar erbjudandekoden som du löser in mot en Stadia Premiere Edition på Google Store till e-postadressen som är kopplat till ditt Stadia-konto senast den 16 januari 2021 kl. 00.59 CET. Koden måste lösas in senast den 1 februari 2021 kl. 00.59 CET. Du måste ha en befintlig betalningsmetod eller lägga till en i kassan, men du debiteras eventuellt inte beroende på vilket fraktalternativ du väljer.

Känns ju lite segt att vänta så länge för att få spela det bara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

¹ Must be 18 years or older with a shipping address in the United Kingdom to qualify for the Stadia Premiere Edition offer. Offer expires 18/12/20 at 8.00 a.m. GMT or while supplies last and subject to availability. Redemption code must be redeemed by 11.59 p.m. GMT on 31 January 2021 or it will expire. To qualify for the offer must pre-order or purchase Cyberpunk 2077 on Stadia during the promotional period. See terms.

Var hittar ni den svenska dealen?

Min blir automatiskt Svenska. Geolocation? Kör du VPN?
"¹ Du måste ha fyllt 18 år och vara bosatt i Sverige för att kvalificera dig för erbjudandet om Stadia Premiere Edition. Erbjudandet gäller till den 18/12/ 2020 kl. 09.00 eller så länge lagret räcker. Du måste ha fyllt 18 år och vara bosatt i Sverige och köpa eller förbeställa Cyberpunk 2077 på Stadia under Kampanjperioden för att kvalificera dig för Erbjudandet. Se villkoren."

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Nån som vet om erbjudandet funkar om man redan har Stadia Pro?

https://support.google.com/stadia/answer/10177658?hl=sv

Skulle tro det, du kan lösa in det en gång per användare, max 6 per hushåll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juilt:

https://stadia.google.com/game/cyberpunk2077
629 kr, inkl. Chromecast Ultra & Stadia kontroll.
Ingen prenumeration behövs

Inte så insatt i det här med stadia. Får jag spelet på samma sätt som på steam tex? Eller är det bara någon slags speciell stream-spelande via Chrome som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Inte så insatt i det här med stadia. Får jag spelet på samma sätt som på steam tex? Eller är det bara någon slags speciell stream-spelande via Chrome som gäller?

Bara stream. Du får köpa spelet igen om du vill spela på Steam. Knappt värt det om man inte absolut behöver en Chromecast Ultra.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk

"Du kvalificerar dig inte för Erbjudandet om du skaffar Cyberpunk med en erbjudandekod på Stadia-spel." Eftersom jag hade Google one prenumation så fick jag 3 månader gratis pro, plus att jag fick 100:- i rabatt på första spelet jag köper. Frågan är du om det räknas som en erbjudandekod? Isf blir jag ju tvungen att köpa ett annat spel innan om det räknas som en kod.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av maximm:

¹ Must be 18 years or older with a shipping address in the United Kingdom to qualify for the Stadia Premiere Edition offer. Offer expires 18/12/20 at 8.00 a.m. GMT or while supplies last and subject to availability. Redemption code must be redeemed by 11.59 p.m. GMT on 31 January 2021 or it will expire. To qualify for the offer must pre-order or purchase Cyberpunk 2077 on Stadia during the promotional period. See terms.

Var hittar ni den svenska dealen?

Hittade: https://support.google.com/stadia/answer/10177658?hl=sv

Vi skickar erbjudandekoden som du löser in mot en Stadia Premiere Edition på Google Store till e-postadressen som är kopplat till ditt Stadia-konto senast den 16 januari 2021 kl. 00.59 CET. Koden måste lösas in senast den 1 februari 2021 kl. 00.59 CET. Du måste ha en befintlig betalningsmetod eller lägga till en i kassan, men du debiteras eventuellt inte beroende på vilket fraktalternativ du väljer.

Känns ju lite segt att vänta så länge för att få spela det bara...

Om du läser om erbjudandet så står det att du får spelet 10 dec, du behöver ju inte en Chromecast och handkontroll för att spela det om du tex har en dator eller en androidenhet....

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Bara stream. Du får köpa spelet igen om du vill spela på Steam. Knappt värt det om man inte absolut behöver en Chromecast Ultra.

Vad jag förstår så ingår inte en sekund stadia, hmm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ganska bra deals på Philips Hue och Lenovos Smart Clocks. Lite sugen på att slå till men det är ju jobbigt med sådana här dealar så långt innan reorna, man vet inte hur priserna står sig och när de andra kommer så kanske de redan är slutsålda.

Vart ser du det? När jag är inne på hemsidan som medlem ser jag inga direkt ögonhöjande priser på Philips Hue? Men det kanske var det du menade med "ganska bra deals"?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Vart ser du det? När jag är inne på hemsidan som medlem ser jag inga direkt ögonhöjande priser på Philips Hue? Men det kanske var det du menade med "ganska bra deals"?

20% vid köp av två Hue-produkter, vill jag minnas.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Vad jag förstår så ingår inte en sekund stadia, hmm.

Är inte säker men jag tror de har avskaffat prenumerationskravet för att kunna spela nu. Istället får man nog bara lite fördelar och gratis spel om man har prenumerationen också. Men med alla brister Stadia har är jag allt annat än sugen oavsett. Spelen är alldeles för dyra, till att börja med.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Är inte säker men jag tror de har avskaffat prenumerationskravet för att kunna spela nu. Istället får man nog bara lite fördelar och gratis spel om man har prenumerationen också. Men med alla brister Stadia har är jag allt annat än sugen oavsett. Spelen är alldeles för dyra, till att börja med.

Du har rätt, äger man ett spel eller väljer något free-to-play så ska man kunna spela det i 1080p utan HDR, 5.1 etc.

CDPR har ju kört med cross-saves för the Witcher så det kanske fungerar att börja Cyberpunk på detta sättet,
men behöver man inte en chromecast och en kontroller så är det kanske ingen höjdardeal.

Permalänk
Medlem

https://www.mediamarkt.se/sv/search.html?query=99at14abf01_20...

*Host*
för dom som missa Sony A85 på elgiganten

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

A87 är bättre så lustigt att folk köpt slut A85 hos Elgiganten 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

A87 är bättre så lustigt att folk köpt slut A85 hos Elgiganten 🤣

Till andras försvar så kom mediamarkt rea som en chock (och en liten räddning )

Permalänk
Medlem

Mina Elgiganten klubbpriser vill inte fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zann:

Mina Elgiganten klubbpriser vill inte fungera

Funkar fint, man behöver inte ens logga in.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Någon annan som köpte AdGuard för ett par dagar sedan?

Jag blir fucking mailbombad... https://i.gyazo.com/15d1a83dff18afa1c1ab1591ab350841.png

det är något ironiskt att de skräppostar sina kunder när idén med deras produkt är att stoppa annonser

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Funkar fint, man behöver inte ens logga in.

Nu verkar det funka, Hade fullt pris när jag loggat in / när jag var utloggad osv osv.

Permalänk
Medlem

Satan. Amazon är inte nådiga mot säljare alltså!

Det bisarra i det hela var att jag var helt okej med att avbryta alla ordrar efter konversation med säljaren men skrev bara ett litet kortare feedbackmail till amazon att jag inte tyckte det var okej att han markerat som "skickat" på ordrarna för att det sedan visade sig att så inte var fallet, dvs fejk-skickat.

"Greetings from Amazon.se
Thank you for getting back to us.

We double checked here and we can see that our seller support has taken further steps after your feedback to us about the seller xxxxxxxxxxxx. (edit)

and these orders:
xxxxx refund issued for kr201.11
xxxxx refund issued for kr401.31
xxxxx refund issued for kr241.14
xxxxx refund issued for kr78.10

These funds will be returned to the respective payment methods which you used.

As for the seller they have been removed from the Marketplace due to them not honoring the policies we set up and how to make transactions through our platform.

If you need anything else you are most welcome to write back to us via this email in English or in Swedish and we shall gladly help you further.

Permalänk
Skrivet av Calma:

Satan. Amazon är inte nådiga mot säljare alltså..

"Greetings from Amazon.se
Thank you for getting back to us.

We double checked here and we can see that our seller support has taken further steps after your feedback to us about the seller xxxxxxxxxxxx. (edit)

and these orders:
xxxxx refund issued for kr201.11
xxxxx refund issued for kr401.31
xxxxx refund issued for kr241.14
xxxxx refund issued for kr78.10

These funds will be returned to the respective payment methods which you used.

As for the seller they have been removed from the Marketplace due to them not honoring the policies we set up and how to make transactions through our platform.

If you need anything else you are most welcome to write back to us via this email in English or in Swedish and we shall gladly help you further.

Vad är det för feedback de syftar på som du gett dom gällande säljaren? Vad hade hänt om man får fråga & vad hade du beställt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behöverhjälp:

Vad är det för feedback de syftar på som du gett dom gällande säljaren? Vad hade hänt om man får fråga & vad hade du beställt?

Se mitt uppdaterade inlägg ovan.
Men på det stora hela klagade jag bara lite på att det inte var så snyggt att markera ordrarna som skickade trots att han 24 timmar senare inte hade några planer på att skicka öht och började avboka efter några mail mellan oss.

Hade gladeligen avbrutit allt men tyckte bara det var lite fult att ljuga och skriva att det var skickat när så inte var fallet och ville bara lämna lite feedback.
Sjukt att han blev utsparkad pga det. 😕

Amazon slaktar säljare, galet.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Calma:

Satan. Amazon är inte nådiga mot säljare alltså!

[...]

As for the seller they have been removed from the Marketplace due to them not honoring the policies we set up and how to make transactions through our platform.

If you need anything else you are most welcome to write back to us via this email in English or in Swedish and we shall gladly help you further.

Tror inte det var bara du som klagade gällande den säljaren i det här fallet.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Tror inte det var bara du som klagade gällande den säljaren i det här fallet.

Nej, förmodligen inte. Han skrev till mig att han fått in över 280 ordrar på felaktigt satta priser bara senaste 24 timmarna och då har säkert många köpt massor av dubbletter osv = Stor förlust. Själv köpte jag en longboard för typ 140kr, något vinställ för 165kr och lite smågrejer såsom spolar till symaskin, penn-set, penslar m.m och bara en av varje. Hade varit kul att få då allt var julklappar men hade inga större förhoppningar då priserna var uppenbart fel.

Det enda jag inte uppskattade var att han satte skickat och skrev skickat med China Post när det inte stämde. Han skulle varit ärlig bara så hade jag avbrutit allt utan krångel då det inte var så märkvärdiga grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

A87 är bättre så lustigt att folk köpt slut A85 hos Elgiganten 🤣

Vad är skillnad på a87 och a85? Trodde bara det var stativfötterna enligt annan tråd på forumet

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att få gratis frakt på MediaMarkt utan att behöva lägga ut 2000+kr? Tänkte försöka skaffa ett Playstation 12 månaders kort därifrån men blir ju lite mindre åtråvärt med 49kr frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Finns det något sätt att få gratis frakt på MediaMarkt utan att behöva lägga ut 2000+kr? Tänkte försöka skaffa ett Playstation 12 månaders kort därifrån men blir ju lite mindre åtråvärt med 49kr frakt.

Annars får du köra på elgiganten. De har samma pris fast digitalt. Så du får en digital kod istället. (vet inte om den mailas eller dyker upp på ens ordersida)

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Tråkigt men väntat att 48" CX inte fanns med...

Den kommer nog
De sålde ju den för cirka 12k på någon obetydlig rea!
Jag har haft en och kan starkt rekommendera den

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Finns det något sätt att få gratis frakt på MediaMarkt utan att behöva lägga ut 2000+kr? Tänkte försöka skaffa ett Playstation 12 månaders kort därifrån men blir ju lite mindre åtråvärt med 49kr frakt.

Webhallen kommer sannolikt ha samma erbjudande så håll utkik där kl 09!

Även PS Store kör kampanjer under ”holiday season” utan att kunna ge dig exakt datum när det drar igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Annars får du köra på elgiganten. De har samma pris fast digitalt. Så du får en digital kod istället. (vet inte om den mailas eller dyker upp på ens ordersida)

Såg inte att Elgiganten skulle släppa digitalt! Tack skaffar där istället då!