10% rabatt på butiker - Benify (eller Get Gifted)

Permalänk
Medlem

10% rabatt på butiker - Benify (eller Get Gifted)

Hej!

Har någon använt Benify eller Get Gifted för att köpa en TV eller motsvarande med 10% rabatt? Lite svårt att hitta i Black Friday-tråden, så bryter ut i ny tråd.

Funderar på att avboka min 65CX från Komplett för 20 000 och köpa en på Netonnet istället med presentkort som ger 10 % rabatt.

EDIT:
Har testat med 3 presentkort på 2 000 vardera för att köpa en mobil, det gick bra!

Nu har jag även köpt en 65CX för 20 000, det gick bra! Blev 2x5 (man kan max köpa 5 presentkort i taget) presentkort på 2 000 kr vardera.

https://partner.getgifted.com/se/

OBS!!
Vissa har problem med Android. Läs i tråden eller testa först med ett presentkort på lägsta summan om du känner dig orolig. För mig fungerade det bra med en Samsung Galaxy S6. För majoriteten fungerar det. Inga problem vad jag sett med iPhone.

Edit: Det verkar som att problemen berodde på annonsblockerare på nätverksnivå

Permalänk
Medlem

Jag blir lite avskräckt när jag läser att folk bara får in ett presentkort i taget, även om det skulle gå att få tillbaka pengarna för oanvända presentkort känns det som gjort för strul.. Handlar man på Webhallen är det dock högre i tak med ett ensamt presentkort för 9000 (värde 10000), så blir det en tv för under 10lax skulle jag inte tveka!

Permalänk
Medlem

synd man bara kan betala med swish dock, men riktigt intressant 👍🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Hej!

Har någon använt Benify eller Get Gifted för att köpa en TV eller motsvarande med 10% rabatt? Lite svårt att hitta i Black Friday-tråden, så bryter ut i ny tråd.

Funderar på att avboka min 65CX från Komplett för 20 000 och köpa en på Netonnet istället med presentkort som ger 10 % rabatt.

Ja, jag använde detta när jag köpte en The one 55 tums tv från Phillips.
Det sög att man bara kunde köpa presentkort som redan hade ett pris.
Så fick räkna ut hur många presentkort behövdes dock så kunde inte hela summan för produkten betalas med presentkort, jag var tvungen att swisha 1 kr också för att köpet skulle gå igenom.

Hoppas de var svar på din fråga. (använde Card of Joy).

Permalänk
Medlem

är det någon rabatt på presentkort hos card of joy också?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

är det någon rabatt på presentkort hos card of joy också?

Köpte de från Benify.
Presentkortet är i samarbete med Gifted och som det verkar så är card of joy en app från Gifted.

Permalänk
Medlem

okej slänga in länken i tråden högst upp?
https://partner.getgifted.com/se/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Citat:

Betalsätt
Kortbetalning0:-
Presentkort (01501719xxxxxxxx)-1 000:-
Presentkort (01055791xxxxxxxx)-2 000:-
Presentkort (01459023xxxxxxxx)-2 000:-
Presentkort (01476637xxxxxxxx)-2 000:-
Presentkort (01036708xxxxxxxx)-2 000:-
Presentkort (01021672xxxxxxxx)-2 000:-
Presentkort (01423783xxxxxxxx)-2 000:-

Använde precis 7 presentkort på NetOnNet, betalade via swish och kunde använda direkt

Permalänk
Medlem

Köpte precis en mobil för 5 990 kr med presentkort, nu blir det tv

Permalänk
Medlem

Går det att betala med flera presentkort på webhallen?

Permalänk
Medlem

Någon som använt PlayStation Wallet – 500 kr 30% ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Robin Hoods egna företag!

Permalänk
Medlem

Köpte en TV på netonnet och använde fem stycken presentkort. Gick smidigt. Korten fick jag någon sekund efter jag betalat via swish.

Permalänk
Medlem
Skrivet av torrsara:

Går det att betala med flera presentkort på webhallen?

Kollade med chaten. Det ska gå med flera.

Permalänk
Medlem

Koderna som kommer, är det från Webhallens system eller Getgifted? Tänker om de skulle gå i konkurs, blir väl presentkorten värdelösa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Koderna som kommer, är det från Webhallens system eller Getgifted? Tänker om de skulle gå i konkurs, blir väl presentkorten värdelösa?

Presentkorten fås i app, men man kan skriva av koderna om man är nojjig. Jag vet inte hur det fungerar om de skulle gå i konkurs och man har skrivit av koderna dock.

Säkrast är väl att genomföra köpet direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Presentkorten fås i app, men man kan skriva av koderna om man är nojjig. Jag vet inte hur det fungerar om de skulle gå i konkurs och man har skrivit av koderna dock.

Säkrast är väl att genomföra köpet direkt

Så man måste ha appen för att se koderna?

Appen fanns bara för iphone och har man inte det så...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av torrsara:

Går det att betala med flera presentkort på webhallen?

Jag fick ett SMS att 200kr-presentkorten var slutsålda. Det låter lite märkligt, men säkert därför det inte fungerade.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag blir osäker gällande NetOnNets villkor på https://partner.getgifted.com/se/

Det går att tolka som att det är någon form av 5000 kr gräns eller är det så enkelt att jag då köper tre st presentkort värda 5 000 vardera?

Funkar det att ladda på med presentkort för att täcka kostnaden för en LG OLED55CX6LA (15 000 kr)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Jag blir osäker gällande NetOnNets villkor på https://partner.getgifted.com/se/

Det går att tolka som att det är någon form av 5000 kr gräns eller är det så enkelt att jag då köper tre st presentkort värda 5 000 vardera?

Funkar det att ladda på med presentkort för att täcka kostnaden för en LG OLED55CX6LA (15 000 kr)?

https://i.imgur.com/6JA8n0T.png

Kunde bara hitta belopp upp till 2000kr när jag köpte.

Permalänk

Om ni har Nordea så har man också tillgång till Meniga Rewards vilket ger ytterligare 50 kronor cashback (på ett köp) hos Gifted. Liten summa men många bäckar små..

Permalänk
Medlem
Skrivet av luddee:

Kunde bara hitta belopp upp till 2000kr när jag köpte.

Men det fungerade för dig, hur står totalsumma köpte du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Jag fick ett SMS att 200kr-presentkorten var slutsålda. Det låter lite märkligt, men säkert därför det inte fungerade.

Skrivet av makatech:

Jag blir osäker gällande NetOnNets villkor på https://partner.getgifted.com/se/

Det går att tolka som att det är någon form av 5000 kr gräns eller är det så enkelt att jag då köper tre st presentkort värda 5 000 vardera?

Funkar det att ladda på med presentkort för att täcka kostnaden för en LG OLED55CX6LA (15 000 kr)?

https://i.imgur.com/6JA8n0T.png

Skrivet av luddee:

Kunde bara hitta belopp upp till 2000kr när jag köpte.

App finns till Android.

Man köper flera presentkort för att nå upp till sin summa. Jag (och sambon) köpte totalt 13 presentkort på 2 000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Men det fungerade för dig, hur står totalsumma köpte du?

Jag köpte 7 presentkort, totalt 13.000kr.

Värt att tänka är väl att vid eventuellt retur lär man få presentkort tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

App finns till Android.

Man köper flera presentkort för att nå upp till sin summa. Jag (och sambon) köpte totalt 13 presentkort på 2 000 kr.

Vad är det för vits med Android appen jämfört med att göra det hela från datorn menar du?

Permalänk
Medlem

Tar det verkligen ett dygn som det står i informationen på getgifted innan presentkorten från webhallen aktiveras?
Har nämligen köpt ett sådant precis och tänkte att det skulle funka direkt men står att det inte är aktiverat när jag matat in koden i kassan på wh...

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Vad är det för vits med Android appen jämfört med att göra det hela från datorn menar du?

Du får presentkortet via sms till mobilen, med en länk som aktiverar presentkortet i appen. Vet inte om det finns någon sida man kan aktivera dem på. Jag gjorde det i appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av luddee:

Jag köpte 7 presentkort, totalt 13.000kr.

Värt att tänka är väl att vid eventuellt retur lär man få presentkort tillbaka.

Köpte du en TV via NetOnNet? Inget annat medlemsskap eller dylikt krävs? Man kan gå direkt till den här sajten https://partner.getgifted.com/se/ och köpa?

När man kommer till betalningen på NetOnNet väljer man ut presentkorten man köpt?

Någon här skrev något om Swish, måste man köpa alla presentkort via Swish??

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProVista:

Tar det verkligen ett dygn som det står i informationen på getgifted innan presentkorten från webhallen aktiveras?
Har nämligen köpt ett sådant precis och tänkte att det skulle funka direkt men står att det inte är aktiverat när jag matat in koden i kassan på wh...

Hmmm, ja, det är ju intressant, kan vara lite jobbigt om produkten man tänkt köpa tar slut inom dessa 24 timmar. ,-) Frågan är om det blir olika för olika sajter, om det är just Webhallen som är sega i aktiveringen?