Detta är nästan det mest lustiga. De hade "efter undersökning av domkraften" konstaterat att det inte var något fel på den.
Problemet var bara att de aldrig tog emot domkraften, så de kunde rimligen inte ha undersökt den (om de inte brutit sig in i mitt garage och gjort det i lönndom) så detta var ett rent falsarium från Biltemas sida. Jättemärkligt egentligen att ljuga på det sättet när det är så uppenbart att jag kan bevisa att den varit i min ägo hela tiden. De kanske kör detta som standardsvar när man reklamerar eller så kanske det var någon "praktikant" som svarade. Har aldrig reklamerat ngt hos Biltema innan så vet inte hur det brukar funka...
Det låter ju helt sjukt.
Jag har reklamerat saker till Biltema av diverse anledningar genom åren, och jag har aldrig stött på några problem. Man tar med sig det som fungerar dåligt/inte alls, knallar in i butik, förklarar "Hej, den här är kass pga XXX" och någon trött person bakom disken säger "Mhm visst vill du ha pengarna tillbaka eller en ny?". Har garanterat reklamerat saker för anledningar som de inte ens ska fungera för, utan mer att jag missförstått vad jag köpt om jag ska vara ärlig...
Anekdot: Köpte en billig sticksåg på Biltema en gång (många år sedan iofs) för att renovera en lägenhet, vi körde den där stackars maskinen tills den dog, åkte tillbaka med den och reklamerade, fick en ny, körde med den tills den dog, åkte tillbaka osv osv. Helt uppenbart att vi körde den utanför gränserna för vad den orkade med.
Vid femte utbytet ville de inte ge oss en ny längre
Hur lade du fram reklamationen?
Krävde du direkt (och i affekt...?) ersättning för skadorna på bilen?
Kan tänka mig att de kanske måste ta det "ett steg till" för att kolla på sådant?
EDIT:
Och jag håller för övrigt med många andra i tråden - Gemene man sätter inte bilen på pallbockar för att byta däck.
Man hissar, kastar in ett par plankor under på sin höjd... Skyldig till det här själv mängder av gånger.