PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Fick mail från Netonnet precis. Mitt PS5 skickas idag eller senast måndag 21/12!!

Beställde 8:11, 19e november!

Fan så fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RayoB:

Fick mail från Netonnet precis. Mitt PS5 skickas idag eller senast måndag 21/12!!

Beställde 8:11, 19e november!

Fan så fint!

fick samma mail , beställde 8:13

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Skrivet av RayoB:

Fick mail från Netonnet precis. Mitt PS5 skickas idag eller senast måndag 21/12!!

Beställde 8:11, 19e november!

Fan så fint!

Samma här! Äntligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hockeylimpan:

Samma här! Äntligen!

Samma här!
Jag har redan ett ex av ps5 hemma så denna skall gå till en kompis som förväntar sig att de kommer någongång Q1.
Undra om han blir överraskad på julafton när jag plingar på dörrn med den i handen😎😀😀

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av QviW:

Samma här!
Jag har redan ett ex av ps5 hemma så denna skall gå till en kompis som förväntar sig att de kommer någongång Q1.
Undra om han blir överraskad på julafton när jag plingar på dörrn med den i handen😎😀😀

Du är en bra kompis.

Permalänk
Medlem

Det var en riktigt trevlig överraskning, hade gett upp hoppet om att få en i år!
Måste varit därför det fanns tillgängligt en kort stund på hemsidan, för att våra reserverade exemplar scannades in eller något. Bara hoppas på en smidig leverans nu!

Permalänk
Medlem

Nu fick jag bekräftelse om planerad väntad leverans från Webhallen 😁

Återigen, bokade 200107.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darknu:

Nu fick jag bekräftelse om planerad väntad leverans från Webhallen 😁

och du hade lagt beställningen 7e Januari 2020?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

När beställde du så man får ett slags hum om hur långt de har kommit med sina förhandsbokningar?

2019-11-17

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

och du hade lagt beställningen 7e Januari 2020?

Precis, så det är säkert på gå g för andra, uppdatera postnord app eller liknande

Permalänk
Medlem

Verkar som om Webhallen fått in en batch? Jag fick just mail om att en DE som jag förbokade 2020-07-19 finns att hämta, trots att jag tidigare fått mail om att jag inte får tilldelning innan 2021.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

och du hade lagt beställningen 7e Januari 2020?

Kan tillägga att jag aldrig ändrat min beställning eller liknande, och således är det en SE jag beställt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darknu:

Nu fick jag bekräftelse om planerad väntad leverans från Webhallen 😁

Återigen, bokade 200107.

Grattis, eller vad man säger!
Ska bli intressant att se hur långt fram i kön de kommer med den här leveransen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darknu:

Kan tillägga att jag aldrig ändrat min beställning eller liknande, och således är det en SE jag beställt.

Intressant, har som sagt 3'e, hämta i butik. Ingen uppdatering om att den skulle finnas

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

Intressant, har som sagt 3'e, hämta i butik. Ingen uppdatering om att den skulle finnas

Den kanske inte är levererad till din butik än, den hanteringen kanske är mer manuell också, tror nog du får en bekräftelse strax, så länge du inte justerat din beställnings utlämningsställe eller liknande och då tappat din plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darknu:

Ja för varje dag som går så minskar såklart chanserna att få stora belopp för den, själv hade jag aldrig betalt mer än kanske 500 extra för att få den tidigare. Det kommer såklart fler konsoler i början på 2021 och det finns nästan inga unika spel till den, att få den tidigare är bara för de som vill att den ska står där för att imponera på polarna 😊

Inte alla. Jag är t.ex. Är ledig tre veckor in i januari och har varken dator eller konsol just. Såklart hade ps5 varit perfekt att ha då därav man kämpar för att få den så fort som möjligt.
Men sant jag hade inte heller givit mer än 500 för den. Kanske 800= (ungefär ett spel mindre).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darknu:

Den kanske inte är levererad till din butik än, den hanteringen kanske är mer manuell också, tror nog du får en bekräftelse strax, så länge du inte justerat din beställnings utlämningsställe eller liknande och då tappat din plats.

Yes, får se.
Jag hoppades och trodde att om de fick in dem igår(?), och började skicka ut till folk då, så borde de kommit in till deras egna butiker idag.
Ska kolla me dem va de säger, Tack!

Permalänk
Medlem

Nu är min skickad från netonnet !

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle001:

Inte alla. Jag är t.ex. Är ledig tre veckor in i januari och har varken dator eller konsol just. Såklart hade ps5 varit perfekt att ha då därav man kämpar för att få den så fort som möjligt.
Men sant jag hade inte heller givit mer än 500 för den. Kanske 800= (ungefär ett spel mindre).

Absolut, ser verkligen att man kan sitta i ett scenario då det skulle passa att ha sin konsol just nu och inte om en månad eller 2 då det rentav kan vara helt opassande.

Jag kan med handen på hjärta iaf säga att hade jag fått en extra konsol så hade jag först hört med mina syskon/vänner om de villa ha den, annars hade jag låtit den falla till nästa person i kön.

Permalänk
Medlem

Cdon

Min beställning på SE från cdon uppdaterades precis till ”postad”. Beställde 3/10 -2020.

Fick mail om det 2 min efter att Elgiganten meddelat att jag inte vann i ”lotteriet”. Känslomässig bergochdalbana 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av sphoos:

Verkar som om Webhallen fått in en batch? Jag fick just mail om att en DE som jag förbokade 2020-07-19 finns att hämta, trots att jag tidigare fått mail om att jag inte får tilldelning innan 2021.

väldigt skumt då jag har en bokning från 2a dec 2019 och inte fått något mail överhuvudtaget. Hur prioriterar de egentligen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bestone_swe:

Fy vad besviken jag blev, varken jag eller fru blev utvalda för PS5 för elgiganten utlottning.
Skulle vara riktigt bra veta om hur många deltog och hur många PS5 fanns att lotta ut.

Besviken för att inte vinna ett lotteri. Haha vilka människor det finns alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k00lia:

Min beställning på SE från cdon uppdaterades precis till ”postad”. Beställde 3/10 -2020.

Fick mail om det 2 min efter att Elgiganten meddelat att jag inte vann i ”lotteriet”. Känslomässig bergochdalbana 😄

Tur för dig att du inte beställde via värdelösa Webhallen som jag gjorde i början av April, djävla skämt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

väldigt skumt då jag har en bokning från 2a dec 2019 och inte fått något mail överhuvudtaget. Hur prioriterar de egentligen?

Tror hans version var den utan skivspelare (Digital Edition = DE)?

Permalänk
Skrivet av chester11:

Om man signar upp sig till lotteriet hos EG fastän man redan har en och sen skryter om det här för att sen släppa den till nån polare har man inte bara dålig smak man har dessutom mkt dålig timing. Här finns folk som väntat i över ett år. Visa lite respekt!

Kan inte göra annat än att hålla med. Jag själv fick ingen denna gång men jag sitter inte helt i båten då det finns andra prylar att spela på tills vidare.

Men jag måste ändå få haspla ur mig lite gubbgrinighet över detta. När jag såg att EG la ut om lotteriet på Insta så tyckte jag direkt att "fan vilken bra idé" och ja självklart så får de bra kritik över en sån sak = mer försäljning även på sikt förstås.

Jag var väldigt noga med att läsa vad man skulle göra för att delta och jag kan även jag tycka att det var lite väl luddigt hur man skulle veta om man var bekräftat med i tävlingen om man redan var medlem men de förtydliga det sen uppanbarligen så ingen fara där.

MEN! Jag läste även det här på tävlingssidan: Max 1 anmälan per kund och hushåll.

Så givetvis reggade jag mig i tävlingen en gång för att det skulle bli samma chans för alla att få en (vilket väl var hela poängen varför de hade denna tävling ö.h.t?) Ett hushåll = en anmälan. Solklart kan man tycka, men nej då utan lik väl läser man att vissa reggade både sig själva och sambo/fru/syskon/farbror/avlägsen släkting...you name it. Var ligger rättvisan i det?!

Jag kan förstås ha fel men det känns ju som att de flesta som deltog i tävlingen är såna som sökt med ljus och lykta efter ett PS5 ända sen släppet och när väl en butik gör något åt scalpingen så lik f*n ska det finnas de som utnyttjar systemet.
Ja visst, man KAN göra så men det betyder inte att man BÖR göra så.

Samma sak de som skriver att de redan sitter med sin konsol men var ändå med för en polares räkning? Om det ska vara rätt så får väl den kompisen/polaren/bekanta skriva in sig i tävlingen själv och hoppas på det bästa. Som sagt, poängen med tävlingen.

Jag kan bara inte låta bli att tänka på de som planerat att köpa en konsol till sitt barn/sina barn i julklapp och av olika anledningar inte fått tag på en än och såg detta som sista chansen innan jul. Nej visst, det är inte säkert att de hade fått en kod även om alla gjort rätt för sig, men chansen hade varit åtminstone högre.

Men det värsta av allt är de själlösa personer som fått en kod och har mage att försöka sälja vidare koden för en summa pengar!
Hur tänker man då?

Är så trött på hela den här absurda historien om scalping och folk som skor sig på andras...lidande i brist på bättre ord.

Jag vill avsluta med att önska alla som gjort rätt för sig en god jul och hoppas ni får tag på ett PS5 om ni inte redan gjort det

Permalänk
Medlem

Min order PS5 DE på WH står nu som "Klar att hämta" (i butik, Sveavägen). Beställningsdatum 2020-01-07 18:25. bugg? chatten fungerar inte. ska man börja hoppas?

EDIT: yes, nu fick jag även mail med "klar att hämtas" Yippeeeeee!

Permalänk
Medlem

Vart en nitlott idag....
Amazon(20/11) är mitt enda hopp för tillfället och där verkar det ju vara dött för tillfället.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaggenite:

Kan inte göra annat än att hålla med. Jag själv fick ingen denna gång men jag sitter inte helt i båten då det finns andra prylar att spela på tills vidare.

Men jag måste ändå få haspla ur mig lite gubbgrinighet över detta. När jag såg att EG la ut om lotteriet på Insta så tyckte jag direkt att "fan vilken bra idé" och ja självklart så får de bra kritik över en sån sak = mer försäljning även på sikt förstås.

Jag var väldigt noga med att läsa vad man skulle göra för att delta och jag kan även jag tycka att det var lite väl luddigt hur man skulle veta om man var bekräftat med i tävlingen om man redan var medlem men de förtydliga det sen uppanbarligen så ingen fara där.

MEN! Jag läste även det här på tävlingssidan: Max 1 anmälan per kund och hushåll.

Så givetvis reggade jag mig i tävlingen en gång för att det skulle bli samma chans för alla att få en (vilket väl var hela poängen varför de hade denna tävling ö.h.t?) Ett hushåll = en anmälan. Solklart kan man tycka, men nej då utan lik väl läser man att vissa reggade både sig själva och sambo/fru/syskon/farbror/avlägsen släkting...you name it. Var ligger rättvisan i det?!

Jag kan förstås ha fel men det känns ju som att de flesta som deltog i tävlingen är såna som sökt med ljus och lykta efter ett PS5 ända sen släppet och när väl en butik gör något åt scalpingen så lik f*n ska det finnas de som utnyttjar systemet.
Ja visst, man KAN göra så men det betyder inte att man BÖR göra så.

Samma sak de som skriver att de redan sitter med sin konsol men var ändå med för en polares räkning? Om det ska vara rätt så får väl den kompisen/polaren/bekanta skriva in sig i tävlingen själv och hoppas på det bästa. Som sagt, poängen med tävlingen.

Jag kan bara inte låta bli att tänka på de som planerat att köpa en konsol till sitt barn/sina barn i julklapp och av olika anledningar inte fått tag på en än och såg detta som sista chansen innan jul. Nej visst, det är inte säkert att de hade fått en kod även om alla gjort rätt för sig, men chansen hade varit åtminstone högre.

Men det värsta av allt är de själlösa personer som fått en kod och har mage att försöka sälja vidare koden för en summa pengar!
Hur tänker man då?

Är så trött på hela den här absurda historien om scalping och folk som skor sig på andras...lidande i brist på bättre ord.

Jag vill avsluta med att önska alla som gjort rätt för sig en god jul och hoppas ni får tag på ett PS5 om ni inte redan gjort det

+1.

Det känns för jävla trist att inte kunna ge den enda grejen alla fyra barn önskat sig trots att jag satt och F5'ade som en tok på EG's första släpp (missade de andra då de inte var annonserade), satte upp distill-bevakningar på Amazon och beställde direkt när de släpptes igen 20/11 samt nu har suttit och bevakat 5 olika butiker utöver mina redan 6 olika beställda maskiner. Då är det lite hårt med alla som har fått kod och sitter och funderar på om de ska sälja eller om de kanske har en kompis som vill ha en.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaKlar:

Min order PS5 DE på WH står nu som "Klar att hämta" (i butik, Sveavägen). Beställningsdatum 2020-01-07 18:25. bugg? chatten fungerar inte. ska man börja hoppas?

EDIT: yes, nu fick jag även mail med "klar att hämtas" Yippeeeeee!

Tuta och kör

Permalänk

Pratade med WHs kundtjänst, min PS5 SE verkar packas idag och levereras troligen med BEST på tisdag.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | Asus TUF Gaming 1000W | Asus ROG Strix X670E-F Gaming Wi-Fi | AMD Ryzen 7 7700X | be Quiet! Dark Rock 4 Pro | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz DDR5 | ASUS TUF Radeon RX 7900 XTX OC 24GB
SteelSeries Apex 7 | SteelSeries Rival 3 | SteelSeries Arctis 7+ | Acer 27" Predator XB273UGX | Acer 24" Predator XB241YU