Permalänk
Medlem

Fick feeling och gjorde lite ändringar. Bytte ute Polybar mot i3status för att testa något annat ett tag. Annars inga större ändringar.

Visa signatur

Arch | Samsung S20 FE 5G

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rothen:

Fick feeling och gjorde lite ändringar. Bytte ute Polybar mot i3status för att testa något annat ett tag. Annars inga större ändringar.

https://i.imgur.com/DJjY9Dl.png

Vad använder du för zsh skin?:p

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon313822:

Vad använder du för zsh skin?:p

Använder mig av oh my zsh, powerlevel10k och pywal för att generera färgerna i terminalen efter bakgrunden.

Visa signatur

Arch | Samsung S20 FE 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Såhär kan det se ut när jag sitter och kodar samtidigt som jag kollar på Mandalorian:

https://i.redd.it/0dtf50hzog341.png

Jävligt mysigt!

Har även lagt upp en liten video (ljud från bakgrund, ej eee-PC): https://streamable.com/s/pc98d/ooisog

tmux sessionen, fönstret och panes startar upp automatiskt vid inloggning. Så väljer jag om jag vill kolla på film eller lyssna på musik. Passar perfekt vid resande såsom flyg e.t.c.

Är detta enbart i en TTY? Isåfall, Hur får du till status informationen på höger sida?

Permalänk
Medlem

Väldigt vanilla på Ubuntu 20.04

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Någom som kör/kört Garuda?

https://garudalinux.org

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Äre Garuda som är ersättaren till Antergos?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Jag har kört Garuda. Vad hade du i tankarna?

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Äre Garuda som är ersättaren till Antergos?

Nu gissar jag, så jag kan ha fel.
Jag tror inte det. Båda är visserligen baserade på arch och vill minnas att Garuda har sitt ursprung i Indien.

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farsan Baloo:

Jag har kört Garuda. Vad hade du i tankarna?

För någon som aldrig kört Arch men vill testa, är det en stabil och bra distro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Väldigt vanilla på Ubuntu 20.04

https://i.imgur.com/tVCoOQS.jpg

Gillar bakgrunden, försökte hitta bilden med reverse image search men lyckades inte. Vet du har den går att ladda ned?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

För någon som aldrig kört Arch men vill testa, är det en stabil och bra distro?

Den är nice. Kommer med många bra features såsom btrfs filesystem, timeshift med btrfs snapshots, och några handy "managers" för enkelt tweaking, tex. byta shell, power tweaks osv. Själv kör jag nu EndeavourOS som oxå är Arch baserad och är den spiritual successor till Antergos. Cleaner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supreme8001:

Gillar bakgrunden, försökte hitta bilden med reverse image search men lyckades inte. Vet du har den går att ladda ned?

Det är en av stockbilderna, så jag behövde inte leta på nätet utan ska vara med Ubuntu Men det kanske beror på om man väljer en full eller minimal installation

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

För någon som aldrig kört Arch men vill testa, är det en stabil och bra distro?

Ja, jag hade inget att klaga på. Jag körde den "stora" varianten med allt lull-lull. Var någon enstaka gång då start scriptet buggade ur vid inloggning. En ut- och inloggning så var det löst.

Väldigt trevlig och många inställngar kunde utföras via deras gui.
Körde både Steam och diverse spel (Xcom 2, Company of Heroes) med ett RX570 och det gick utan problem.

Sammanfattningsvis var mycket färdigt redan från början.

Valde till slut att hoppa av Garuda. Blev lite för mycket för mig med allt lull-lull o så.

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

För någon som aldrig kört Arch men vill testa, är det en stabil och bra distro?

Om du ska installera rent Arch så får du vara beredd på att du för göra allt själv.
Iofs så har den en bra wiki för det mesta men det är en viss inlärningskurva (som med allt nytt )
Arch Wiki

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Om du ska installera rent Arch så får du vara beredd på att du för göra allt själv.
Iofs så har den en bra wiki för det mesta men det är en viss inlärningskurva (som med allt nytt )
Arch Wiki

Det finns en ny installer som kommer med den officiella image:en. Den löser det mesta.

https://github.com/archlinux/archinstall

Permalänk
Medlem

@orp hmm så man kan installera Arch med en config då, är nåt som man kunde ha behövt flere gånger.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

@orp hmm så man kan installera Arch med en config då, är nåt som man kunde ha behövt flere gånger.

Tror det ska gå med en config men jag körde den interaktiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orp:

Tror det ska gå med en config men jag körde den interaktiv.

Var lite den orsaken jag prova installera NixOS var för att du skriver en config med inställningar som den sköter som en installation.
Men problemet där var att allt är custom när det kommer till program inställningar om man ville ändra nåt när det kommer till ej-standard program det är ett programmeringsspråk i sig själv, så jag fastna där.

Utöver det gilla jag hur uppdateringar fungera i princip direkt utan att starta om och att du alltid har föregående program tills du verkligen rensar up.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Avstängd

Har för nåt halvår sedan bytt från Mint till Manjaro och bytt ut Miku mot Kazuma och Megumin, men annars nästan precis samma som senaste åren
Samma conky och minimalt med "kladd", använder inga genvägar osv (är ju bara klicka wintangent för menyn och skriva 2-3 första bokstäverna på vad man nu vill starta, win+st enter startar steam osv osv)

Permalänk
Inaktiv

Är inte särskilt mycket men jag tycker det är väldigt bekvämt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon313822:

Är inte särskilt mycket men jag tycker det är väldigt bekvämt
https://i.imgur.com/G2H5jpF.jpg

Jag säger samma som föregående inlägg...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Min gamla Linux-disk åkte ut och ersattes med en ny, så jag passade på att installera om Arch och pilla runt lite. Jag kallar det iGnome 11. Om bara Edge kunde vara mindre kluddigt skulle jag vara rätt nöjd.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Har på riktigt tröttnat på Windows 10 nu och allt bloat/spyware som kommer med... dags att köra Linux på heltid och inte bara testa lite då och då.

Valet föll på Pop_OS efter lite snabb input från bland annat LTT.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

EventCalendar-widgeten, visar google-kalender-events om man vill.

Någon nylig uppdatering till systemet gjorde att min USB hörlursförstärkare och dac FiiO k5 Pro upphörde att vara valbar utenhet (syntes ej i Plasmas ljud-ut-lista) om avstängd via sin egna strömknapp när Fedora startade. Fick ingen direkt hjälp på ask fedora så undersökte och såg att den listades som att använda "Pro"profil, som även fanns under systeminställningar- audio - configure. (Har använt Analog Stereo Output innan vilket har funkat fint även när jag slagit på K5 efter systemstart. Nu funkade det bara om K5 var igång när systemet startade (fortsatte fungera när slogs på och av när systemet var igång)). Valde "Pro" och då dök den upp som valbar utenhet och nu fungerar den även om var avstängd när systemet startar. "FiiO K5 Pro Pro" heter den i ljudenheter

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Var lite den orsaken jag prova installera NixOS var för att du skriver en config med inställningar som den sköter som en installation.
Men problemet där var att allt är custom när det kommer till program inställningar om man ville ändra nåt när det kommer till ej-standard program det är ett programmeringsspråk i sig själv, så jag fastna där.

Utöver det gilla jag hur uppdateringar fungera i princip direkt utan att starta om och att du alltid har föregående program tills du verkligen rensar up.

Angående NixOS så håller jag med - det är helt fantastiskt att bara ha en konfiguration att hantera, och att ändringar i den verkställs automatiskt, går att backa från osv. Men när en måste skriva egna moduler och inte gör det ofta nog att helt lära sig...ja då är det lite bökigt.

Jag kör NixOS på min brandvägg, RPi och min laptop. På övriga maskiner hemma kör jag FreeBSD pga anledningar, typ att jails är smidigt för saker som är icke-standard och för att jag gillar det.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoomy:

Bestämde mig idag för att lämna Gnome för att köra KDE och känner att det inte finns någon återvändo!

https://i.imgur.com/YPAScCI.png
https://i.imgur.com/TkVX64c.png

Kollade igenom tråden lite och såg detta. Shit vad vackert. Hur skjutton får man det att se ut så här? 😮.

Permalänk
Medlem

Distro: Arch

Wallpaper: Blasphemy (My own montage/creation)

Plasma Theme: Breeze-Dark

Window Decorations: Breeze-Dark

Color Scheme: Breeze-Dark-Modd

Shell: Zsh (Theme: Breeze-Dark-Modd)

Terminal: Yakuake

Icons: Yaru

Dock/Sidebar: Latte-Dock (Edna)

Font: IBM Plex Sans

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tja, finns inte så mycket att säga.. Arch Linux, Gnome 40, Dash to Dock, Kora iconpack, Ronin wallpaper

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3