Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vad tycker vi om den nya kartan?
Personligen är jag inget fan av comeback BR...

https://www.youtube.com/watch?v=s6UZwyVz-cE

Kartan ser jätteintressant ut. Respawn bullshit kan vi vara utan. Hjärtstartare likaså. Sån skit tillhör CoD & BF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vad tycker vi om den nya kartan?
Personligen är jag inget fan av comeback BR...

https://www.youtube.com/watch?v=s6UZwyVz-cE

Skrivet av REWplayFF:

Kartan ser jätteintressant ut. Respawn bullshit kan vi vara utan. Hjärtstartare likaså. Sån skit tillhör CoD & BF.

Instämmer, nej tack till alla dessa hjärndöda Warzone-features men tycker annars det ska bli kul med ny karta och nya bössor.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vad tycker vi om den nya kartan?
Personligen är jag inget fan av comeback BR...

https://www.youtube.com/watch?v=s6UZwyVz-cE

Skrivet av REWplayFF:

Kartan ser jätteintressant ut. Respawn bullshit kan vi vara utan. Hjärtstartare likaså. Sån skit tillhör CoD & BF.

Skrivet av firstofmay:

Instämmer, nej tack till alla dessa hjärndöda Warzone-features men tycker annars det ska bli kul med ny karta och nya bössor.

Inte provat än. Inte spelat på ett tag nu. Men vadå respawn? Har de gjort battle royale till vanlig simpel death match nu eller? Då tappar man ju allt det som gjorde att man spelade just PUBG över huvud taget. Då kan jag ju lika gärna spela Battlefield eller COD

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starric:

Inte provat än. Inte spelat på ett tag nu. Men vadå respawn? Har de gjort battle royale till vanlig simpel death match nu eller? Då tappar man ju allt det som gjorde att man spelade just PUBG över huvud taget. Då kan jag ju lika gärna spela Battlefield eller COD

Haha men varför tittar du inte på videon eller läser patch notes istället för att gissa hej vilt?? xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Haha men varför tittar du inte på videon eller läser patch notes istället för att gissa hej vilt?? xD

Det orkar jag ju inte (eller har inte haft tid när man nattar små barn som vägrar sova...) men när ni skrev om respawn här blev man ju orolig haha!

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Den där respawn-featuren gäller endast på den nya kartan som jag förstår det, dom vill nog testa hur det fungerar och vad communityn tycker efter att dom kört det ett tag. Och skulle dom flesta uppskatta det så lär dom implementera det på övriga kartor också...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av rewoX:

Den där respawn-featuren gäller endast på den nya kartan som jag förstår det, dom vill nog testa hur det fungerar och vad communityn tycker efter att dom kört det ett tag. Och skulle dom flesta uppskatta det så lär dom implementera det på övriga kartor också...

Ja precis. Och bara för de som dör i första cirkeln, och man får då respawna till cirkel 3 om man klarar sig i vad det nu är för nåt. Känns ändå som en OK lösning för PUBG, långt ifrån Warzone där alla kommer tillbaka hela tiden om man spelar med bra teammates.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ja precis. Och bara för de som dör i första cirkeln, och man får då respawna till cirkel 3 om man klarar sig i vad det nu är för nåt. Känns ändå som en OK lösning för PUBG, långt ifrån Warzone där alla kommer tillbaka hela tiden om man spelar med bra teammates.

Ja det ska bli spännande och se hur det fungerar, men jag föredrar nog Warzone's upplägg där man möts en mot en istället för alla mot alla som det verkar?

Återstår att se, fruktansvärt irriterande hos många som tömmer hela magasinet på en om man blir "knockad". För det verkar så himla viktigt att få den där "killen" istället för att kanske lägga den energi på att plocka dom övriga i samma team istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo respawn-grejen verkar ändå helt ok, utan att ha hunnit prova. Däremot gillar jag inte alls att man kan köra hjärtstartare på sig själv, jag menar motståndare ska inte kunna knockas i solo...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starric:

Jo respawn-grejen verkar ändå helt ok, utan att ha hunnit prova. Däremot gillar jag inte alls att man kan köra hjärtstartare på sig själv, jag menar motståndare ska inte kunna knockas i solo...

Nej och det kommer inte gå att veta längre om man får ihjäl sista personen i en squad. Kan bli kaos xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Jo respawn-grejen verkar ändå helt ok, utan att ha hunnit prova. Däremot gillar jag inte alls att man kan köra hjärtstartare på sig själv, jag menar motståndare ska inte kunna knockas i solo...

Har prövat lite på test servern och är själv inte särskilt imponerad av det här med respawn, det känns inte så väl genomtänkt. Kunde bara sitta i valfritt skjul eller liknande och vänta på att en timer gick ut och sen spawnades jag in igen. Hade nog föredragit att bara dö faktiskt för man kommer in med skräploot men det funkar kanske om man spelar squad.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Har prövat lite på test servern och är själv inte särskilt imponerad av det här med respawn, det känns inte så väl genomtänkt. Kunde bara sitta i valfritt skjul eller liknande och vänta på att en timer gick ut och sen spawnades jag in igen. Hade nog föredragit att bara dö faktiskt för man kommer in med skräploot men det funkar kanske om man spelar squad.

Menar du att comeback finns i solo också? Jag har bara testat squad och comeback grejen är tråkigt implementerad. Finns ingen anledning att göra annat än loota lite snabbt och vänta ut tiden. I övrigt gillar jag kartan hittills.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidrone:

Menar du att comeback finns i solo också? Jag har bara testat squad och comeback grejen är tråkigt implementerad. Finns ingen anledning att göra annat än loota lite snabbt och vänta ut tiden. I övrigt gillar jag kartan hittills.

Har bara spelat duos så vet ej hur det fungerar i solo, hoppas de antingen tänker om eller tar bort det tbh.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Har bara spelat duos så vet ej hur det fungerar i solo, hoppas de antingen tänker om eller tar bort det tbh.

Ah okej. Jag hoppas dom lägger till riktig duo, svårt med 2-man squad. Tror inte comeback finns i solo av det jag läst.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av davidrone:

Menar du att comeback finns i solo också? Jag har bara testat squad och comeback grejen är tråkigt implementerad. Finns ingen anledning att göra annat än loota lite snabbt och vänta ut tiden. I övrigt gillar jag kartan hittills.

Vad jag har förstått så finns inte comeback i solo. Däremot finns self-revive (AED), vilket är en revive som du lootar och har du den i inventory så blir du bara knockad och kan köra en revive på dig själv. Lite osäker på om jag tycker det här är en bra grej. Visst kan det vara trevligt att ha möjlighet till en andra chans, men långdistans-kills kan försvinna om AED'n är för vanlig att loota.

Permalänk
Skrivet av jawik:

Vad jag har förstått så finns inte comeback i solo. Däremot finns self-revive (AED), vilket är en revive som du lootar och har du den i inventory så blir du bara knockad och kan köra en revive på dig själv. Lite osäker på om jag tycker det här är en bra grej. Visst kan det vara trevligt att ha möjlighet till en andra chans, men långdistans-kills kan försvinna om AED'n är för vanlig att loota.

Ja den är dum i solo. Bara kört squad och sett en i kanske 20 games, inte sett någon använda heller så är nog ovanlig.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Spelade med randoms, rankat... Blandade känslor nyss.
När vi skulle åka ifrån vårat primära loot-ställe sköt de sönder mitt däck till motorcykeln... Jag svarade med att skjuta sönder deras däck på bilen. Sedan dödade de mig...
Normalt beteende. Rapporterade allihop

Varför vill man ens ha med en spelare om man ändå bara ska jävlas?!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om kartan i sig då? Den känns väldigt öppen men jag gillar det jag spelat hittils. Gillar även Mk12, däremot K2 har jag inte kommit överens med.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Spelade med randoms, rankat... Blandade känslor nyss.
När vi skulle åka ifrån vårat primära loot-ställe sköt de sönder mitt däck till motorcykeln... Jag svarade med att skjuta sönder deras däck på bilen. Sedan dödade de mig...
Normalt beteende. Rapporterade allihop

Varför vill man ens ha med en spelare om man ändå bara ska jävlas?!

Det hände mig nåt liknande för ett bra tag sen. Tre som körde i team punkade min bil och drog. De lät som italienare. Jag spelade vidare och i slustriden så levde de fortfarande. Sen landade en granat på dom och hoppsan, vilket liv det blev i chatten, hehe.

Jag slutade sen att köra random squads då det är för mycket puckon.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Intressant att se att den här tråden verkar mer populär än vad själva spelet är.. Känns ju utdött när man försöker hitta duo eller squad tänker jag. Söker aggressiv spelare för duo! Pumphagel, hagelbrakare och skoj är mitt motto.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Intressant att se att den här tråden verkar mer populär än vad själva spelet är.. Känns ju utdött när man försöker hitta duo eller squad tänker jag. Söker aggressiv spelare för duo! Pumphagel, hagelbrakare och skoj är mitt motto.

Gå in på sweclockers discord #pugb söker spelare-kanalen. Borde inte vara några problem att hitta det du söker.

Spelade nya kartan och den är väldigt fin med klara färger. Synd att den inte är med i rankat bara.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Gå in på sweclockers discord #pugb söker spelare-kanalen. Borde inte vara några problem att hitta det du söker.

Spelade nya kartan och den är väldigt fin med klara färger. Synd att den inte är med i rankat bara.

Ganska dött där faktiskt, inte ofta någon vill köra duo utan det är enbart rankat vilket är så jäkla tråkigt.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplevt att många fordon försvunnit från Miramar sedan senaste patchen? Körde ett gäng ranked matcher och på varje Miramar-match hade vi väldiga problem att hitta bilar. Inga hardspawns där de brukar och på nästan hela sydöstra delen fanns totalt 1 buggy.

EDIT: Nu har de tagit bort Miramar från ranked rotation. Himla underligt att det inte går att hitta några forumposts eller twitter posts om detta någonstans?

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

EDIT: Nu har de tagit bort Miramar från ranked rotation. Himla underligt att det inte går att hitta några forumposts eller twitter posts om detta någonstans?

Miramar äntligen borta från ranked? Är det sant..? Vore ju som en dröm som går i uppfyllelse!

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Någon annan som upplevt att många fordon försvunnit från Miramar sedan senaste patchen? Körde ett gäng ranked matcher och på varje Miramar-match hade vi väldiga problem att hitta bilar. Inga hardspawns där de brukar och på nästan hela sydöstra delen fanns totalt 1 buggy.

EDIT: Nu har de tagit bort Miramar från ranked rotation. Himla underligt att det inte går att hitta några forumposts eller twitter posts om detta någonstans?

Skrivet av Hjemrdeil:

Miramar äntligen borta från ranked? Är det sant..? Vore ju som en dröm som går i uppfyllelse!

De har verkligen inte tagit bort miramar från ranked.
Spelar det nu..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

De har verkligen inte tagit bort miramar från ranked.
Spelar det nu..

Den var tillfälligt borta då dom fuckat upp vehicle spawn av någon märklig anledning. Läste det på twitter.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Uppdaterade min Nvidia drivrutin igår och nu är det svart i PUBG, man hör bara men ser inget. D.v.s. det blinkar till och försvinner.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Larsp777:

Uppdaterade min Nvidia drivrutin igår och nu är det svart i PUBG, man hör bara men ser inget. D.v.s. det blinkar till och försvinner.

Det är det nya handikapp-filtret. Du är för bra för att få spela med bild helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Det är det nya handikapp-filtret. Du är för bra för att få spela med bild helt enkelt.

Ha, ha, ja om bara det vore sant

Upptäckte dock nu att det gäller min Samsung G9 skärm, inte annars.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

De har verkligen inte tagit bort miramar från ranked.
Spelar det nu..

Det tog bort Miramar från rotationen under en dag av just den anledningen jag beskrev. Klassikt PUBG att introducera spelförstörande buggar vid varje större patch.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)