Lian Li inverterar chassit O11 Dynamic

Permalänk
Melding Plague

Lian Li inverterar chassit O11 Dynamic

Den långlivade O11 Dynamic-serien utökas med en modell med tillnamnet Evo, med paradnumret att vändas upp-och-ned.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har ett "be quiet! Dark Base 700", dock monterat som i vilket annat chassi som helst.

Egentligen skulle min fru haft detta chassi, då hon har datorn på sin vänstra sida... även om nu detta inte har någon som helst betydelse.

Permalänk
Medlem

Jag har vänt mitt ut och in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Jag har vänt mitt ut och in.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Jag har vänt mitt ut och in.

Done!

Permalänk
Medlem

BTX??

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Lite besviken, känns som en billigare och mer flimsig model än vanliga O11. Downgrade.

Permalänk
Medlem

Precis, tänkte lägga ut bild på min, men tyvärr ligger internet nere här.

Permalänk
Medlem

Runt 2008-2010 hade jag en Cooler master stacker 832, med flippat innanmäte. Bästa full tower chassit jag erfarit, att skruva dator i det chassit var en fröjd. Skulle gärna ha flippat innanmäte igen då grafikkorten idag genererar så kopiösa mängder värme och det känns som att det skulle vara enklare att skicka ut den värmen upp utan att koka CPUn...

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Har väntat på det här chassit sedan februari, hoppas man kan köpa i Sverige snart. Jag frågade Inet i fredags när det släpptes förbokningar i andra länder men de hade inte hört något.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Precis, tänkte lägga ut bild på min, men tyvärr ligger internet nere här.

Coolt, har bara sett en sån live och det var ett tag sedan!

Blir det inte sjuka problem med damm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Coolt, har bara sett en sån live och det var ett tag sedan!

Blir det inte sjuka problem med damm?

Som sagt ligger mitt internet nere, dålig mottagning i modemen här…

Permalänk
Medlem

Jag tänkte inverterat datorchassi lite som att övriga universum är i lådan och datorkomponenterna är monterade på utsidan

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Wow, det var en term jag inte hört på säkert 15 år... men nej, det är inte samma sak. Ett uppochnervänt ATX har grafikkortet på övre halvan, där det drar in luft ovanifrån och pressar den ner mot CPUn (eller bakåt). BTX har CPUn högst upp, och ett grafikkort under det som drar luften från CPUn och neråt (eller bakåt).

Kör med uppochnervänt uATX, samt med en systemfläkt som drar in luft bakifrån för att kyla processorn med kall luft utifrån, medan grafikkortet får sin svala luft ovanifrån. Alltihop skall skickas ut nedåt, vilket fungerar sådär - jag behöver nog en fläkt till för att hjälpa till där - men för en kompakt design så fungerar det helt OK.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Hade en O11 som jag bytte ut till O11XL. Var först skeptisk till att de går med en mini chassi. Men efter att ha sett Jays 2 cents review kan jag se en mening med chassit. Den erbjuder många förbättringar och vi kommer se flera kreativa vattenkylda bygge. Undrar dock om de skickar med alla tillbehör som ses i reviews. Det kan bli en saftig prislapp isf.

Permalänk
Medlem

Äntligen. Fast det är ganska stort.... hade det inte kunnat vara ca 40x40x25......?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Perfekt, blir min nästa låda, då jag vill ha datorn på vänster sida av skrivbordet pga möblering.
Blir troligtvis ett nybygge med vattenkylning och Alder Lake när priserna och tillgängligheten på DDR5 och moderkort blir bättre...typ 2025

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Bra att den går att vända men den är för stor... extra plus för att man flyttat knappar och uttag från taket som är det största misslyckandet på lång tid när det gäller design, en sådan här som Mini såå kanske... minus för Minin är att man inte kan använda bottenfläktar om man ställer grafikkortet upp, ITX ja men dom moderkorten är för små, MATX rules!
Har dock moddat mitt Mini med frontknappar, bottenfläktar OCH stående GK, ser fram emot detta dock som Mini

Permalänk
Medlem

Ser fram emot en mini till detta

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Undra ifall man kan använda sitt EK-quantum reflection pc-O11D, Då skulle jag nog köpa detta chassi

Visa signatur

Intel Core i7 12700k | Custom vattenkylning | Nvidia RTX FE 3090 | Asus Strix Z690-A | Trident-Z Royal 32GB 4000mhz | 500GB Kingston M.2 + 1TB WD black SN750 M.2 | 500GB 970 EVO | Asus Thor 1000w | Samsung g9 odyssey + Asus Swift PG348Q | Think 2.5 GMK Dualshot | Pulsar Xlite V2 | SteelSeries Arctis Pro| GOXLR | Røde Podmic |

Permalänk
Samsung Sverige

Spännande ju, kul med en twist hos chassi-marknaden

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Jag bytte från ett Lian-Li PC-767 så sent som i januari.
Upp-och-ner-vänd ATX!
Första åren var det rätt sida skrivbordet men de sista 10 var inspektionsluckan rakt in i väggen.

Permalänk
Medlem

Ooooh, inverterade chassin har alltid varit min grej. Sitter idag i ett Silverstone Lucid LD02 som är underbart men mATX är en döende standard så tror det får bli ett större chassi nästa gång (svalt och tyst är viktigt för mig så mindre går inte riktigt utan att kompromissa prestanda för mycket). Och mitt enda förbehåll innan från O11 har varit just orienteringen som i min värld inte alls rimmar rätt med bra luftkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kusk0r:

Hade en O11 som jag bytte ut till O11XL. Var först skeptisk till att de går med en mini chassi. Men efter att ha sett Jays 2 cents review kan jag se en mening med chassit. Den erbjuder många förbättringar och vi kommer se flera kreativa vattenkylda bygge. Undrar dock om de skickar med alla tillbehör som ses i reviews. Det kan bli en saftig prislapp isf.

Nope det gör de ej

https://www.caseking.de/en/cases-and-modding/case-parts-and-a...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Utgår man från priserna på castingen verkar chassit landa på 140-170 euro. Men 90 euro för upright kit och 70 för vertical var faktiskt lite saftigt.

Permalänk

Känns som idétorka...

Visa signatur

"Your ad here"

Permalänk
Medlem

Sitter här bredvid en fint Lian Li 011D mini, vattenkyld. Ska jag har den Evo? ideen om hängd vattenkyld grafikkort är KOOOL
Men den är en jätte jämfört med det jag har nu

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Möjlighet att invertera har blivit ett villhöver-krav ifrån mig vid nästa chassiuppgradering, som kommer snart. Det här eller Be Quiet! Silent Base 802 lutar det åt.

Skrivet av Henkepenke:

Känns som idétorka...

Det är allt utom idétorka i det här chassit. Sjukt mycket nytt!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkepenke:

Känns som idétorka...

Ditt konceptchassi måste ha tentakler om detta är idétorka för dig

Permalänk
Skrivet av heatm:

Möjlighet att invertera har blivit ett villhöver-krav ifrån mig vid nästa chassiuppgradering, som kommer snart. Det här eller Be Quiet! Silent Base 802 lutar det åt.

Det är allt utom idétorka i det här chassit. Sjukt mycket nytt!

Berätta gärna mer, jag förstår inte poängen.

Visa signatur

"Your ad here"