Permalänk
Medlem

Lagg i CSGO

Tjena!
Jag köpte mig en ny dator ifrån komplett alldeles nyss och märker att jag har ett konstigt lagg i csgo.
Lagget kommer när jag rör musen i snabba rörelser och det är värst när jag precis kommer in på en server. Det är som att de hackar till då och då och de är under hela matchen. Jag har bara märkt detta problemet i Csgo.

Mus Logitech Gpro Wireless
Skärm Benq Zowie xl2540
Dator. Asus gaming 3070, Asus ROG strix B560
Intel core 10700kf
Kingston fury beast, Ssd kingston A2000

Är inte så jätte duktig på datorer är väldigt tacksam för hjälp. Mvh Jim

Permalänk
Medlem
  1. Öppna Nvidias kontrollpanel och ta fram listan med applikationer. Klicka på CSGO och scrolla längst ner, det bör finnas en Vsync setting some heter "snabb" eller "anspassningsbar", testa dessa. (Välj aldrig ren Vsync, det kommer att klippa bort frames.)

2. Stäng av mouse acceleration/smoothing i windows kontrollpanel. Brukar stå något i stil med "förbättra pekarens precision".

3. Stäng av mouse acceleration/smoothing i CSGO settings om något sådant finns. (spelar inte själv nämligen)

4. Stäng av Vsync i CSGO settings.

5. Kolla upp guider på internet om det finns gömd mouse acceleration/smoothing i CSGO config filer.

Permalänk
Skrivet av Navicula:
  1. Öppna Nvidias kontrollpanel och ta fram listan med applikationer. Klicka på CSGO och scrolla längst ner, det bör finnas en Vsync setting some heter "snabb" eller "anspassningsbar", testa dessa. (Välj aldrig ren Vsync, det kommer att klippa bort frames.)

2. Stäng av mouse acceleration/smoothing i windows kontrollpanel. Brukar stå något i stil med "förbättra pekarens precision".

3. Stäng av mouse acceleration/smoothing i CSGO settings om något sådant finns. (spelar inte själv nämligen)

4. Stäng av Vsync i CSGO settings.

5. Kolla upp guider på internet om det finns gömd mouse acceleration/smoothing i CSGO config filer.

Kolla även ifall din skärms uppdateringsfrekvens kanske återställts med nya datorn. Hänt mig flera gånger att när man installerat om Windows osv att det återställs till 60Hz vilket är lite segt när man sitter på en 240hz skärm haha