Permalänk

Louqe med dubbla AIO

Tja!

Tänkte dela med mig av mitt lilla bygge, det tog sin tid då jag från början hade en 240 AIO i toppen för CPU. Eftersom jag ville ha mer kräm på GPU sidan blev ett 1080 kort jäkligt varmt fläktar gick högt :o. Så, jag byggde om det med 2st 120 AIO istället. Det är 1st Corsair H75 (tyvärr låter pumpen lite som coilwhine vad jag än gör, köpte begagnad så får väl leta annat sen). för CPU har jag en rog strix 120 aio vad den nu heter :).

https://www.inet.se/produkt/5322739/asus-rog-strix-lc-120-rgb
Fick denna för fyndvaru pris.

Den är kanonbra, låter lite om pumpen när den går på 100% men helt ok. Kommer nog byta ut GPU aio:n till denna också eftersom jag antagligen kommer störa mig på ljudet från Corsair H75an.

Annars är det en Kraken G12 bracket på GPU, ett 1080 rog strix OC kort.
32gb 4333 mhz ram
en ryzen 7 pro 4750g
asus gaming b550 något mitx kort

Man behöver klippa upp utrymme på ena sidan också för topp-plattan så att säga, annars går det inte dra slang på båda sidorna. Jag klippte klumpigt med en plåtsax, funkar!

Skulle nog få plats en st bricka till, varje mm högre den kommer gör att man behöver klämma slangarna mindre iaf, men några brickor är ett måste

Sjukt nöjd, slim, tyst, clean, och ja CPU går aldrig över 50 grader med typ noll fläkt eller pump igång, GPU också helt otroligt sval, full load med max 30-40% fläkt på kring 70 grader.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk

kan inte kapa bort lite av plåten där slangen ska förbi?

ser ju inte ut som att kretskortet går hela vägen upp iaf så borde iaf gå att ta några mm i kanten på plåten för mer slangutrymme.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Ja det skulle absolut gå, har inga grejor för det dock men jag ska lägga det på minnet!

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Skrivet av vetattdutittar:

Ja det skulle absolut gå, har inga grejor för det dock men jag ska lägga det på minnet!

https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/filar/filar-5-st-2...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Haha :), ja kanske räcker!

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Skrivet av vetattdutittar:

Haha :), ja kanske räcker!

gör det defenetivt. de brukar va rätt så mjuk lättarbetad plåt i chassina så en fil brukar fungera bra i kombination med lite armbågsfett.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows