Permalänk
Medlem

GoPOP scam?

Är det någon som vet något om denna butiken?

Hittade i tips tråden att denna butiken hade 3080 på lager och i min desperation beställde jag ett direkt men nu när jag läser jag kundrecensioner som får det att låta att något inte riktigt stämmer, fel kort som kommit och krångel med returer etc.
Känns osäkert så vet inte om jag bara ska avboka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompis:

Är det någon som vet något om denna butiken?

Hittade i tips tråden att denna butiken hade 3080 på lager och i min desperation beställde jag ett direkt men nu när jag läser jag kundrecensioner som får det att låta att något inte riktigt stämmer, fel kort som kommit och krångel med returer etc.
Känns osäkert så vet inte om jag bara ska avboka.

Körde du faktura är det ju bara vänta och se?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Körde du faktura är det ju bara vänta och se?

Ja, det gjorde jag så jag väntar otåligt. Är mest nyfiken om någon har haft någon erfarenhet med butiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompis:

Ja, det gjorde jag så jag väntar otåligt. Är mest nyfiken om någon har haft någon erfarenhet med butiken

Faktura är ju bara vänta och se, får du rätt så toppen annars bara skicka tillbaka 🙂

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som en scamsida till 200%

// LZ

Permalänk

Nu har de gått full rage på Prisjakt. Jag fattar inte att Prisjakt ger dem utrymme. Blir Prisjakt mutade av dessa skumma affärer?

Permalänk
Sötast

Fan vad snabba ni är på avtryckaren.
Jag har alltid sagt att om butiken inte ens tar sig tiden att registrera sig för klarna så är butiken mest troligtvis en scam.

Läser man på sidan så erbjuds det klarna.

Företaget är ett enskilt bolag ifrån Staffanstorp
Bolaget finns registrerat sedan 2016

Jag säger inget om huruvida företaget är bra eller dåligt. Men om de erbjuder klarna så är det bara att beställa och vänta.
Det absolut värsta som kan hända är att man inte får sin produkt. Någon scam blir det såklart inte. (Såvida man inte blir kontaktad av säljaren vid sidan som försöker pracka på någon annan betalningslösning)

Min personliga gissning i detta skede är:

Privatperson som vill testa sin lycka som försäljare.
Hittat en leverantör som skickar direkt från eget lager.
Fixat en wordpress sida och kopplat den till deras lager.
Inte den bästa på webbutveckling så sidan ser inte jätte tillförlitlig ut.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Fan vad snabba ni är på avtryckaren.
Jag har alltid sagt att om butiken inte ens tar sig tiden att registrera sig för klarna så är butiken mest troligtvis en scam.

Läser man på sidan så erbjuds det klarna.

Företaget är ett enskilt bolag ifrån Staffanstorp
Bolaget finns registrerat sedan 2016

Jag säger inget om huruvida företaget är bra eller dåligt. Men om de erbjuder klarna så är det bara att beställa och vänta.
Det absolut värsta som kan hända är att man inte får sin produkt. Någon scam blir det såklart inte. (Såvida man inte blir kontaktad av säljaren vid sidan som försöker pracka på någon annan betalningslösning)

Min personliga gissning i detta skede är:

Privatperson som vill testa sin lycka som försäljare.
Hittat en leverantör som skickar direkt från eget lager.
Fixat en wordpress sida och kopplat den till deras lager.
Inte den bästa på webbutveckling så sidan ser inte jätte tillförlitlig ut.

Och nästa år går butiken i konkurs och då står man där bar? Skulle inte våga handla något där för flera tusen. Inte varenda tillverkare är snälla med sin garanti när butiken ej finns kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompis:

Ja, det gjorde jag så jag väntar otåligt. Är mest nyfiken om någon har haft någon erfarenhet med butiken

Fick du något bekräftelsemail?

Redigering: Jag provade slängs iväg en beställning på faktura, fick bekräftelse några timmar senare. Håller tummarna nu.
Redigering 2: Fick meddelande nu om att webbsidan krånglar, varan finns egentligen inte på lager. Tråkigt.

Permalänk

Måste säga att det är lite märkligt att företag poppar upp till höger och vänster men alltid på adresser utan streeview så man inte kan se vad som finns där...

i detta fallet på en sidogata mitt i ett bostadsområde.

finns ju för tusan inte äns produktbilder på majoriteten av sidan...

luktar gråimportföretag lång väg.

tippar att du får hem ett rebrandad biosmoddat GTX 560 direkt från kina om du får något alls.

det enda possitiva som ev talar för legit sida är väl möjligen att de har telefon och mail på sidan som ev går att nå dem på i övrigt så är det nog väldigt lång tång på denna butiken.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag är också lite sugen på att lägga en beställning, men drar öronen åt mig lagom till julhandeln när det poppar upp nya butiker som svampar ur jorden. Han måste precis ha kommit igång med butiken då omsättningen förra året låt på 1000:-

https://www.allabolag.se/810727MSQA/pop-claudiu

Permalänk
Medlem

Lyckades någon någonsin få något från GoPOP?

Permalänk
Skrivet av sramota:

Lyckades någon någonsin få något från GoPOP?

skulle tippa på nej.

kom ett inlägg här gör ett par dagar sedan från någon nyreggad som påstod sig ha beställt flera gånger och fått vad de beställt.

tar dock inlägget med typ 14 lastbilar salt då det är rätt vanligt fenomen på forum som neggar om en tveksam butik att det helt plötsligt dyker in någon nyreggad och kallar butiken för guld och gröna skogar.

dessutom ser ju inlägget ut att vara borttaget antingen av skrivaren av inlägget själv eller en moderator.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Kom det någon produkt?!

Permalänk
Medlem

Jag testar beställa en monitor.
Stod 10st på lager. direkt efter beställning står det nu 9st.

Valde Klarna.
Återkommer med resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gomer:

Jag testar beställa en monitor.
Stod 10st på lager. direkt efter beställning står det nu 9st.

Valde Klarna.
Återkommer med resultat.

Jag avbeställde idag. Verkar skumt rakt igenom.

Permalänk
Inaktiv

Varför ens hsndla där? Vad har dom som inte de andra har ? Jag tippar på att sidan i bästa fall är åf för tex gandalf .

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Varför ens hsndla där? Vad har dom som inte de andra har ? Jag tippar på att sidan i bästa fall är åf för tex gandalf .

För att det är dom enda som har M28U skärm i lager till ett vettigt pris. Men jag tvivlar att dom har ett lager ur huvud taget.

Permalänk
Medlem

Jag har använt GoPOP.

Köpte mig en LG UltraFine Ergo 27UN880-skärm som levererades utan problem.

Skulle absolut våga chansa igen om priset är rätt.

En stor EDIT: med tanke vad som uppvisats i tråden rekommenderar jag INTE denna butik.
Trots jag hade ett oproblematiskt köp.

Oskäliga villkor duger inte!
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig handla där.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gomer:

För att det är dom enda som har M28U skärm i lager till ett vettigt pris. Men jag tvivlar att dom har ett lager ur huvud taget.

Ja, det är väl bara testa, ta Klarna, köp nu betala när varan kommer, får du ingen vara, betalar du ju inget.

Nä, de har inget eget lager, de är ÅF för någon annan,

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Jag har använt GoPOP.

Köpte mig en LG UltraFine Ergo 27UN880-skärm som levererades utan problem.

Skulle absolut våga chansa igen om priset är rätt.

Helt klart en fake recensent. Klassiska "regga konto 20 år innan affären samt gör drygt 4000 inlägg"-manövern. Men oss lurar du inte!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jag vet att det var någon här på SweClockers som beställde ett RX 5700 XT-kort för ett par år sedan från butiken, och fick hem ett RX 5700-kort istället. Jag hade undvikit butiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Helt klart en fake recensent. Klassiska "regga konto 20 år innan affären samt gör drygt 4000 inlägg"-manövern. Men oss lurar du inte!

Den var bra den!

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag beställde 2st alienware skärmar för ca en månad sedan, de kom fram på några dagar. 😎

Permalänk
Hedersmedlem

Finns några oskäliga villkor såsom:

Citat:

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du skall kunna utnyttja din ångerrätt, måste du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning och komplett med alla förpackningar - också de i oskadat skick. Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden. Alla produkter ska levereras med obruten försegling. Öppna produkter kan ej returneras när förseglingen har brutits efter mottagande.

samt

Citat:

Reklamation och garantiärende erbjuds av respektive tillverkare och gällande garantivillkor för dessa (EJ av Go POP orgnr: 810727xxxxxx). (tog bort några siffror i orgnr, finns på hemsidan)

Måhända att man får sina grejer, men vad händer ifall man vill ångra köpet eller det är fel på varan?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Måste säga att det är lite märkligt att företag poppar upp till höger och vänster men alltid på adresser utan streeview så man inte kan se vad som finns där...

i detta fallet på en sidogata mitt i ett bostadsområde.

finns ju för tusan inte äns produktbilder på majoriteten av sidan...

luktar gråimportföretag lång väg.

tippar att du får hem ett rebrandad biosmoddat GTX 560 direkt från kina om du får något alls.

det enda possitiva som ev talar för legit sida är väl möjligen att de har telefon och mail på sidan som ev går att nå dem på i övrigt så är det nog väldigt lång tång på denna butiken.

Har bott på gatan brevid, malmgrensväg. Det är ett nybyggt villa område där företaget är skrivet, ingen industribyggnad och definitivt inte ett lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Finns några oskäliga villkor såsom:
samt
Måhända att man får sina grejer, men vad händer ifall man vill ångra köpet eller det är fel på varan?

Vid avtal som ifrångår men krockar med lagar som t.ex då distansköplagen, så är det oavsett, distansköplagen som gäller, enligt Svenskt predikat samt EU predikat.
Så man har i detta fallet rätt att öppna och testa produkter och sen returnera inom 14 dagar.

Visa signatur

John

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av john2376:

Vid avtal som ifrångår men krockar med lagar som t.ex då distansköplagen, så är det oavsett, distansköplagen som gäller, enligt Svenskt predikat samt EU predikat.
Så man har i detta fallet rätt att öppna och testa produkter och sen returnera inom 14 dagar.

Det är jag medveten om, men frågan är om man orkar att tjafsa, blanda in ARN eller t.o.m. ta det till Tingsrätten?

Har man oskäliga villkor i försäljningsvillkoren är det ganska enkelt en oseriös butik imo, dvs. ingen jag ens skulle överväga att handla av.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Köpt och nöjd

Jag har köpt 4 skärmar. Ni är paranoida!