Permalänk
Medlem

Vara fattas i paket

Hallå

Hämtade ut ett paket från Booztlet igår som skickades med Bring.
När jag fick paketet i butik såg jag att halva öppningen var öppen. Meddelade herren i butiken som bara typ Jaja och gick vidare till nästa kund.
Tog bild på paketet direkt i butik, och tog sedan hem det.
Såklart fattades det ett plagg i paketet.

Ska höra av mig till Bring idag.
Är det kört med tanke på jag hämtar ut paketet, eller står Bring/Boozt för den saknade varan?

Mvh

Permalänk
Medlem

Har du avtal med Bring? Nej... Så varför kontakta dem? De kommer bara hänvisa till avsändaren som är de Bring har gjort affär med.

Så du ska reklamera till Booztlet (skicka gärna med din bild). De kommer troligen ersätta din vara och sen parallellt driva en egen reklamation mot Bring.

Lycka till

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Har du avtal med Bring? Nej... Så varför kontakta dem? De kommer bara hänvisa till avsändaren som är de Bring har gjort affär med.

Så du ska reklamera till Booztlet (skicka gärna med din bild). De kommer troligen ersätta din vara och sen parallellt driva en egen reklamation mot Bring.

Lycka till

Tack

Permalänk
Medlem

Sånt här händer där jag jobbar väldigt ofta, vi skickar ut/producerar om det bara.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Inaktiv

Man ska aldrig ta emot leveranser som har skadat eller på annat sätt öppnat emballage, utan detta ska reklameras direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon342085:

Man ska aldrig ta emot leveranser som har skadat eller på annat sätt öppnat emballage, utan detta ska reklameras direkt.

Och detta är varför butikerna leveransmarkerar varorna innan de lämnar ut dessa.

Hänt mig att butiken visat mig paketet och frågat hur jag ville göra en gång dock

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Och detta är varför butikerna leveransmarkerar varorna innan de lämnar ut dessa.

Hänt mig att butiken visat mig paketet och frågat hur jag ville göra en gång dock

Har gjort ett inlägg om det tidigare men senast, förra veckan, hämtade jag ut 4 paket levererade av PostNord, 3 på ICA och ett på Granngården. Hos ICA sker leveransmarkeringen bakom disk/vägg precis som du säger. Kikade snabbt genom dörrglipan och där ligger paketen på en bänk och blippas för fulla muggar sedan bärs det ut och allt är klart.
På Granngården var det tvärtom, de bar ut paketet (24kg) och jag ombads kontrollera efter sprickor och hål i emballaget. Kanske det var för att paketet var så tungt, men hädanefter väljer jag Granngården som ombud där det går.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Hallå

Hämtade ut ett paket från Booztlet igår som skickades med Bring.
När jag fick paketet i butik såg jag att halva öppningen var öppen. Meddelade herren i butiken som bara typ Jaja och gick vidare till nästa kund.
Tog bild på paketet direkt i butik, och tog sedan hem det.
Såklart fattades det ett plagg i paketet.

Ska höra av mig till Bring idag.
Är det kört med tanke på jag hämtar ut paketet, eller står Bring/Boozt för den saknade varan?

Mvh

Kontakta företaget direkt, var väl dåligt packat så kanske det blev öppnat när dom sorterade eller nåt och sakerna åkte ut... rätt illa om ett företag inte kan packa korrekt.

Är ju rätt tydligt nån snott det ena plagget men det får företaget du beställt av stå för den smällen så för dom göra en anmälan från sitt håll till Bring helt enkelt.

Vet inte vad en handlare har för ansvar när ett paket är uppenbarligen skadat pga dålig packetering men företaget du beställt av är ansvariga .