Veckans fråga: Vad önskar SweClockers i Inets livestream?

Permalänk
Inet
Skrivet av JoOngle:

Varit med om 8 episoder och inte hämnat på hjulet eller även på listan en enda gång, vore kul om ALLA kom med på listan och inte bara "random utvalda", folk som redan har hamnat i hjulet borde inte få vara på hjulet 5 ggr. i rad. Blir liksom lite tröttsamt att titta på 2-4 timmar ranting utan att även få vara med på "leken".

Då inser man att man inte har nåt liv

Kul att du vart med så många gånger
Hjulet är helt random. Vi drar in alla som är med via gleam till hjulet och sedan vad den visar är inte upp till oss eller något som vi kan styra tyvärr

Du får hänga med på torsdag nästa vecka istället, då kanske du kan bli uppringd live och vara med i liken

Skrivet av medbor:

En extra sak med stream/drops är att man ändå hamnar ur synk tillräckligt med sekunder för att inte ha en chans att köpa, eller sitter på mobilen

Det man egentligen vill ha är väl inte tidspress, vi kanske kan hjälpa till att spåna om bättre metoder?

Förstår helt och hållet hur du menar. Vi tar gärna emot feedback på lösningar eller om ni har andra idéer och förslag

Skrivet av SnowgubbeN:

Alltid kul med drops och erbjudanden.

Men inbjudna gäster är minst lika viktigt!

Exempelvis nu senast när gänget från Pricerunner deltog, oerhört lärorikt och intressant!

Kul att du gillade det. Vi kommer fortsätta att bjuda in folk i branschen och köra lite gött tugg och frågor från chatten.

Skrivet av AxxT:

@Inet Har ni statistik hur många som var på Stream förra året? Minns inte om ni hade en sådan stream då med.
Skulle vara intressant om ni går över.

Är en sucker för statistik.

BTW. Önskar passande moderkort+cpu till följade DDR5 ni hade SUPER pris på förra streamen
Tyvärr inte hittat något än som skulle passa till dem, så dem är lite ledsna i sin öppna låda

Du kan se den som vi hade förra året här.

Tror vi toppade runt 1000 tittare samtidigt

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Det enda jag har att säga är att om det är "Swexclusive", så är det komponenter, komponenter, komponenter som gäller.

@Inet Vill förövrigt ge shoutout till er för Gigabyte X570S Aero MOBO ni hade på swexclusive förra året. Ni var före er tid med den! Vad jag minns så gick det inte åt så många sånna, och ni hade kvar några när dropsen togs ner vid midnatt. Bara så ni vet så har jag har grämt mig i ett år att jag inte slog till på en sån. Det var ett sjukt bra pris som jag minns det, och den kostade typ det dubbla i ordinarie sortiment ända fram tills att den inte fanns i sortimentet längre. Ska inte göra om samma misstag i år om något liknande dyker upp!

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Det enda jag har att säga är att om det är "Swexclusive", så är det komponenter, komponenter, komponenter som gäller.

@Inet Vill förövrigt ge shoutout till er för Gigabyte X570S Aero MOBO ni hade på swexclusive förra året. Ni var före er tid med den! Vad jag minns så gick det inte åt så många sånna, och ni hade kvar några när dropsen togs ner vid midnatt. Bara så ni vet så har jag har grämt mig i ett år att jag inte slog till på en sån. Det var ett sjukt bra pris som jag minns det, och den kostade typ det dubbla i ordinarie sortiment ända fram tills att den inte fanns i sortimentet längre. Ska inte göra om samma misstag i år om något liknande dyker upp!

Fel av mig, den finns fortfarande Gigabyte X570S Aero G Men den gick för under 2000:- då tror jag.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk

5800x3d hade ku varit underbart, både jag och min bror är sjukt sugna på en !!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

5800x3d hade ku varit underbart, både jag och min bror är sjukt sugna på en !!

Jepp, en till här.

Permalänk
Medlem

Bra pris på SSD till PS5 hade varit awesome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Jepp, en till här.

Instämmer

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Inet:

Kul att du vart med så många gånger
Hjulet är helt random. Vi drar in alla som är med via gleam till hjulet och sedan vad den visar är inte upp till oss eller något som vi kan styra tyvärr

"Vi drar in alla som är med via gleam", vad är gleam? Eller är det felstavat stream?

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

"Vi drar in alla som är med via gleam", vad är gleam? Eller är det felstavat stream?

Gleam är ett system/webbsida där man registrerar sig och kan utföra olika uppgifter för att öka antalet rader man är med på i en tävling. Ofta vill arrangören att man gillar deras fb/instagram m.m. för att vara med på flera rader.

https://gleam.io/

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Inet
Skrivet av My2nd:

"Vi drar in alla som är med via gleam", vad är gleam? Eller är det felstavat stream?

Skrivet av shugge:

Gleam är ett system/webbsida där man registrerar sig och kan utföra olika uppgifter för att öka antalet rader man är med på i en tävling. Ofta vill arrangören att man gillar deras fb/instagram m.m. för att vara med på flera rader.

https://gleam.io/

Exakt, det är ett system för tävlingar. Vi använder det främst för att kunna visa nicket på hjulet, sen har vi valfritt att besöka våra olika sociala medier. Inget krav och inget som man måste följa, men vi uppskattar naturligtvis om man vill göra det
Fortsätta gärna att komma med feedback på våra livestreams generellt sett.

Vi är taggade inför ikväll, hoppas vi syns på livestreamen!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Inet:

Exakt, det är ett system för tävlingar. Vi använder det främst för att kunna visa nicket på hjulet, sen har vi valfritt att besöka våra olika sociala medier. Inget krav och inget som man måste följa, men vi uppskattar naturligtvis om man vill göra det
Fortsätta gärna att komma med feedback på våra livestreams generellt sett.

Vi är taggade inför ikväll, hoppas vi syns på livestreamen!

Ska man registrera sig på någon speciell sida, gleam.io/inet typ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Ska man registrera sig på någon speciell sida, gleam.io/inet typ?

Du kan registrera dig redan nu på Gleam. Annars behöver du göra det i samband med att du klickar på tävlingslänkarna som kommer upp i chatten på streamen.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Hade varit fint med någon router eller skrivare

Permalänk

Önskar ett nätaggregat 850W+

Hur går det att få igång streamen?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Torrent Compact Nätagg: RM 1000x CPU: i5 12600K GPU: RX 7900 XT Red Devil 20GB RAM: Corsair LPX DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem

Oj, där rök minnena haha

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk

Tack! Blev ett nätagg

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Torrent Compact Nätagg: RM 1000x CPU: i5 12600K GPU: RX 7900 XT Red Devil 20GB RAM: Corsair LPX DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem

uhh nu kraschade det, kan ni ta och stänga av köp bottarna tack.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

@inet tack för sjukt bra stream, tyvärr inget jag behövde

**wink** gpu för 4k gaming vore dock trevligt på torsdag 😉😉

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

@Inet - Tack för en grym stream!

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

@inet tack för sjukt bra stream, tyvärr inget jag behövde

**wink** gpu för 4k gaming vore dock trevligt på torsdag 😉😉

3060ti för 4000 spänn? Ja, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

3060ti för 4000 spänn? Ja, tack!

Japp! Eller något bättre

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

@Inet Tack för en bra stream.

Lyckades få en 5800X3D. Så det här betyder förhoppningsvis att det är startskottet för mitt kommande bygge.

Permalänk

@Inet Tack för en bra stream trots gruset i maskineriet. Blev några fina köp!

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Gigabyte RTX 4090 Gaming OC

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Japp! Eller något bättre

Jaa, jo... något bättre vore ju ännu trevligare. Försökte vara i alla fall någorlunda rimlig ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Jaa, jo... något bättre vore ju ännu trevligare. Försökte vara i alla fall någorlunda rimlig ^_^

6700/6750XT ser jag gärna för min del runt de priserna

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

6700/6750XT ser jag gärna för min del runt de priserna

Deras lager är för låga på dem. 3070 är det dem sitter på mest. Men vi får se

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Årets juldänga: All I want for Christmas is you 5800X3D (baby)

Det blev onekligen en vit jul i år. Ett styck 5800X3D på väg hem till burken. Stort tack @Inet för en grym stream, i vanlig ordning.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Avstängd

Blev DDR5. och det ju lite tokigt för då måste de komma till användning

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

@Inet Tack för en bra stream.

Lyckades få en 5800X3D. Så det här betyder förhoppningsvis att det är startskottet för mitt kommande bygge.

Det blev ett 850W nätagg också till slut.

Permalänk

Tack för en bra live stream.

Alla mina önskningar blev uppfyllda och mer,
Och tack och lov hade jag forfarande SSDn i varukorgen när jag såg johns blick, tro inte att jag inte märkte att du höll på med nåt när du shadow droppa den och resten av erbjudanen, vid första orden visste jag att du gjorde något, LOL.

Proppen blir en välbehövlig uppgradering från min 3900x i spel och min 4090 tackar er då den sippat på enbart min gamla 750 wattare (kunde vart värre, nån i 4090 tråden skrev att dom körde med en 650w(!))
1500w är lite mer än jag planrade för men semipassivfläkt och 80+ Platinum var smått omöjligt att säga nej till.

Jag är dock lite förvånad att ni inte hade någon GPU från 3000 serien till erbjudande (inte för jag personligen behövde en ny) nu när det inte är lika het som förra året där jag fick med mej en 3070ti där inte bara priset var galet bra med att ni hade hittat några över huvud taget när det var så torrt om GPUs.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2