Helgsnack: Hur ser det ut på din TV-bänk?

Permalänk
Medlem

Inte så mycket kablar om jag får bestämma. En nVidia shield står för den mesta leveransen av ljud o bild, och är gömd bakom vår LG CX65 med soundbar o hemmasnickrad tv-bönk

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Avstängd

Lite WIP, förstärkare och DAC ska flyttas ner till Switchen. LED ljus finns bakom TVn som styrs med fjärr.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Dock så används tv typ aldrig inte det senaste 1-2 åren , använder mest ljudet och dator i samma rum. Tv ser jag mest på i sovrummet 😛

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Skrivet av Krippa75:

<Uppladdad bildlänk>
Avskyr synliga kablar så vägghängd tv och inwall-högtalar är ett måste för mig. Xbox, appletv och digitalbox står inkopplat i en matrisswitch i ett sideboard i källaren och går över HDBase-T upp till vardagsrummet.

Hur fungerar det med trådlösa handkontroller samt ev latens?

Permalänk

Rätt nöjd med setupen även om det alltid finns utrymme för förbättringar. Det är ett lite knepigt rum med tre dörröppningar, ett fönster och stor öppen spis, så man får göra vad man kan. Förstärkare, bas och centerhögtalare är inne i tv-bänken och surroundhögtalare vid sidorna av soffan med kablar dragna genom väggarna.

Datorn står i ett rum intill, har dragit in hdmi 2.1 till tvn och sen en usb-hub genom väggen som är bredvid soffan så det är lätt att sitta med hörlurar, tangentbord, kontroll osv. beroende på vad man spelar.

Är tvn upptagen finns Steam Deck som alternativ om man inte vill sitta vid datorn i andra rummet

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Och en 12a SVS bakom tvn.

MYCKET intressant och snyggt.
Var är bänken köpt?
Är det kuddar av olika slag du proppat in för ljuddämpning? Gör det skillnad? Har ett par SVS-1000 i mitt Bestå skåp, skulle vilja dämpa hela vardagsrummet men svårt att få godkänt.. Kan man gömma det så snyggt som du gjort finns det möjlighet till förhandling!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille182:

MYCKET intressant och snyggt.
Var är bänken köpt?
Är det kuddar av olika slag du proppat in för ljuddämpning? Gör det skillnad? Har ett par SVS-1000 i mitt Bestå skåp, skulle vilja dämpa hela vardagsrummet men svårt att få godkänt.. Kan man gömma det så snyggt som du gjort finns det möjlighet till förhandling!

https://www.furniturefarm.se/

Bad dem bygga den så att allt skulle få plats. Så den är rätt custom.
Kuddarna är sånt jag hade över som jag tryckt in. Vet inte om de gör någon skillnad.

Låter bra, men då man är begränsad i placeringen av subwoofern blir ljudet som det blir. Tror jag kommer ner i 25hz hemma hos mig, inget som skakar om rummet direkt. Hade jag kunnat placera basarna rätt så hade jag säkert kommit en bra bit under 20hz, men kompromisser är kompromisser.

Permalänk
Medlem

reciever, och spelkonsoller I skåpet. Baksidorna borttagna för genomströmning av luft.

Övrigt, rel sub, elac ws1665 frontar och center

Svartmålad "ruta" på väggen för bättre upplevelse..

Permalänk
Medlem

Kanske lite stökigt. Och ja jag vet att bordet är dammigt. Är singelkille och bor inte hos mamma så...
55" LG A1 från 2021 som drivs av en Mi-box S då jag aldrig gillat de inbyggda navigationssystemen. Högtalarna är Audio Pro Addon T8 som jobbar tillsammans med en gammal Audio Pro-sub. Får se om jag byter till en soundbar någon gång eller bara skaffar bättre högtalare.

Visa signatur
Permalänk

Behöver bättre vinylförvaring och gömma kablarna lite mer..

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Kul med Hue

Permalänk
Medlem

Ska fixa klart ambilight med rpi bakom tvn.

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13700k & PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Behöver bättre vinylförvaring och gömma kablarna lite mer..
<Uppladdad bildlänk>

För att dölja kablarna har jag monterat kabellister, på vilken jag limmat samma tapet som på väggen.

Permalänk
Medlem

Var längesedan jag körde med en tv-bänk.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Dåligt med TVbänk men

Visa signatur

No1. Intel Core i7-11700K @5ghz - Msi MPG Z590 Gaming Plus
- 32gb DDR4-3200MHz - GIGABYTE RTX 3080 Ti EAGLE
--------------------------------------------------------------------------------
No2. Intel Core i7-10700K @5GHz - Msi MPG Z490 Gaming Carbon WIFI
- 32GB DDR4-3200MHz - ZOTAC RTX 2080 Ti ArcticStorm

Permalänk
Medlem

Härlig tråd! Kul att se hur olika det kan se ut.
Har precis lagt in ps5:an i skåpet. Innan stod den bakom lodrätt..

Permalänk
DingDongerMcDongface

Många sjukt snygga tv-bänkar/möbler!
I mitt hem är det egentligen varken TV, konsol eller övriga tillbehör som är de riktiga ”dyrgriparna”. Istället är fyra chipaktiverade foderautomater åt katterna som utgör det största värdet, åtminstone räknat i kronor 🥲

För närvarande är allt lite ”sterilt” känner jag, till följd av tre ihop-pusslade Ikea-möbler. I övrigt nöjd med lösningen, och inte minst att jag fick upp TV:n på väggen helt för egen maskin. Högtalarna är ett par gamla Swans M10 som hängt med i säkert över tio år nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Behöver bättre vinylförvaring och gömma kablarna lite mer..
<Uppladdad bildlänk>

Hänger TVen snett eller är det bara ljuset/skuggan som får det att se så ut?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Akta så att inte den flytande metallen rinner ut när ni har ps5:an ståendes

Då är det Sonys fel och problem att lösa.
För jag gör bara vad de säger och visar vad jag ska/kan göra.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

En stenbänk

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aakerlind:

Hur fungerar det med trådlösa handkontroller samt ev latens?

Latensen är, om jag minns specen för HDBaseT rätt, under 0,1ms så det är inte värt att bry sig om.
Handkontrollen funkar bra då xboxen rent fysiskt befinner sig nästan direkt under soffan, är 2-3 meter på en höft.

Permalänk
Skrivet av Manett:

En stenbänk
...

Bra jobb med sladdarna! Går de i väggen?

Permalänk
Medlem

Tvn ser liten ut men det är en 65” lg cx .

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Ni som gömmer hårdvara i möbeln, hur har ni löst med värme? Ska installera fläkt bak någon dag, undrar om det räcker med en fläkt som blåser ut?

Permalänk
Avstängd

Jissös, är det stabilt?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av shugge:

Akta så att inte den flytande metallen rinner ut när ni har ps5:an ståendes