Linus kliver ned som VD för Linus Media Group

Permalänk
Melding Plague

Linus kliver ned som VD för Linus Media Group

Linus Sebastian har bestämt att det är dags att lämna VD-posten, men kommer fortfarande fokusera på videoproduktion.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Time to retire - without a hard R.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Låter klokt, det har länge märkts att det inte riktigt är hans grej att köra allt.

Utan att se videon så antar jag att han och Yvonne har kvar 100% eller nära 100% ägarskap och då egentligen bestämmer riktning men slipper alla tråkiga möten osv

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Låter klokt, det har länge märkts att det inte riktigt är hans grej att köra allt.

Utan att se videon så antar jag att han och Yvonne har kvar 100% eller nära 100% ägarskap och då egentligen bestämmer riktning men slipper alla tråkiga möten osv

Exakt så. De blev erbjuda 100 miljoner dollars för bolaget men tackade nej.

Permalänk

Inte konstigt. Det känns väldigt konstigt att Linus som är deras största namn utåt ska hålla på och klippa gräsmattan, ta hand om disken, rensa upp stopp i toaletten och sedan administrativa sysslor som VD.
Bättre är det för dem att använda Linus till att göra fler videos som drar in mer pengar än det andra.

Ett problem de har är att jag tycker de inte har så många andra riktigt grymma youtubeansikten utåt. Det är liksom stenhård konkurrens, har man ej karisman så får man ej så många tittare.

*edit*
Unboxtherapy är lite åt samma sak. Man kan ha många åsikter kring Lewis George Hilsenteger som man ser på kanalen. Men otroligt många gillar att se honom. Tar de in en annan och Hilsenteger för göra mer administrativa saker, så lär de gå sämre.

Permalänk
Medlem

Helt väntat. Bolaget växer och tar väldigt mycket av hans tid för business-delen kontra det han är bra på och vill jobba med.
Hoppas det går bra för dem. De är ju trots allt 100ish anställda.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Linus Sebastian har bestämt att det är dags att lämna VD-posten, men kommer fortfarande fokusera på videoproduktion.

Läs hela artikeln här

d
Största delen att det blev han var ju att det var hans tidigare chef på NCIX och linus jagat honom länge, kanske värt att notera det? Dessutom hittades stavfelet i corsair nu när jag skriver detta
"Linus ersätts av Terren Tong, som tidigare jobbat på Corsaiir och har agerat konsult åt Linus Media Group."

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Väntat, har aldrig sett honom som CEO. Verkar inte vara helt lätt att jobba under honom heller. Tror hans nya tjänst kommer passa mycket bättre

Permalänk
Testpilot

Det var på tiden, Linus har länge verkat orimligt stressad i sin roll som VD.
Han ser även genuint lycklig ut i videon att få meddela att han nu kan fokusera på det han tycker om och gör bäst – skapa innehåll.

Sedan verkar han ha hittat den perfekta VD:n att tygla hans.. entusiasm. En person som både verkar bra på sitt jobb, och som Linus ser upp till som en mentor. Kan nog inte bli bättre för hans del (och i förlängning oss tittare).

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Ett problem de har är att jag tycker de inte har så många andra riktigt grymma youtubeansikten utåt. Det är liksom stenhård konkurrens, har man ej karisman så får man ej så många tittare.

LTT har väl en hel radda med bra ansikten framför kameran?

Anthony, James, Alex, Jake, Riley, Jonathan (MacAddress), Dan och Nicholas (Plouff) är alla väldigt karismatiska – ansikten och röster man inte glömmer i första taget. Dynamiken LTT visar upp med sina hosts är fantastisk. Passionerade, entusiastiska och kunniga individer som bara växer framför kameran för varje video som de deltar i.

Men du kanske syftade på att andra YouTube-kaneler saknar dessa typer av karaktärer?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skrivet av Yatagarasu:

Det var på tiden, Linus har länge verkar orimligt stressad i sin roll som VD.
Han ser även genuint lycklig ut i videon att få meddela att han nu kan fokusera på det han tycker om och gör bäst – skapa innehåll. Sedan verkar han ha hittat den perfekta VD:n att tygla hans.. entusiasm. En person som både verkar bra på sitt jobb, och som Linus ser upp till som en mentor, kan nog inte bli bättre för hans del (och i förlängning oss tittare).

LTT har väl en hel radda med bra ansikten framför kameran?

Anthony, James, Alex, Jake, Riley, Jonathan (MacAddress), Dan och Nicholas (Plouff) är alla väldigt karismatiska – ansikten och röster man inte glömmer i första taget. Dynamiken LTT visar upp med sina hosts är fantastisk. Passionerade, entusiastiska och kunniga individer som bara växer framför kameran för varje video som de deltar i.

Men du kanske syftade på att andra YouTube-kaneler saknar dessa typer av karaktärer?

Jag följer ej deras kanaler och då bara ser när det är större händelser.
Min bild är att jag vid större saker bara ser Linus, men jag kan ha fel.

Och varför jag inte följer kanalen är tidsbrist, det finns så många som lägger ut och jag får begränsa mig till vad jag just då är intresserad av.

Permalänk
Medlem

Fint erbjudande som han fick, men tackade nej till.
Vad, 100 million $
Visar bara att pengar inte betyder allt för vissa. Sagt det förut och säger det igen, gillar verkligen hans kanal.
Sen var väl inte allt pengar, men en stor del.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Bra beslut. Har man väl slagit i botten tar det många år att återhämta sig så bättre att bromsa innan det är för sent. Har ju märks tydligt senaste året-ish att han inte riktigt är sig själv.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

LTT har väl en hel radda med bra ansikten framför kameran?

Plouff står sannolikt enskilt som den största kraften nyligen som skapat ett förnyat intresse för kringutrustning över hela världen så jag kan inte annat än att hålla med

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Tror det är bra för honom som person, lite tid över för familj och annat i livet. LMG är ju inte en startup längre, dags att växla upp och växa upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Plouff står sannolikt enskilt som den största kraften nyligen som skapat ett förnyat intresse för kringutrustning över hela världen så jag kan inte annat än att hålla med

Plouff är nog den som fått mest kritik och gjort sämst av sig framför kameran. Om det är hans fel eller hans manus som varit dåliga är dock inte säkert.

Han gillar absolut sina grejer men framstår lite väl elitiskt för en kanal som LTT.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Plouff är nog den som fått mest kritik och gjort sämst av sig framför kameran. Om det är hans fel eller hans manus som varit dåliga är dock inte säkert.

Han gillar absolut sina grejer men framstår lite väl elitiskt för en kanal som LTT.

Ja, han må vara elitisk men han tar fram väldigt roliga produkter att testa. Om det väger upp är upp till var o en.

Mina favoriter måtte vara Linus, Alex, Anthony, Jake, Dan, Sarah, men jag gillar de flesta som dyker upp framför kameran.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ja, han må vara elitisk men han tar fram väldigt roliga produkter att testa. Om det väger upp är upp till var o en.

Mina favoriter måtte vara Linus, Alex, Anthony, Jake, Dan, Sarah, men jag gillar de flesta som dyker upp framför kameran.

Jo gillar det han visar men förstår varför många är emot honom och varför han nog får färre videos just nu.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Linus är grym. Har man följt i många år. Men finns många bra idag. Min favorit just nu gällande hårdvara och främst laptop reviews är Gizmoslip. Helt amazing snubbe 😊

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som inte tycker om LTT? Tycker dom är för barnsliga och riktar sig till barn som målgrupp? Den uppfattningen jag fått iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Är jag den enda som inte tycker om LTT? Tycker dom är för barnsliga och riktar sig till barn som målgrupp? Den uppfattningen jag fått iallafall.

Delar inte den uppfattningen.
Klart att Linus ofta kan flabba runt lite som en virrig höna, men oftast tycker jag det är på ett skämtsamt och uppenbart sätt.
Har uppskattat kanalen sen den startade.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ryzer:

Är jag den enda som inte tycker om LTT? Tycker dom är för barnsliga och riktar sig till barn som målgrupp? Den uppfattningen jag fått iallafall.

De har förstås en del clickbait titlar bl.a. och jag gillar inte vissa presentatörer (lite för clownaktiga), men de är ändå mer proffsiga än motsatsen. Vågar t.ex. säga att vissa företag beter sig illa och vissa saker inte fungerar osv, är rent av skit.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Ryzer:

Är jag den enda som inte tycker om LTT? Tycker dom är för barnsliga och riktar sig till barn som målgrupp? Den uppfattningen jag fått iallafall.

De riktar sig till mainstream, vilka är lite som barn. Om de ej riktar sig till mainstream får de ej många tittare.

Jag själv har inga problem med LTT, jag följer dem dock inte. Utan får information när de har något intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

De riktar sig till mainstream, vilka är lite som barn. Om de ej riktar sig till mainstream får de ej många tittare.

Jag själv har inga problem med LTT, jag följer dem dock inte. Utan får information när de har något intressant.

Detta^

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Är jag den enda som inte tycker om LTT? Tycker dom är för barnsliga och riktar sig till barn som målgrupp? Den uppfattningen jag fått iallafall.

ja. i början kollade jag en del på LTT -- för många år sedan. men efter det blev ett större företag och de började spexa så oerhört med videos så började jag tappa intresset och för ett par år sedan unsubbade jag.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Ryzer:

Är jag den enda som inte tycker om LTT? Tycker dom är för barnsliga och riktar sig till barn som målgrupp? Den uppfattningen jag fått iallafall.

Tycker inte om den amerikanska hetsen i hans videos, det är så spretigt och click-baity

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Är jag den enda som inte tycker om LTT? Tycker dom är för barnsliga och riktar sig till barn som målgrupp? Den uppfattningen jag fått iallafall.

Håller med. Tycker också de är tveksamma kvalitet på tester och recensioner. Tycker också att många videos har för lite innehåll om saken i fråga och för mycket "utfyllnadstid".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Är jag den enda som inte tycker om LTT? Tycker dom är för barnsliga och riktar sig till barn som målgrupp? Den uppfattningen jag fått iallafall.

Gillar LTT men ser dem för humor.

Inte djupa grävande techartiklar mm. Men kollar på deras recensioner av saker för att få en vinkel av prylar, sen kombinerat med många andra källor innan det blir köp.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Är jag den enda som inte tycker om LTT? Tycker dom är för barnsliga och riktar sig till barn som målgrupp? Den uppfattningen jag fått iallafall.

Linus Tech Tips känns lite som en Tech motsvarighet till Top Gear.
Då framförallt de åren Top Gear hostades av Jeremy Clarkson, James May och Richard Hammond och var en populär show.
De gjorde bl.a. recensioner och sånt. För den som har råd att köpa de bilar de flesta inte har råd med så kunde man få en del information från det. Men positionerade det som underhållning och passion först och information och kunskap i andra hand.

Jag tycker att LTT har lite liknande hållning.
Ett fokus på att det ska vara underhållande och lättsmält.

Ibland kan jag önska lite mer djupdykning i vissa ämnen.
Ibland kan det kännas som att när de går till sin sponsor på slutet av videon och rundar av, ibland känns det som man bara sett hälften av det man vill se.

Å andra sidan så gör de lättsmälta underhållande formatet att jag kan se merparten av deras videor utan att tröttna.
Vissa ämnen/produkter kanske är mindre intressanta.
Men ofta kan det ändå vara tillräckligt kul för att se en video på en kvart eller dyl.

Däremot WAN show så jag har sett en del highlight klipps men sällan en hel WAN show och ungefär samma med streams.
Svårare att ha tid och hålla upp intresse och fokus för något som är flera timmar långt.

Permalänk
Snusfri

LTT är lite som tech-världens version av Top Gear/The Grand Tour.
Oftast roligt innehåll som många gånger kan bli "over the top" men med en del fakta.

Jag kollar på LTT för att bli underhållen, vill jag ha torr fakta slängd i ansiktet kollar jag på typ GN eller liknande oerhört tråkiga kanyler.

Vill jag ha bra och korrekt fakta så läser jag mig till den.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

GNs torra humor är roligare än LTTs cr-r-r-r-razy humor