Permalänk
Medlem

Nej, ingen hype i världen kan få mig att spela Pokemon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zyzlite:

Det finns på konsol!

Inte till PS5, Xbox och PC är typ allierade.

Playstation-fanatismer som är mest inne på ''PC är döende''

Permalänk
Medlem

Spelet har mycket mer gemensamt med ark än med pokemon, visst man kastar "bollar" på fiender för att fånga de, designerna är likt pokemons istället för dinosaurier men när det gäller resten av spelets mechanics så har det mycket mer gemensamt med ark plus automatisering av produktion för din bas.

Detta är inte nödvändigtvist något negativt, alla som pratar om "inget originellt tänkande" verkar missat att det stämmer för majoriteten av spel som släpps idag, det är mest små iterationer på tidigare spel. Det handlar om hur man sätter ihop allt och om det ger en rolig spelupplevelse eller inte och i detta fall så är det definitivt det. Kan dock inte säga att jag tror det kommer vara ett spel jag lägger 1000 timmar i dock, men 50-100 timmar? Definitivt, sen med diverse återbesök när det är längre fram i utvecklingen om de släpper större uppdateringar.

Har bara spelat det på gamepass än så länge och känner inte något behov att köpa det på steam än, får se om det ändras i framtiden om det försvinner från gamepass och suget fortfarande finns kvar o spela mer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Det har blivit oerhört stort, vi får hoppas att det håller i sig så spelet kan växa. Är det någon som vill lira på en svensk server, ta en titt på palworld.se

Permalänk
Medlem

Det verkar inte vara min typ av spel. Onekligen väldigt många som gillar det dock och vem vet, det kanske är mycket roligare än vad jag tror.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt testa sen fick jag reda på att det var Early Access. Kör inget som är det

Visa signatur

Former trophy hunter with over 100 platinums

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Det är Game Freak som äger den, men Nintendo är nog inte så glada de heller

De har ju använt karaktärer från Pokemon och gjort ett spel som är liknande men samtidigt mycket mer. Klart man hade varit irriterad om man hade de där IP:na.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

De har ju använt karaktärer från Pokemon och gjort ett spel som är liknande men samtidigt mycket mer. Klart man hade varit irriterad om man hade de där IP:na.

Finns inga karaktärer från Pokemon i Palworld.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Finns inga karaktärer från Pokemon i Palworld.

Nämen visst... Inte för att det spelar mig nån roll egentligen men jag förstår inte hur folk tänker som förnekar det

Permalänk
Medlem

Brukar vanligtvis hålla mig borta från early access, men efter alla bra recensioner spelet har fått så kunde jag inte hålla mig från att köpa då 300 kr känns helt ok för early access och kan lika gärna komma att höjas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Nämen visst... Inte för att det spelar mig nån roll egentligen men jag förstår inte hur folk tänker som förnekar det<Uppladdad bildlänk>

Just den där bilden måste väl vara tagen med den inofficiella Pokémon-modden dock?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Nämen visst... Inte för att det spelar mig nån roll egentligen men jag förstår inte hur folk tänker som förnekar det<Uppladdad bildlänk>

Inte för att det spelar mig någon roll men man kanske skall ha koll på hur spelet ser ut kontra vad som är mods innan man börjar klaga.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Nämen visst... Inte för att det spelar mig nån roll egentligen men jag förstår inte hur folk tänker som förnekar det<Uppladdad bildlänk>

Du vet väl att GTA 5 också är en Pokemon-ripoff? Det är ju Pokemons även i det!

/s

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Finns inga karaktärer från Pokemon i Palworld.

Ok!

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

lirade lite, rätt kul önskar där var lite mer vägledning för att lära sig systemen

Håller med om att det förklaras för lite. Tex, kan man flytta en bas?
Börjat hitta formateringsfel och tom ett stavfel.

Skrivet av Varg:

Det verkar inte vara min typ av spel. Onekligen väldigt många som gillar det dock och vem vet, det kanske är mycket roligare än vad jag tror.

Är inget fan av Survival eller Pokemon för den delen men tänkte att för 26€ så är det inte hela världen om man inte får ut mer än 10-15 timmar. Måste dock säga att jag är positivt överraskad men har svårt att tro att jag kommer lira det värst mycket.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Finns inga karaktärer från Pokemon i Palworld.

I stort sett alla karaktärer är baserade på pokemon, men jag är lite nyfiken på dig och hur du mår om du inte sett det.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Håller med om att det förklaras för lite. Tex, kan man flytta en bas?
Börjat hitta formateringsfel och tom ett stavfel.

Är inget fan av Survival eller Pokemon för den delen men tänkte att för 26€ så är det inte hela världen om man inte får ut mer än 10-15 timmar. Måste dock säga att jag är positivt överraskad men har svårt att tro att jag kommer lira det värst mycket.

Du kan inte flytta en bas riktigt så enkelt som man hade hoppats. Enklast är att du lvlar upp din bas till åtminstone lvl 9 (eller va det nu är) så du låser upp en till bas. Därefter kan du teleportera mellan baserna genom Palbox och på så vis flytta över allt.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Taget från ark men många gånger bättre. Ja ska man ta över efter Ark som var en flopp så får man väl floppa lika hårt antar jag, har aldrig ens hört talas om ATLAS.

Det hela hänger ju på återkommande spelare men ser att det finns mycket att gå vidare på när det finns en så här bra grund för ett spel. Större fixes och förbättringar och en bra workshop integrering så har man ett superspel sen.

På vilket sätt är Ark en flopp? 16 miljoner sålda kopior enligt Steamdb och det är ju bara Steam.

Skrivet av RaZman:

Finns inga karaktärer från Pokemon i Palworld.

Nästintill varenda Pal är ju baserad på en Pokémon eller Digimon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRob:

Just den där bilden måste väl vara tagen med den inofficiella Pokémon-modden dock?

Ok det var mer än jag visste. Trodde det var vanilla gameplay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronofogdens:

Uhm, Hallå?! PC plattformen är väl döende?! Eller vad sa nu alla konsolfanatiker?

Ja det kommer ju tyvärr inte så mycket intressant till PC som inte finns till konsol också.

Finns ett fåtal titlar som jag ser fram emot under detta året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronofogdens:

Uhm, Hallå?! PC plattformen är väl döende?! Eller vad sa nu alla konsolfanatiker?

Vem bryr sig om vad konsolfanatiker säger? Hade de haft något vettigt att säga hade de haft en PC istället.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Har problem att spela de flesta typer av spel som har den här typen av artstyle. World of Warcraft tycker jag nästan är på gränsfall för cartoonish för mig. Så nope inte testat och har inget intresse för det heller. Aldrig förstått fascinationen med pokemon (blänger oförstående på min 5 åriga son).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Tärningen är kastad, har yxat iväg drygt 300 riksdaler, blir till att installera ikväll på barnens "speldator". Måste nog rota upp en överbliven ssd dock, eller går det här spelet lika bra från hårddisk?

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Finns inga karaktärer från Pokemon i Palworld.

Jo dom är ju överallt. Är väl dock bara några som verkar vara en ren o skär copy/paste av orginal-Pokemons, men resten är ändå helt klart Pokemons fast med vapen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Nästintill varenda Pal är ju baserad på en Pokémon eller Digimon.

De är tydligt baserade på djur och fantasiväsen. Lite märkligt att skrika "plagiat" när Game Freak sysslat med den lataste formen av speldesign man kan tänka sig och slängt rent skräp som kottar, glassar, nycklar och palmer som "mons" i sina spel.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

De är tydligt baserade på djur och fantasiväsen. Lite märkligt att skrika "plagiat" när Game Freak sysslat med den lataste formen av speldesign man kan tänka sig och slängt rent skräp som kottar, glassar, nycklar och palmer som "mons" i sina spel.

Du har alltså inte spelat Palworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Du har alltså inte spelat Palworld.

Spelar för fullt, är kanon. 👍

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Spelar för fullt, är kanon. 👍

https://www.pcgamer.com/palworld-accused-of-copying-pokemon-m...

Hoppas du läser.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem