Amazon Prime Day är tillbaka – maxa fyndchansen med SweClockers

Permalänk
Medlem

Kan jag få en verktygsvagn för en tusing så slår jag nog till. Såg att de hade någon som såg ok ut för ~1600 idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Jag har haft omfattande problem med leveranser från Amazon, som själva berömmer sig för att vara ”Earth's most customer-centric company”, men inte ens ger mig som Prime-kund möjlighet att välja hur varorna ska levereras. Det är inte det minsta Prime i mina ögon. (Jag har tidigare diskuterat det här i en annan tråd.)

Amazon har inte gett mig möjlighet att välja något annat än hemleverans med Airmee och eftersom jag numera inte är hemma under kvällstid kan jag inte ta emot leveranser från Airmee. Amazons kundtjänst har upprepade gånger svarat att fraktsättet väljs automatiskt och att de inte har någon som helst möjlighet att påverka detta. När mitt nuvarande Primemedlemskap upphör kommer jag inte att förnya det och jag har i princip slutat handla från Amazon.

När jag förr inte arbetade kvällstid strulade Airmee dessutom hela tiden – leveranstiden sköts alltid fram flera gånger varje kväll, och ibland till nästa dag och sedan ytterligare en dag till. Jag kände till sist att jag varken hade ork eller lust att sitta hemma hela kvällar (ofta två eller tre i rad) för att ta emot ett paket från Amazon.

Det enda jag vill är att kunna hämta mina beställningar hos ett ombud eller i ett paketskåp när det passar mig. Jag har både ombud och paketskåp för alla större speditörer inom en radie av 300 meter hemifrån. Men det låter Amazon mig inte göra …

Earth's most customer-centric company – yeah right …

Får inte du detta som alternativ?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av LANberg:

Jag har haft omfattande problem med leveranser från Amazon, som själva berömmer sig för att vara ”Earth's most customer-centric company”, men inte ens ger mig som Prime-kund möjlighet att välja hur varorna ska levereras. Det är inte det minsta Prime i mina ögon. (Jag har tidigare diskuterat det här i en annan tråd.)

Amazon har inte gett mig möjlighet att välja något annat än hemleverans med Airmee och eftersom jag numera inte är hemma under kvällstid kan jag inte ta emot leveranser från Airmee. Amazons kundtjänst har upprepade gånger svarat att fraktsättet väljs automatiskt och att de inte har någon som helst möjlighet att påverka detta. När mitt nuvarande Primemedlemskap upphör kommer jag inte att förnya det och jag har i princip slutat handla från Amazon.

När jag förr inte arbetade kvällstid strulade Airmee dessutom hela tiden – leveranstiden sköts alltid fram flera gånger varje kväll, och ibland till nästa dag och sedan ytterligare en dag till. Jag kände till sist att jag varken hade ork eller lust att sitta hemma hela kvällar (ofta två eller tre i rad) för att ta emot ett paket från Amazon.

Det enda jag vill är att kunna hämta mina beställningar hos ett ombud eller i ett paketskåp när det passar mig. Jag har både ombud och paketskåp för alla större speditörer inom en radie av 300 meter hemifrån. Men det låter Amazon mig inte göra …

Earth's most customer-centric company – yeah right …

Det låter väldigt underligt, jag kan både ange ett specifikt ombud som mottagare från ruta ett och även välja pickup point i beställningen om jag inte går på första alternativet.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Byt adress till ombudet? 😀
Det gör vi på grossist leveranser, fungerar prima (inte amazon dock)

Jag vet inte ens om det alternativet finns. Men jag orkar inte tjafsa med Amazon längre. Om de inte kan erbjuda mig som Primekund ett smidigt leveransalternativ som funkar ser jag inte längre någon anledning att vara kvar som kund hos dem.

Får inte du detta som alternativ? <Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Daemon:

Det låter väldigt underligt, jag kan både ange ett specifikt ombud som mottagare från ruta ett och även välja pickup point i beställningen om jag inte går på första alternativet.

Även om jag väljer leverans till ombud visas för majoriteten av alla produkter i steg 2 i kassan att leverans till ombud inte är möjlig. Och jag bor på en plats som borde vara enkel att leverera till (centrala Göteborg).
Amazon har dessutom i ett flertal fall där jag har valt leverans till ombud sedan på eget bevåg och utan att ens meddela mig styrt om leveransen till Airmee. Jag har då inte kunnat hämta dessa leveranser som har fått gå i retur. Det är INTE god kundservice! Jag vill som Primemedlem själv kunna välja fraktsätt.

Någon nämnde vid ett tillfälle att man inte får hemleverans utan endast leverans till ombud om man inte är Primemedlem. Jag får se vad som händer den dag jag inte längre är Primemedlem. Men då får jag i stället betala för frakten. Det blir kanske trots allt billigare överlag eftersom jag inte har beställt något från Amazon på länge och inte utnyttjar övriga Primetjänster.

Trött one-liner raderad. // MOD
Permalänk
Medlem

Amazon är bara aktuellt när det är grejer man inte kan få tag på i Sverige. Beställde hem ett Free mcboot kort till PS2 + en HDD läsare till den så jag kan köra spel från hårddisken på ps2an. Sånt är nice, men allt annat är så jävla dåligt när det gäller pris. Lite kul med deras förskräckliga översättningar på saker dock.

Permalänk
Medlem

Konstig Prime Day denna gång.
Förut var det sektioner typ Bosch, WD osv.
Nu måste man filtrera allt i deals-kategorierna.
Tror inte jag hittade något denna gång.

Permalänk
Medlem

Trött, tröttare, Prime Day. 😴

Permalänk
Medlem

Måste vara sämsta Prime Day någonsin. Vilket rappel... och puckade lock-priser. Blää..

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Thermalright Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Konstig Prime Day denna gång.
Förut var det sektioner typ Bosch, WD osv.
Nu måste man filtrera allt i deals-kategorierna.
Tror inte jag hittade något denna gång.

Jag har aldrig lyckats hitta något vettigt på någon amazon rea. Så totalt random prylar varav 99.9% har jag inget som helst intresse av, och dessutom är rabatterna inte mycket att skryta om. 5% på vissa lego. Bättre än inget I suppose.. men inte precis wow.
Exempel: Top 5 bestsellers jag får fram är airpods, (sunkig) gaminglaptop, gympaskor, trosor och slutligen en keps. Ok.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag köpte lite RGB-grejor från Govee. 30-40 % rabatt på grejorna till barnen, men trötta 8 % på den belysning jag ville ha till min man-cave.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk

Vad är detta för trams?

Det står att PSVR2 inkl. Horizon är sänkt med 20% och ska kosta 5098:-..... men i kassan går priset upp till 5534:- 🤔

https://amzn.eu/d/04n2uHE5

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mastodontfilms-Mats:

Vad är detta för trams?

Det står att PSVR2 inkl. Horizon är sänkt med 20% och ska kosta 5098:-..... men i kassan går priset upp till 5534:- 🤔

https://amzn.eu/d/04n2uHE5

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Verkar som att det läggs på strax över 400 :- i "Regulatory Fees". Vilket låter skumt när man kan få det levererat idag, är det i Sverige så borde väl allt vara klart.. Hoppas att det är något som fixas.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Shadee:

Är du på rätt sida? Ser länken är till amazon.eu. Amazon.se använder jag i alla fall.

Om jag lägger det i korgen på amazon.se så är det inga extra avgifter.

edit: Det gjorde det visst. Kom när man klickade vidare och skulle betala. Står "Säljs av Amazon.eu" så något där kanske?

Deras short-länkar blir amzn.eu även för Svenska amazon.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

PSVR2 priset måste vara en bugg. Ordinarie pris går inte upp 400kr vid checkout. Där finns inga "regulatory fees". Kan ju inte finnas "regulatory fees" bara för att det är rabatterat pris. Antingen bugg eller medvetet fulspel från Amazon sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoonie:

PSVR2 priset måste vara en bugg. Ordinarie pris går inte upp 400kr vid checkout. Där finns inga "regulatory fees". Kan ju inte finnas "regulatory fees" bara för att det är rabatterat pris. Antingen bugg eller medvetet fulspel från Amazon sida.

Köp denna istället
PlayStation®VR2: Standard Edition
5 018,82kr
https://www.amazon.se/PlayStation-1214232-PlayStation%C2%AEVR...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Bozzeta:

Köp denna istället
PlayStation®VR2: Standard Edition
5 018,82kr
https://www.amazon.se/PlayStation-1214232-PlayStation%C2%AEVR...

Det är samma sak med den.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det är samma sak med den.

Beställa, ta en screenshot och kräva tillbaka mellanskillnaden via support eller vänta tills de fixar/tar bort erbjudandet är väl alternativet då.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Verkar som att det läggs på strax över 400 :- i "Regulatory Fees". Vilket låter skumt när man kan få det levererat idag, är det i Sverige så borde väl allt vara klart.. Hoppas att det är något som fixas.

Ja, extremt märkligt detta.

Lägger med bilder från datorn så blir det tydligare.

Listningen med 20% rabatt:

I kassan (plötsligt dyrare):

Hur gör du förresten kopplingen till att den utökade kostnaden skulle kunna vara kopplat till "regulatory fees" (vad det nu betyder).

För detta är inget som är specat i ordern, och klickar man under prisuträkningen där "regulatory fees" nämns, kommer man bara till nån generisk hjälpsida.

Inte heller visas något kring extra avgifter när man klickat på "see details".

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Beställa, ta en screenshot och kräva tillbaka mellanskillnaden via support eller vänta tills de fixar/tar bort erbjudandet är väl alternativet då.

Även den vanliga PSVR2-version har en missmatch med priset i kassan jämfört med annonserat pris.

Jag tänkte givetvis på detta alt. också, men är inte alls självklart att de går med på att kreditera mellanskillnaden.

Att hålla på ordna med retur om de ej går med på en prisjustering är segt.

Jag får dra igång en chatt med dem senare idag.

Permalänk
Medlem

Ett "lågbrusigt" nätagg kanske?

Corsair SF850L

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rabatten är riktigt dåligt i år. :/

Permalänk
Medlem

Den som tyckte att det var en bra idé att visa produkterna men inte priserna, utan att behöva klicka på varje, borde få sparken

Personligen tappar jag lusten att handla nåt spontant så där när det blir för tidskrävande.

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

Har väntat på bättre pris på AirPods pro 2, och rean är på precis alla andra modeller brukar det komma in flera erbjudanden under reans gång?

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade. Min prisguide för Switch 2 inkl importpriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av billyskate:

Har väntat på bättre pris på AirPods pro 2, och rean är på precis alla andra modeller brukar det komma in flera erbjudanden under reans gång?

Japp, beroende på hur mycket dem säljer så kommer bättre erbjudande, framförallt blixt

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Amazons långtgående vårrea som pågick i några veckor var bättre än primedays. Primedays har alltid varit sämsta skiten. Åtminstone i Sverige. Till alla som har amazon prime... Låt det här bli en påminnelse om att säga upp era prime medlemskap. Det tänker i alla fall jag göra.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Amazons långtgående vårrea som pågick i några veckor var bättre än primedays. Primedays har alltid varit sämsta skiten. Åtminstone i Sverige. Till alla som har amazon prime... Låt det här bli en påminnelse om att säga upp era prime medlemskap. Det tänker i alla fall jag göra.

Jag har iofs prime för streaming och gratis spel, inte för frakten 😀

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Även om du inte hittar något under kommande dagarna som precis börjat så är inte Prime Days enda poängen med att ha Prime. ^^

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag har iofs prime för streaming och gratis spel, inte för frakten 😀

Finns det några bra spel då? Jag kollade snabbt vad som skulle komma och insåg att det inte var nåt av intresse. Men har ingen koll på vad som finns i utbudet i övrig?

Skrivet av Daemon:

Även om du inte hittar något under kommande dagarna som precis börjat så är inte Prime Days enda poängen med att ha Prime. ^^

Poängen med prime är att du ska inbilla dig att du har gratis frakt och expressleverans och således sparar pengar fastän det med största sannolikhet händer att det går någon/några månader per år när du faktiskt inte beställer något men ändå betalar den månatliga avgiften om 59 kr. Gratisfrakten blir således sjukt dyr i slutendan för de allra flesta innehavare av primemedlemskap samtidigt som medlemmarna inbillar sig att amazon skulle vara billigt alternativ till koncentionella butiker. Det händer väl att de gör kortsiktiga förlustavffärer för att locka in folk i den här jättescamen. Jag själv och min farsa är levande exempel på folk som blivit scammade på detta sätt. Har nog inte beställt något sedan maj. Och farsan har nog glömt bort att avsluta sitt prime sedan förra primedays typ.

Visa signatur

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Finns det några bra spel då? Jag kollade snabbt vad som skulle komma och insåg att det inte var nåt av intresse. Men har ingen koll på vad som finns i utbudet i övrig?

Ibland kan de ge bort riktigt bra spel, ha koll i digitala spelfynd tråden ibland så brukar det nämnas. Från idag ska de ge bort Suicide Squad, Rise of Tomb Raider och Chivalry 2 (De två sistnämnda har dock Epic gett bort tidigare så kanske inte så speciellt).

Tidigare har de gett bland annat Fallout 76, New Vegas Ultimate edition, Fallout 3 GOTY, Dead Space 2, Battlefield 1/4/5, Jedi Fallen Order, NFS Heat, Mass Effect LE, Rage 2 och Deathloop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ibland kan de ge bort riktigt bra spel, ha koll i digitala spelfynd tråden ibland så brukar det nämnas. Från idag ska de ge bort Suicide Squad, Rise of Tomb Raider och Chivalry 2 (De två sistnämnda har dock Epic gett bort tidigare så kanske inte så speciellt).

Tidigare har de gett bland annat Fallout 76, New Vegas Ultimate edition, Dead Space 2, Battlefield 1/4/5, Jedi Fallen Order, NFS Heat, Mass Effect LE och Deathloop.

Går det att spela spelen även när man sagt upp prime? Du måste alltså claima spelen och man har inte tillgång till ett stort bibliotek med spel?

Visa signatur