Permalänk
Medlem

Formfaktorn är inte den samma

Det är så att jag vill använda Corsair RM850x Shift i ett Lian Li O11 Vision chassi dock står det på Inets "datorbyggare" att det inte är samma formfaktor, jag har sett videos på just detta chassi och nätaggregat att de ska gå och undrar då varför det står att det inte går och om det är så att det faktiskt inte går så undrar jag även om det finns nån liknande PSU som jag skulle kunna använda isåfall. Anledning till att jag just vill ha Corsair RM850x Shift är för att det ska vara bättre för kabeldragning.

Permalänk
Medlem

Vad säger inet? kan ju vara fel i deras conf också om de enligt alla andra är kompatibla.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chefen9:

Det är så att jag vill använda Corsair RM850x Shift i ett Lian Li O11 Vision chassi dock står det på Inets "datorbyggare" att det inte är samma formfaktor, jag har sett videos på just detta chassi och nätaggregat att de ska gå och undrar då varför det står att det inte går och om det är så att det faktiskt inte går så undrar jag även om det finns nån liknande PSU som jag skulle kunna använda isåfall. Anledning till att jag just vill ha Corsair RM850x Shift är för att det ska vara bättre för kabeldragning.

Det står så bara för att man måste ta bort HDD-buren ovanför och därför nekar Inets datorbyggare dig ifrån att välja den PSUn. Ta en annan PSU bara..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chefen9:

Skulle säga att du har två val:
* Byt nätaggregat till ett mer konventionellt, bör inte göra så stor skillnad för kabeldragningen.
* Använd inte datorbyggaren och plocka delarna du vill ha manuellt och bygg sedan ihop själv när delarna kommer, då kan du göra precis som du vill med exakt de delarna du vill ha.