Indiana Jones-spel kräver ray tracing-grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Eller så köper du GeForce now och streamar det istället för att spendera 4k

Köpte collectors edition och den _tror_ jag inte fungerar med GeForce Now, tror man behöver ha spelet via Steam då.

edit: drog igång Geforce Now och det är inte helt solklart för mig vad som gäller...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fredl:

Håller inte med där. Jag spelar mest på PS5. Har en fyra år gammal dator med Ryzen 5 3600 och RX 5700. Hade man inte krävt Raytracing så hade jag förmodligen kunnat köra spelet helt OK. Som det är nu får jag köpa ett XBOX, nytt grafikkort för 5000+ eller vänta tills det släpps till PS5 nästa vår.

Köpte XBOX på grund av en titel tidigare (Tomb Raider) men har ingen direkt lust att göra om det.

Tyvärr luktar det väldigt mycket Nvidia korruption bakom den här lanseringen. Trist, jag är ett stort Indy fan.

Kan det inte vara så att utvecklingen går framåt på fem år, alldeles oavsett vad du spelar på eller har lust med?

Det kanske finns en enklare förklaring, än att det är en konspiration mot konsumenter som köpte AMD-grafik specifikt mellan 2019-2020, då AMD fortfarande saknade en utmanare till nvidias RTX2060?

Vad sitter det förresten för grafikkretsar i en Xbox?

Visa signatur

I am a prototype for a much larger system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Eller så köper du GeForce now och streamar det istället för att spendera 4k

Kan rapportera att det fungerar bra! Spelade 2h nu på morgonen i hemmabion via min gamla Nvidia Shield TV Pro. Man var tvungen att välja vilken Game Store man hade spelet igenom och då fungerade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Kan det inte vara så att utvecklingen går framåt på fem år, alldeles oavsett vad du spelar på eller har lust med?

Det kanske finns en enklare förklaring, än att det är en konspiration mot konsumenter som köpte AMD-grafik specifikt mellan 2019-2020, då AMD fortfarande saknade en utmanare till nvidias RTX2060?

Vad sitter det förresten för grafikkretsar i en Xbox?

Vet inte om du är sarkastisk, men om du har sett spelet på Series S så inser du rätt snart att den lilla raytracing som om något används i den versionen kan man både ha och mista.

Det är ett godtyckligt krav och tyvärr kommer det att drabba speltiteln, vilket är synd, för det är ett roligt spel.