Bilder på ditt senaste inköp (2025) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Samsung S95D + Q810 Soundbar
Nån hylla från Ikea (minns ej namnet)
+ PS5 Pro och skivläsare.

TVn är grym, men lite halvt besviken på soundbaren. Trodde nog att det skulle vara lite bättre ljud i denna. Det är dock smidigt att koppla in den trådlöst till tvn.

Edit:
Testade att byta från Q Symphony (Tv-ljud + soundbar) till att bara använda soundbaren, det blev ett litet lyft tycker jag.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Samsung S95D + Q810 Soundbar
Nån hylla från Ikea (minns ej namnet)
+ PS5 Pro och skivläsare.

TVn är grym, men lite halvt besviken på soundbaren. Trodde nog att det skulle vara lite bättre ljud i denna. Det är dock smidigt att koppla in den trådlöst till tvn.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Oh najs, fick du leta länge efter skivläsaren?
Har väl vart slut överallt typ😩

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Oh najs, fick du leta länge efter skivläsaren?
Har väl vart slut överallt typ😩

Jag hade lite flyt att de hade en i lager hos Elgiganten Uddevalla som jag passerade häromdagen i jobb 😅
Verkar som Netonnet fått in också?

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem

Ett Asus TUF 7800XT 16GB OC! Fick tag på det via NoN outlet för 5490kr.

Underbart att kunna köra all 1440p gaming native. Mycket nöjd med bytet från 4060ti.

Permalänk
Medlem

Nu kom den 🥳 blev en liten uppgradering till oled När inet hade rea på Dell 32" Alienware AW3225QF

Vilken trevlig skärm med härlig bild

Visa signatur

TUF GAMING B650-PLUS WIF|Ryzen 7 7800x3d|RTX 4080 Super 16G |DDR5 32GB |2x Kingston FURY M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB |Dell 32" Alienware AW3225QF OLED 4K

Permalänk
Medlem

Nya broms delar till volvon. Det finns rost, sköldarnas skruvar blir nog till att borra ut.

Smidiga bromskoningsverktyg från amazon, få se om de duger. Den ena klarar dubbelkonor men det ska räcka med enkelkona på denna bil. Blir till att öva på lite stumpar först.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Artisan Raiden musmatta i kaffebrun. Soft hårdhet, helt underbar! (och färgen passar bra ihop med min deskmat som är i läder, ej med i bild)

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Fyndade en begagnad kinnarps för 1875:- (tror det är en 6000. Allt jag hittar undertill att det står 6000 freefloat. Jättefint skick, tyget ser ut som nytt. Bara lite stött i ena kanten på vänster armstöd.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en bit ek, som jag byggde en möbel av – till min ”nya” TV.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!
En N64 där under också så är det perfektion!

Visa signatur

Workstation | A64 3500+ "venice" @2,6 (260x10) | 1024MiB Speed premium bh5 @260mhz 1,5225-1t | DFI Sli-DR | 7800GTX @525/1410 | pc6070b
Server | P4 2,0 @ 2,6 | 1024 mb ram | Gfx4 mx | 1,6TiB hdd | Debian Etch |
Laptop | Zepto 6224W | C2D 7300 2Ghz | 8600GT 512MB | 2gb 666mhz ram | 100gb 7200rpm hdd |

Permalänk
Medlem

Eftersom mitt gamla tangentbord hade Ps2 kontakter och ps2 till usb adaptern inte funkade fick jag köpa ett nytt med usb anslutning eftersom jag behöver det nu. Skall vara i köket och där har jag alltid haft ett ljust tangentbord. Gammalt anrikt märke på det.

Permalänk
Medlem

Då antalet strumpor minskat rejält de senaste månaderna pga hål då jag hat dem ett gäng år blev jag tvungen att köpa nya. Hittade detta 30-pack på Amazon för 400 kronor. Visst inga kvalitetsstrumpor kanske men betydligt bättre än inga alls. De gamla var inga dyra heller och höll i flera år så tror detta kommer bli kalas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev inte så många spel i Januari men har nu köpt mig en PlayStation VITA också så får börja leta spel till det. Snart spelat igenom Black Myth: Wukong och det har varit ett kul spel men väldigt dåligt optimerat, tycker Performance mode känns kasst så spelar på balanced vilket kör 40FPS.

Permalänk
Medlem

TechN vattenblock för min kommande ryzen 9800x3d. Väldigt litet tyskt märke som fått bra betyg i tester. Jag köpte mest för att designen tilltalade mig mest av alla block på marknaden så att den dessutom är bra är bara en bonus
https://techn.de/shop/cpu-waterblock-amd-ryzen/

Permalänk
Medlem

Koss Porta Pro Wireless

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Kamera, makro objektiv och en 100-400mm zoom

Visa signatur

Min fotosida

LT: MacBook Pro 14" 16/512
WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Första oled skärmen för min del 😁

Permalänk
Medlem

Gick över från Samsung och bytte ut min Logitech Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

<Uppladdad bildlänk>

Gick över från Samsung och bytte ut min Logitech Superlight

Gick verkligen all in också
Avis på Airpods max. Har provat de några gånger i butiker och de är riktigt sköna och har riktigt bra ljud (beroende på vad man jämför med, inte provat riktigt dyra hifi-lurar).

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Gick verkligen all in också
Avis på Airpods max. Har provat de några gånger i butiker och de är riktigt sköna och har riktigt bra ljud (beroende på vad man jämför med, inte provat riktigt dyra hifi-lurar).

Tycker Airpods Max är riktigt bra på alla fronter.
Har provat alla olika typer av bluetooth hörlurar som Bose QC Ultra, Sony WH-1000XM5, Sennheiser Momentum, Bowers & Wilkins PX8 och Bang & Olufsen Beoplay H95. Vissa av de hörlurarna har bättre ljud men mycket sämre ANC och andra har sämre ljud och lite bättre ANC.

Så det finns enligt mig inga andra hörlurar som hela paketet med bra ljud, ANC, Transparency, byggkvalitét och Dolby Atmos/Spatial Audio som Max har.

Permalänk
Medlem

Firade -15kg sen 1 dec med lite nya kläder. Är ju absolut positivt att lämna övervikten men en liten nackdel är ju att kläderna i garderoben inte passar så bra. Hade egentligen tänkt vänta tills jag går ner de sista 10kg men börjar få väldigt dåligt med kläder redan nu och bra rea dessutom.

Cargo-jeans från Drkshdw och hoodie från Undercover

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då blev man med hus!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Tackar fyndtråden för denna. Cirkeln är till sist sluten med både robotklippare och robotdammsugare. Undrar vilken robot som står näst på tur

Permalänk
Inaktiv

Slog till på ett Asus 4090 tuf häromveckan för 18k.

Går ovanligt tyst och svalt för att vara 4090 och ligger runt 60-65 grader.

Permalänk
Medlem

Mitt nya Swatch gummiband (https://www.swatch.com/sv-se/accessories/watch-straps/moonswa...) på en MoonSwatch Mission to Saturn. Riktigt skönt och härligt band som sitter som en smäck på armen.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Ny skärm (begagnad) LG 38GN950, mycket nöjd, monterade ett Arctic W1A på väggen för foten var enorm.

Nytt chassi (Antec Flux Pro), prestandan är grym. Fläktarna har ett lite konstigt "tick" ljud, oklart om det är som det ska vara eller inte men har kontaktat supporten där, annars blir det Arctic P14/P12 som ersättning.

Ny AIO (LF III 420) och nytt nättagg (Vortex 1200w). Båda grejerna fungerar perfekt efter att jag kom på att stänga av maximal fläkt alltid läget på nätagget. Måste fixa kablarna lite bättre, kabelkammarna som följde med nätaggregatet är att likna tortyrinstrument, sjukt jobbiga att montera. Bara att bita i det sura äpplet.

Permalänk
Medlem

Blev ägare av en powerbank idag. Linocell Powerbank 20,000 mAh med 20W laddning.

Permalänk
Medlem

Bläddrade i nyinkommet och såg ett soundtrack för Gökboet som jag blev glad över. Fortsatte att bläddra och fann även Chinatown! En av de bättre filmerna. Visste inte ens att det fanns ett OST på skiva.
Vilken dag.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Jag fick tag på en Comviq Mystery Box.
Nu är antagligen min tur förbrukad i cirka 10 år eller något.

Innehållet är:

Galaxy S25 Ultra 1TB
Galaxy Watch Ultra
Galaxy Buds3 Pro
Galaxy Tab S10 Ultra

Permalänk
Medlem

Då var det dags för lite mer filmer (och en konsert och en säsong av en tv-serie) igen. Hittade Boardwalk Empire säsong 4 för 59:- hos Kvarnvideo, men saknar fortfarande två säsonger (3 och 5) för att serien ska bli komplett. Är sjukt svårt att få tag på, till vettigt pris iallafall, (i Sverige) just nu.