Köpråd, Google Nest hub 2 smart display

Permalänk

Köpråd, Google Nest hub 2 smart display

Hej!

Jag har ett behov hemma som jag tror en Google Nest hub 2 skulle kunna fylla. Men vill gärna kolla med er först om ni tror det finns något bättre alternativ? Google Nest hub 2 smart display har ju några år på nacken så min "oro" är lite att det kommer att komma en tredje generation snart som man kanske skulle köpt istället?

https://store.google.com/us/product/nest_hub_2nd_gen?hl=en-US

Så jag vill ha en display/högtalare som kan spela musik med hyffsat ljud, agera som väckarklocka och "wakeup light" alltså att skärmen blir ljusare med tillhörande fågelkvitter etc...

En Google Nest hub 2 uppfyller som sagt dessa behov på pappret, men finns det några bättre alternativ för mig?

Mvh
Hobbitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hobbitar1:

Hej!

Jag har ett behov hemma som jag tror en Google Nest hub 2 skulle kunna fylla. Men vill gärna kolla med er först om ni tror det finns något bättre alternativ? Google Nest hub 2 smart display har ju några år på nacken så min "oro" är lite att det kommer att komma en tredje generation snart som man kanske skulle köpt istället?

https://store.google.com/us/product/nest_hub_2nd_gen?hl=en-US

Så jag vill ha en display/högtalare som kan spela musik med hyffsat ljud, agera som väckarklocka och "wakeup light" alltså att skärmen blir ljusare med tillhörande fågelkvitter etc...

En Google Nest hub 2 uppfyller som sagt dessa behov på pappret, men finns det några bättre alternativ för mig?

Mvh
Hobbitar

Ja, det är nog den du ska satsa på om du vill ha alla dessa funktioner i en enhet.
Den ligger hyfsat bra i pris för att ha alla de funktionerna även om den historiskt varit betydligt billigare när kronan var starkare, ser dock att den börjat dala i pris igen senaste månaderna.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2