Avast AV: X Problem har hittats på din dator

Permalänk
Inaktiv

Avast AV: X Problem har hittats på din dator

Jag har installerat Avast antivirus på datorn, med högsta känsligheten på allt eftersom barnen nu har börjat använda den och jag bara slösurfar och gör lite arbetsrelaterade powerpoints. Nu har Avast dagligen börjat sparka upp rutan "X problem har hittats på din dator" meddelande. Jag trodde jag blev av med skiten när jag stängde av smartskanning, men den fortsätter att dyka upp.

Är det någon som har koll på vilken inställning som reglerar den här irriterande rutan?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Stäng av notiser för det i OS:et eller se vad den hittar och välj ignorera/ta bort?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tcntad:

Stäng av notiser för det i OS:et eller se vad den hittar och välj ignorera/ta bort?

Det är inte en notis i windows utan ett stort fönster som i flera steg behöver klickas bort. Jag tycker mig ha försökt gå igenom alla inställningar i avast som ens i närheten se relevanta ut men det återkommer ändå

Permalänk
Medlem

Kan du ta en bild på det där fönstret och ladda upp så kanske det blir lättare att förstå.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CeciliaB:

Kan du ta en bild på det där fönstret och ladda upp så kanske det blir lättare att förstå.

Tack för svaret men jag avinstallerade eländet till slut när tålamodet försvann

Permalänk
Medlem

Jag vill nästan påstå att Avast är mer virus i sig än vad det skulle hjälpa. Jag tycker att windows defender skyddar lika bra om inte bättre än vad Avast gör.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.