Nu kan Apple-användare flytta köp till annat konto

Permalänk
Melding Plague

Nu kan Apple-användare flytta köp till annat konto

Bara ett krux: Gäller än så länge inte användare i EU.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite OT men ändå inte.
Hur är det med att byta mailadress på sitta iCloud-konto? det skulle gå, har någon provat?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Lite OT men ändå inte.
Hur är det med att byta mailadress på sitta iCloud-konto? det skulle gå, har någon provat?

Jag har gjort det förra året inga problem
Bara byta under inställningar

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som vill ha mitt U2-album? 😂

Skrivet av Mr_Lazy:

Lite OT men ändå inte.

Jag gjorde det nyligen och det funkar MEN!: jag behövde logga ut och in från kontot på telefonen för att den skulle plocka upp den nya mailadressen (rimligt).
Då ryker dock apple-pay så du får lägga in det igen.

Edit: jag gjorde det på icloud.com, det konstiga var att jag inte kunde välja att knyta mitt mobilnummer till den nya mailadressen eftersom apple tyckte att numret var knutet till en annan mail. Gick efter någon timme så sitt i båten om du får det problemet.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Jag har gjort det förra året inga problem
Bara byta under inställningar

Skrivet av Trihxeem:

Någon som vill ha mitt U2-album? 😂
Jag gjorde det nyligen och det funkar MEN!: jag behövde logga ut och in från kontot på telefonen för att den skulle plocka upp den nya mailadressen (rimligt).
Då ryker dock apple-pay så du får lägga in det igen.

Edit: jag gjorde det på icloud.com, det konstiga var att jag inte kunde välja att knyta mitt mobilnummer till den nya mailadressen eftersom apple tyckte att numret var knutet till en annan mail. Gick efter någon timme så sitt i båten om du får det problemet.

Tack till er båda.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Hiya Sony!

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.