Permalänk
Medlem
Skrivet av Cnit:

Härligt! Jag kör tyst bios med 30-40% så fläktarna går typ 1000-1200rpm så ligger kortet runt 66-67c vid stresstest tack vare pl på 80% så drar den max 297watt

Asså jag har ju inte ens tänkt på att det är 2 Bios ! men det är performance bios som default va ?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Asså jag har ju inte ens tänkt på att det är 2 Bios ! men det är performance bios som default va ?

Mitt gigabyte gaming var default på performance men den fläktkurvan var aggresiv och ville typ ligga på 60c hela tiden..

Permalänk
Skrivet av Cequence:

Hade gått på Master om det hade fått plats, har kört ett Master 3080 fram tills nu, men 5080 Master är 5mm för långt, Astral är 2mm för långt men det hade passat enl utsago men att det liksom sitter som ett skruvstäd i mitt chassi, men Master inte skulle gå in utan att börja böja plåten och det var jag inte sugen på.
Hade ett vitt MSI gaming Trio beställt på lanseringsdagen men var nr 5 i kön, men inte ett enda kort har kommit sen lanseringen.

Men nu efter jag testat lite och kikat så kommer jag nog behålla AERO:t, visst ett Astral är nog ett bättre kort, men orkar inte skicka tillbaka o sen vänta på o få tag på ett Astral.

Ursäkta att jag inte fixat kabeldragningar och sånt, men blev ganska nöjd med hur det blev ändå med ett vitt kort.

<Uppladdad bildlänk>

I det chassit var jag "tvungen" att köpa gpu efter vad caset klarade Men Aerot är snyggt i det så jag tycker det var ett bra val!
Havn var lite mer generöst så då var det skitsamma med måtten och bara tillgång och utseende som gällde.

Visa signatur

Havn 420 Vit - Gigabyte B860 Ice - Intel Ultra 5 245KF - Corsair Titan 360 vit - Gigabyte Aorus 5080 Master Ice - Corsair 32GB Dominator Titanium 6000MHz DDR5 Vit - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Kör 400+ på core på tuf oc och 500+ på minne. Efter 2 timmar Black Myth Wukong med allt på max så är gpu temp max 62 grader 😅 sjuk kylare de här. Boostar till 3230mhz

Du bör kunna sätta minnena till +2000 utan problem för eventuellt någon extra FPS på din C2?

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Du bör kunna sätta minnena till +2000 utan problem för eventuellt någon extra FPS på din C2?

Ja de tror jag med, testade 1000+ utan problem men har inte haft tid å testa ordentligt så kört på med de jag vet är 100% stabilt.
Räknade med problem i Cyberpunk och Black Myth med den core klokcken men inga problem hittils.
Spelar bara på C2an så alla fps är välkomna hehe

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair iCUE Titan 280 RX || GPU: 5080 TUF OC
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Inet har uppdaterat min order idag på Prime OC till "I lager på onsdag"!

Jag var ca plats 60 i kön när jag frågade den 6/2.

Orderbekräftelsen fick jag på mail 15:03, men jag la in mitt presentkort som jag köpte på BF så tog kanske lite längre tid att lägga ordern för mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x, MSI RX 6800 (Ref), Aorus B550 Pro AC, Vengence RGB Pro 3200MHz 32GB, Noctua NH-D15, Phanteks Eclipse P400A

Permalänk
Medlem
Skrivet av glautz:

Orderbekräftelsen fick jag på mail 15:03, men jag la in mitt presentkort som jag köpte på BF så tog kanske lite längre tid att lägga ordern för mig.

Får hoppas att vi i Medborgarplatsen-kön också får tilldelning då 😬

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Komplett har ingen brådska packa ihop Astral, som jag beställde timmar före säljstart av 9070 XT

Samtidigt har de som beställde 9070 XT från inet redan hämtat ut sina kort. 😊

Permalänk
Skrivet av Simpa96:

Komplett har ingen brådska packa ihop Astral, som jag beställde timmar före säljstart av 9070 XT

Samtidigt har de som beställde 9070 XT från inet redan hämtat ut sina kort. 😊

Mitt står som skickat men Budbee har inte fått paketet. Helgen blir nog inte lika rolig som man hade hoppats. Chattade lite men fick svaret: "Det var många kort som ska skickas nu."

Visa signatur

Havn 420 Vit - Gigabyte B860 Ice - Intel Ultra 5 245KF - Corsair Titan 360 vit - Gigabyte Aorus 5080 Master Ice - Corsair 32GB Dominator Titanium 6000MHz DDR5 Vit - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem

De har skickat min Astral så det kommer nog imorgon. Ända som saknas så är mitt nya Ncase M2. Status på den är att den anländit till Köpenhamn och överlämnad till local carrier.

Kommer inte kunna bygga ihop den då den är 4 slots och mitt nuvarande stödjer upp till 3. Det är bara att vänta 🙁 Mitt Corsair SF1000 kommer idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glautz:

Jag reagerade på att du fick runt plats 60, men ändå inte fått bekräftelsen förrän 15:03. Själv beställde jag på några sekunder och fick orderbekräftelsen till min mail 15:01, men hamnade ändå runt plats 80.

Hörde av mig till Inet om detta. De påstod ungefär att köplatserna bara var något påhitt som inte stämmer, något fel i systemet, och att de inte kan se vilken köplats man har nu. Fick inget svar på i vilken ordning de då skickar ut korten, så skulle inte förvåna mig om det sker helt random nu. 🤷‍♂️

Känns ganska retligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pendeln:

Jag reagerade på att du fick runt plats 60, men ändå inte fått bekräftelsen förrän 15:03. Själv beställde jag på några sekunder och fick orderbekräftelsen till min mail 15:01, men hamnade ändå runt plats 80.

Hörde av mig till Inet om detta. De påstod ungefär att köplatserna bara var något påhitt som inte stämmer, något fel i systemet, och att de inte kan se vilken köplats man har nu. Fick inget svar på i vilken ordning de då skickar ut korten, så skulle inte förvåna mig om det sker helt random nu. 🤷‍♂️

Känns ganska retligt!

Jag köpte också på några sekunder, fick bekräftelse 15:01, köplats 71 första gången jag frågade, 57 senaste gången jag frågade. Men mitt datum ändrades från 3:e april till "I lager på onsdag" under gårdagen. Tänker att bekräftelsen till mejlkorgen kan vara försenad av olika orsaker. Antar att de har någon koll på läget, oavsett är det inget man kan göra åt det. Vi som inte fick allokering skulle ju egentligen inte fått igenom våra ordrar alls, så det är bara att vara tacksam att man får tag på ett kort överhuvudtaget till msrp, om vi nu får det dvs.

Edit: Tycker dock det är sjukt osnyggt om någon som beställde på medborgarplatsen får sitt kort innan de som beställde på internet vid release.

Permalänk
Medlem

De på plats borde ha förtur? Varför är det osnyggt? Campa i minusgrader för att få bra plats 7 kök och tävla mot en som sitter och trycker f5 eller kör scripts hemifrån?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

De på plats borde ha förtur? Varför är det osnyggt? Campa i minusgrader för att få bra plats 7 kök och tävla mot en som sitter och trycker f5 eller kör scripts hemifrån?

Varför skulle de ha förtur? Varför ska de med tillgång till de fysiska butikerna favoriseras över resten av Sverige? Alla har möjlighet att handla på webben med samma förutsättningar. Alla bor inte i närheten av Stockholm, Göteborg eller Malmö.

I mitt tycke vore det sjukt smaklöst om man råkar sälja fler kort än man har tillgång till, och ändå väljer att sälja ytterligare kort som inte finns i de fysiska butikerna, och sen inte leverera korten i den turordning de sålts.

Varför spelar det någon roll om någon campat i minusgrader? Det är väl ändå den som köpt först som ska få sitt kort först, inte den som lidit mest? Eller är det någon tävling där man kan kontakta inet och beskriva hur pissigt ens liv är och få sitt kort tidigare?

Permalänk
Medlem

Enbart butikssäljane första veckan.. sen kan de väl göra det FFA

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Alla har inte tillgång till fysiska butiker. Så fuck alla som inte bor i huvudstaden eller? Dessutom så var ju eventet senare än launch så varför skulle de få före de som redan beställt?

Permalänk
Medlem

Borde istället vara auktion vid release. Så att den som vill betala kan göra det. 6 timmar budgivning typ. Så får butiken tjäna sig en hacka

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rullponken:

Alla har inte tillgång till fysiska butiker. Så fuck alla som inte bor i huvudstaden eller? Dessutom så var ju eventet senare än launch så varför skulle de få före de som redan beställt?

Ja alla scripters ska ha först och de med bäst bredbandsleverantör absolut. Inga kort ska få säljas i fysisk butik... Den här approachen har ju fungerat otroligt bra hittills...

Alla kan inte ha 1 gb bredband med lägst latency i landet heller Begriper fortfarande inte argumenteringen varför det är viktigast att f5 slöfockarna ska ha först. Det är ju rätt trevligt med fysiska butiker att gå till men de har inget existensberättigande tydligen.

Man minns ju när man hittade Half Life 2 i butik. Betydligt roligare än köpa på steam

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av MartinP74:

Mitt står som skickat men Budbee har inte fått paketet. Helgen blir nog inte lika rolig som man hade hoppats. Chattade lite men fick svaret: "Det var många kort som ska skickas nu."

Ja det var segt, köpte ju med Astral, beställde 5é Mars då, och sen stod det "behandlas" i 2 dagar,, sen skickat då den 7é, får väl ta semester nästa vecka, för kortet installeras inte utan lageröl

Visa signatur

|Fractal Define 7 TG|Intel Ultra 7 265KF|Gigabyte Z890|Astral RTX 5080|RM1000X ATX 3.1|Odyssey G70D|

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Ja alla scripters ska ha först och de med bäst bredbandsleverantör absolut. Inga kort ska få säljas i fysisk butik... Den här approachen har ju fungerat otroligt bra hittills...

Alla kan inte ha 1 gb bredband med lägst latency i landet heller Begriper fortfarande inte argumenteringen varför det är viktigast att f5 slöfockarna ska ha först. Det är ju rätt trevligt med fysiska butiker att gå till men de har inget existensberättigande tydligen.

Man minns ju när man hittade Half Life 2 i butik. Betydligt roligare än köpa på steam

Du pratar om scripters och jag pratade om de som inte har närhet till fysisk butik eller de platser där eventen hålls. Så om vi norrlänningar t.ex. bokar ett kort på launch, ska då de som hade möjlighet att gå på eventen i Stockholm ett par dagar senare få gå före oss i kön? Inet/komplett/webhallen har deras nordligaste butik i Stockholm skulle jag gissa på, passar ju alla oss perfekt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rullponken:

Du pratar om scripters och jag pratade om de som inte har närhet till fysisk butik eller de platser där eventen hålls. Så om vi norrlänningar t.ex. bokar ett kort på launch, ska då de som hade möjlighet att gå på eventen i Stockholm ett par dagar senare få gå före oss i kön? Inet/komplett/webhallen har deras nordligaste butik i Stockholm skulle jag gissa på, passar ju alla oss perfekt...

Ja det är ju helt okay. Här i Umeå finns power, elgiganten, netonet och andra aktörer också. Sen finns det ju rena postorderbutiker som bara säljer över nätet. Fler än det finns fysiska butiker så jag ser inte problemet över att man ska få köpa kort i butik som faktiskt lagerförs eller att butiker delar upp lagren på fysiska butiker versus postorder och prioriterar butiker.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Gick fint med 2000 på minnena ja 👍 antar att de gäller de flesta 5080

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair iCUE Titan 280 RX || GPU: 5080 TUF OC
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Inet skickade min ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC igår. Fick beställningsbekräftelse 15.01 på releasedagen

Fick den levererad igår kväll och bytte ut min 3080
Otroligt nöjd med prestandan, kör i 3440x1440

Alla spel jag testa (cyberpunk, darktide, the first desendant, alan wake 2) flyter på med raytracing/pathtracing utan de minsta problem
Så fint o skönt att kunna sätta igång detta

Enda problem jag fick vid direkt byte och ominstallation av drivrutiner är att nvidia app och kontrollpanel flippade helt ut, fick ominstallera både sen var det frid o fröjd.

Kör kortet med tyst bios och jag hör inte fläktarna eller något oljud från dom. Ca 75 grader som högst vad jag sett när jag spelat spelen

Ja väldigt nöjd över detta kort

Permalänk
Medlem

17 800:- efter Klarna cashback. Kunde inte sitta och vänta längre på 5080 Prime från Proshop sen den 17 Februari.

Ncase m2 kommer idag också, perfekt timing.

Permalänk

Då var det min tur. ~15400:- på komplett efter rabatt. Bara vänta på mitt fractal north XL så är det dags för bygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rullponken:

<Uppladdad bildlänk>

Då var det min tur. ~15400:- på komplett efter rabatt. Bara vänta på mitt fractal north XL så är det dags för bygge.

Vad för rabatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Vad för rabatt?

Vet att det tidigare nämnts i tråden om någon rabatt man kan ha via jobbet! Sedan finns det också studentrabatt om man läser på universitet, runt 10% på de flesta grejerna i sortimentet

Permalänk

Det ser löjligt litet ut i en Havn 420 även om det är det största 5080. Men väntan på ett Master Ice fortsätter nog. Detta sticker ut lite…

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Vad för rabatt?

Finns nått "prisavtal" via benify, man fyller i koden på https://www.komplett.se/myprofile under "Avtalskod".
Framgår inte förrän man lagt produkten i korgen om den har rabatt och hur mycket.

https://www.komplett.se/kampanj/222154/benify

Permalänk
Skrivet av shogou:

Vad för rabatt?

Har benify via jobbet. Registrerat det på mitt komplettkonto. En av få gånger det varit värt något att ha benify.