RX 9070 XT tiodubblar försäljning mot föregångarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Från idag.
https://x.com/TechEpiphanyYT/status/1904467769376088124

Det låter extremt osannolikt med tanke på hur det sett ut på Steam.
T ex om man kollar slutet av 2018 strax efter att 2000-serien släpptes (då 1060/480/580 haft tid att bli populära) så har GTX 1060 total dominans med 14.06%, tvåan har 9% och trean 5% (alla NVIDIA förstås), medan det högsta AMD-kortet i listan (ser ut att vara laptopbaserat) har 1%. RX 480 har 0.65% och RX 580 0.6%.

<Uppladdad bildlänk>

Jo men pratade om xtx, sen är mindfactory alltid väldigt amd viktad, av någon anledning.
Även när amd hade dåliga sales låg amd först där

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Från idag.
https://x.com/TechEpiphanyYT/status/1904467769376088124

Det låter extremt osannolikt med tanke på hur det sett ut på Steam.
T ex om man kollar slutet av 2018 strax efter att 2000-serien släpptes (då 1060/480/580 haft tid att bli populära) så har GTX 1060 total dominans med 14.06%, tvåan har 9% och trean 5% (alla NVIDIA förstås), medan det högsta AMD-kortet i listan (ser ut att vara laptopbaserat) har 1%. RX 480 har 0.65% och RX 580 0.6%.

<Uppladdad bildlänk>

Det var en väldigt känslosam gissning över hur det såg ut
Trevligt med siffror, även om Steam HW-survey har sina egna caveats så är det så pass stor skillnad att de antagligen inte spelar så stor roll

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av happy_per:

Konstigt jag skulle ju få meddelande om dessa kom i lager..?!
Inget meddelande!
Kanske var det till sådana som redan hade beställt och väntade på leverans…

skumt att du inte fick något meddelande! Nej, de vart helt nya kort. Jag köpte ett på torsdagen och hade lev dagen efter, utan att bokat lr skriva upp på någon lista.. De var en snäll person här som skrev i 5070 ti lagersaldo tråden

ville mest poängtera att de är visst möjligt att köpa till riktpris även nu.

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av SpaceAce:

En stor del i framgången är ju en smart marknadsföring när det skulle skrivas recensioner. De skickade ut de snabbaste fabriksöverklockade korten utan att meddela priset. Lysande recensioner och bra tester - mycket beroende på att man trodde det man testade skulle vara mycket billigare än 5070 Ti. Kolla bara hur de lyckades här på Sweclockers. I prestandaindexet hamnade de över 5070 Ti (som testades med MSRP-modell) i rent raster trots att en stor konsensus bland tester visar att 5070 Ti egentligen är lite snabbare även i raster när du jämför liknande modeller (Ref. TechPowerUp, Hardware Unboxed, Gamers Nexus m fl. Men ack så viktigt för AMD att de hamnade över Nvidia i indexet, det säljer.

Smart men även riktigt fult, men vi ser redan att det bitit. Nvidia har fimpat MSRP-recensioenr inför 5060 Ti så jag misstänker de kommer göra samma sak.

Mja, nu tycker jag att vi behöver kurskorrigera tankarna något. För det första, olika fabrikat och modeller skickades ut för recension världen över. De har säkerligen hamnat såväl över som under RTX 5070 Ti, då det finns alldeles för många variabler att ta i beaktning. Typ av spel, vilket RTX 5070 Ti man jämför mot, övrig hårdvara och mjukvara m.m. Vi gav inte kortet något betyg förrän vi hade priset spikat. Dessutom, när betyg väl sattes, utgick vi från faktiskt marknadspris - inte riktpris.

Permalänk
Medlem

Gött, då kan dom ju sänka priserna nu.

När som helst.

Permalänk
Medlem

Hade man spelat i 1440p så hade jag gärna testat AMD

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Eftersom de hade ett fake MSRP så kommer jag inte köpa något. Jag är hellre utan än att stödja det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosplay:

Eftersom de hade ett fake MSRP så kommer jag inte köpa något. Jag är hellre utan än att stödja det.

Det har Nvidia haft i flera generationer nu.
Vem ska du köpa grafikkort av?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det har Nvidia haft i flera generationer nu.
Vem ska du köpa grafikkort av?

Matrox

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Mja, nu tycker jag att vi behöver kurskorrigera tankarna något. För det första, olika fabrikat och modeller skickades ut för recension världen över. De har säkerligen hamnat såväl över som under RTX 5070 Ti, då det finns alldeles för många variabler att ta i beaktning. Typ av spel, vilket RTX 5070 Ti man jämför mot, övrig hårdvara och mjukvara m.m. Vi gav inte kortet något betyg förrän vi hade priset spikat. Dessutom, när betyg väl sattes, utgick vi från faktiskt marknadspris - inte riktpris.

Fast nu missar självaste redaktören poängen.

Än idag om du går in på Sweclockers prestandaindex för GPU direkt på hemsidan (inte via en speciell recension) så representeras 9070 XT resultat av den dyraste, mest överklockade och fetaste modell av kylare på marknaden. 5070 Ti representeras av den billigaste 5070 Ti med den sämsta kylaren och den enda modellen med låst strömbudget bland alla kort på marknaden.

Det är problemet.

Visa signatur

14900K
5080
5070 Ti
9070 XT
3070

Permalänk
Medlem

Inte förvånad för 5 öre. Det är ett riktigt bra kort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem

Härligt att folk äntligen vågar avstå Nvidia. Kanske Nvidia äntligen nått ett slags tak för hur mkt de kan begära för ett mellanklass kort.

Men förmodligen är det kombinationen av att de inte prioriterar gaming gpu och den dåliga tillgängligheten för deras kort. Fps/krona är ju helt käpprätt för deras kort. 9070 också men inte lika mkt. Hoppas de når ner till 8lax igen närmare sommaren så balansen jämnas ut.

Intel får gärna kriga på också för en hälsosam PC marknad där allt inte dikteras av Jensen.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Än idag om du går in på Sweclockers prestandaindex för GPU direkt på hemsidan (inte via en speciell recension) så representeras 9070 XT resultat av den dyraste, mest överklockade och fetaste modell av kylare på marknaden. 5070 Ti representeras av den billigaste 5070 Ti med den sämsta kylaren och den enda modellen med låst strömbudget bland alla kort på marknaden.

Det är problemet.

Fast det stämmer inte, för det står vilken modell det är som fått resultatet i indexet.
Det hjälper inte heller din argumentation att det finns bättre modeller av 9070XT (Nitro+), och sämre modeller av 5070Ti (utan OC), som länkats tidigare i tråden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Komplett har några i lager: https://www.komplett.se/product/484499/datorutrustning/datork...

Permalänk
Medlem
Skrivet av patsyh:

skumt att du inte fick något meddelande! Nej, de vart helt nya kort. Jag köpte ett på torsdagen och hade lev dagen efter, utan att bokat lr skriva upp på någon lista.. De var en snäll person här som skrev i 5070 ti lagersaldo tråden

ville mest poängtera att de är visst möjligt att köpa till riktpris även nu.

Den tråden hade jag inte koll på, men nu har jag det.
Tackar ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Fast det stämmer inte, för det står vilken modell det är som fått resultatet i indexet.
Det hjälper inte heller din argumentation att det finns bättre modeller av 9070XT (Nitro+), och sämre modeller av 5070Ti (utan OC), som länkats tidigare i tråden.

9070 XT Nitro+ är det jag har i sonens dator. Det är inte värre än Red Devil.

Det finns inga sämre modeller än MSI GeForce RTX 5070 Ti 16G VENTUS 3X OC, det är MSRP - billigast på marknaden. Precis som med Asus Prime 5080 Non-OC så finns inte Ventus 5070 Ti non-oc i verkligheten trots att MSI och Asus har dom på sina hemsidor. Kanske kommer så småningom när de får fler sämre yields i lager. Därav deras ”OC modell” för MSRP som är deras lägsta modell namnet till trots.

Visa signatur

14900K
5080
5070 Ti
9070 XT
3070

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av SpaceAce:

Det är problemet.

Nja, nej. Det är inget problem. Visst, det ena är mer överklockat än det andra, men båda är de facto överklockade och avviker från referens. Dessutom visar vi i indexet båda korten med märke och modell, så att man som läsare skall förstå att korten kan avvika från eventuell referensmodell. Antingen till det bättre, eller till det sämre. Det tror jag att de flesta förstår. Även bland MSRP-modeller finns det skillnader, man kan inte dra de över en kamm bara för att de förhåller sig till samma prisnivå. Det är en natt och dag-upplevelse i ljudnivå mellan 5070 Ti från Asus och MSI, exempelvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Dessutom visar vi i indexet båda korten med märke och modell, så att man som läsare skall förstå att korten kan avvika från eventuell referensmodell. Antingen till det bättre, eller till det sämre. Det tror jag att de flesta förstår.

Oj vilka höga tankar du har om gemene man som köper grafikkort

Vi som initierade nördar kanske förstår, men att "de flesta föstår" finns ju inte en chans på jorden De ser en lista, i den är 9070 XT över 5070 Ti och därmed ett konstaterande av 9070 XT är ett snabbare kort än 5070 Ti. Så enkelt är det.

Visa signatur

14900K
5080
5070 Ti
9070 XT
3070

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SpaceAce:

Vi som initierade nördar kanske förstår, men att "de flesta föstår" finns ju inte en chans på jorden De ser en lista, i den är 9070 XT över 5070 Ti och därmed ett konstaterande av 9070 XT är ett snabbare kort än 5070 Ti. Så enkelt är det.

Vad ska de göra istället dock? De får de kort som tillverkarna skickar ut.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Men vad är det du inte förstår. Nån skrev ju redan tidigare att 5070ti kortet swec använder är överklockat ca 1%.
9070xt kortet dom använder är överklockat ca 3-4%. Nästan inom felmarginal.
9070xt skulle fortfarande va snabbare än 5070ti om du drar av 3%
Förstår inte vad du tycker swec har gjort för fel??

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | MSI 4090 Suprim X | Asus x570 prime pro | 32 GB G-Skill 3600mhz | EVGA G2 1000W | LG CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Dessutom visar vi i indexet båda korten med märke och modell,

Och en följdfråga till - om ett år när det kommer en ny generation, kommer dessa 5070 Ti och 9070 XT då fortfarande vara skrivna med namn? Nej, då kommer ni göra som vanligt där namnet försvinner och modellbeteckningen kommer få vara referens. Då faller hela konceptet ytterligare än gång.

Men, istället för att diskutera plats i detta index vill jag återigen påpeka hur ett prestandaindex enbart baserat på raster helt har spelat ut sin rätt i dagens GPU-marknad.

Korten som kommer nu är ju utvecklade för de positiva mjukvarufördelarna som kommer med korten. Att då lägga fokus på rent raster som i princip inga användare med dessa kort helt kommer förlita sig på blir missvisande.

Sweclockers prestandaindex är bara relaterat till rent raster. Ändå använder ni den listan när ni redovisar mest prestanda/krona och gör rekommendation över det mest privärda grafikkortet som exemplevis denna:

https://www.sweclockers.com/artikel/39560-basta-grafikkortsko....

Där specifikt skriver ni att ni använder prestandaindex som grund för besluten även om ni har med en kommentar att det bara gäller raster. För gemene man som kollar på den listan är det inte självklart vad raster betyder, de tittar mer på prestandaindexet och ser vilken som är högst och tänker att det kortet måste vara bäst.

Det blir ju egentligen helt fel eftersom det inte kommer vara den mest sannolika upplevelsen en användare kommer ha om de köper ett kort på den listan.

För att sätta det i perspektiv:

Jag har köpt en ny Volvo som är en hybrid. Den har en förbränningsmotor med 150hk. Den har också en elmotor som ger 100 extra hästkrafter när den aktiveras. När jag accelerar med bilen utan elmotorn går det rätt segt, men när jag kickar i elen blir det en rejäl boost och upplelvelsen blir extremt mycket bättre. Men när jag läser er recension om Volvon tänker ni ignorera elmotorn som ger extra effekt, det är bara förbränningsmotorn som ni tycker är intressant för det har alltid varit den ni mäter och den som ska avgöra om bilen är snabb eller inte. Man vill ju bara mäta "äkta hästkrafter" iställer för "fake frames" - förlåt "fake hästkrafter" med elmotorn trots att den mer eller mindre revolutionerar upplevelsen för mig som kör bilen.

Visa signatur

14900K
5080
5070 Ti
9070 XT
3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Och en följdfråga till - om ett år när det kommer en ny generation, kommer dessa 5070 Ti och 9070 XT då fortfarande vara skrivna med namn? Nej, då kommer ni göra som vanligt där namnet försvinner och modellbeteckningen kommer få vara referens. Då faller hela konceptet ytterligare än gång.

Men, istället för att diskutera plats i detta index vill jag återigen påpeka hur ett prestandaindex enbart baserat på raster helt har spelat ut sin rätt i dagens GPU-marknad.

Korten som kommer nu är ju utvecklade för de positiva mjukvarufördelarna som kommer med korten. Att då lägga fokus på rent raster som i princip inga användare med dessa kort helt kommer förlita sig på blir missvisande.

Sweclockers prestandaindex är bara relaterat till rent raster. Ändå använder ni den listan när ni redovisar mest prestanda/krona och gör rekommendation över det mest privärda grafikkortet som exemplevis denna:

https://www.sweclockers.com/artikel/39560-basta-grafikkortsko....

Där specifikt skriver ni att ni använder prestandaindex som grund för besluten även om ni har med en kommentar att det bara gäller raster. För gemene man som kollar på den listan är det inte självklart vad raster betyder, de tittar mer på prestandaindexet och ser vilken som är högst och tänker att det kortet måste vara bäst.

Det blir ju egentligen helt fel eftersom det inte kommer vara den mest sannolika upplevelsen en användare kommer ha om de köper ett kort på den listan.

För att sätta det i perspektiv:

Jag har köpt en ny Volvo som är en hybrid. Den har en förbränningsmotor med 150hk. Den har också en elmotor som ger 100 extra hästkrafter när den aktiveras. När jag accelerar med bilen utan elmotorn går det rätt segt, men när jag kickar i elen blir det en rejäl boost och upplelvelsen blir extremt mycket bättre. Men när jag läser er recension om Volvon tänker ni ignorera elmotorn som ger extra effekt, det är bara förbränningsmotorn som ni tycker är intressant för det har alltid varit den ni mäter och den som ska avgöra om bilen är snabb eller inte. Man vill ju bara mäta "äkta hästkrafter" iställer för "fake frames" - förlåt "fake hästkrafter" med elmotorn trots att den mer eller mindre revolutionerar upplevelsen för mig som kör bilen.

Du har sett mätningarna om hur många här som bryr sig om fake frames va?

Hästkrafter drar en bil framåt. Din liknelse skulle mer vara en vindruta som egentligen är en display som visar dig längre fram än vad du egentligen är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robins:

Men vad är det du inte förstår.

Tack för din trevliga ton, uppskattas!

Jag har ett Nitro+ 9070 XT och ett TUF 5070 Ti, jag får leta med lampa och kompass för att hitta något scenario där 9070 XT kan matcha mitt 5070 Ti. Men det är ju mina siffror, skit i dom, använd denna lista istället så ser du hur ett "Prestandindex" ser ut när de väljer MSRP-modellen av 9070 XT istället - 5070 Ti är före i varenda ett jag har kollat på.

https://videocardz.com/198465/amd-radeon-rx-9070-xt-rdna4-gra...

Visa signatur

14900K
5080
5070 Ti
9070 XT
3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

9070 XT Nitro+ är det jag har i sonens dator. Det är inte värre än Red Devil.

Det finns inga sämre modeller än MSI GeForce RTX 5070 Ti 16G VENTUS 3X OC, det är MSRP - billigast på marknaden. Precis som med Asus Prime 5080 Non-OC så finns inte Ventus 5070 Ti non-oc i verkligheten trots att MSI och Asus har dom på sina hemsidor. Kanske kommer så småningom när de får fler sämre yields i lager. Därav deras ”OC modell” för MSRP som är deras lägsta modell namnet till trots.

Jo, Nitro+ är, enligt Sweclockers tester, "värre" än Red Devil, det var den modellen även för 7000-serien

https://www.sweclockers.com/test/40800-sapphire-rx-9070-xt-ni...

Att Asus och Msi ens har modellerna listade räcker i mina ögon för att veta att den modell som testats/sålts inte är "ref"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robins:

Men vad är det du inte förstår. Nån skrev ju redan tidigare att 5070ti kortet swec använder är överklockat ca 1%.
9070xt kortet dom använder är överklockat ca 3-4%. Nästan inom felmarginal.
Förstår inte vad du tycker swec har gjort för fel??

Skiljer betydligt mer mellan stock och bästa OC versioner
5090 FE vs Asus Astral OC 5% i stock 10% med OC
https://www.techpowerup.com/review/asus-geforce-rtx-5090-astr...

Nitro stock ?% OC 9% ytterligare
Hittar ingen som kört msrp vs nitro i samma test. Men vi ser ju här skillnaden på swec mellan toppkorten.
Nitro/red devil är förmodligen 6-10% snabbare pga längre hög boost

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjädernylle:

Du har sett mätningarna om hur många här som bryr sig om fake frames va?

Eftersom detta är ett AMD-forum så är det inte så många eftersom de aldrig fått se det fungera på riktigt i verkligheten.

Precis samma som med Ray Tracing, de flesta här har aldrig haft ett kort som klarar RT på riktigt och därför klickar man snabbt i att man inte bryr sig om RT eftersom man aldrig upplevt det. Har man upplevt Alan Wake 2 med full RT så hade åsikterna definitivt varit annorlunda.

Visa signatur

14900K
5080
5070 Ti
9070 XT
3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Skiljer betydligt mer mellan stock och bästa OC versioner
5090 FE vs Asus Astral OC 5% i stock 10% med OC
https://www.techpowerup.com/review/asus-geforce-rtx-5090-astr...

Nitro stock ?% OC 9% ytterligare
Hittar ingen som kört msrp vs nitro i samma test. Men vi ser ju här skillnaden på swec mellan toppkorten.
Nitro/red devil är förmodligen 6-10% snabbare pga längre hög boost

Ingen har pratat om 5090, utan att modellen som Sweclockers har i sitt test för 5070Ti (Msi ventus 3x OC) är en överklockad modell, som har ca 1% högre frekvens än sitt oklockade syskon.
Angående 9070XT så är Red Devils listade frekvens ca 6% högre än listade frekvensen på modellerna som sålts till MSRP.

Nu är även du med på vilka siffror det är som ska diskuteras

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Kommer du köpa ett AMD kort?

AMD är grymma nu för tiden!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hade man spelat i 1440p så hade jag gärna testat AMD

Vad spelar du i? 4K? Prestandan är marginell mellan korten där...
Polaren kör 4090 jag kör 6950XT, vi har ofta samma FPS, kan skilja åt båda håll, ibland har jag bättre, ibland har han bättre. Skiljer det så skiljer det max några procent.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wh1spY:

Vad spelar du i? 4K? Prestandan är marginell mellan korten där...
Polaren kör 4090 jag kör 6950XT, vi har ofta samma FPS, kan skilja åt båda håll, ibland har jag bättre, ibland har han bättre. Skiljer det så skiljer det max några procent.

Vad tusan spelar ni?
4090 borde rimligtvis vara omkring 70% snabbare.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS