SweCreators - tråden om skapande, vad har du skapat?

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att det är sjukt snyggt med gitarren och andra projekt här.
Tänkte jag postar mina enkla projekt emellan era superprojekt (postade i bilder på ditt senaste inköp också)
Ett bygge som kompletterar mitt soffbord längre upp i tråden. En ny skiva (köksdörr) från IKEA på fyndet för 329:-. Kostar annars 1319:-

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem

Något för sonen att slakta kvistar med kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Något för sonen att slakta kvistar med kanske?

Eller i värsta fall slakta pappas fotknölar...passa dig

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Senast påbörjade projektet.
Konvertera en gammal sliten byrå till ett litet sideboard med plats för vinylskivor.

#1 Rendering.
#2 Ursprunglig möbel.
#3 Nytt underrede börjar ta form.

Permalänk
Medlem

Bygget färdigt, blev genast överfullt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Bygget färdigt, blev genast överfullt.
<Uppladdad bildlänk>

Snyggt! Ser ut som du kan få plats med en till kanske? Då har du lite lagom med överkapacitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Snyggt! Ser ut som du kan få plats med en till kanske? Då har du lite lagom med överkapacitet

Jag har en liten ide om att bygga ett par smalare hyllor i samma look, som kan ta överskottet av skivor samtidigt som de fungerar som högtalarstativ.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte lära mej sköta och använda en sån genom at renovera en. Plockade isär, ultraljudstvättade och oljade in metalldelarna medan jag vräker youtubevideor.

Slipade av gamla lacken på handtaget medan maskinen tvättade, på med 2 varv mörkbrun läderfärg, lite kokt linolja och sen hårdvax olja på, ska göra samma med knoppen imorgon, och ha på ett-ett par mycket tunna varv hårdvaxolja till. Bladet borde helslipas eller bytas, eggen är sönderrostad.

Allt verkar fungera som om den var ny, bara lite patina att släta ut och kanske ny färg.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

https://photos.smugmug.com/photos/i-f9n8Hq9/0/Lk9Qx92x2Gc72NPPcfDsb2XtcQM2CDLSkx34g6b4k/X2/i-f9n8Hq9-X2.jpg

Jag tänkte lära mej sköta och använda en sån genom at renovera en. Plockade isär, ultraljudstvättade och oljade in metalldelarna medan jag vräker youtubevideor.

https://photos.smugmug.com/photos/i-m54hfsK/0/LxMsLnPWLFXK44hPjDTtxMBk8FFJRMgVxgV45hrpT/X2/i-m54hfsK-X2.jpg

Slipade av gamla lacken på handtaget medan maskinen tvättade, på med 2 varv mörkbrun läderfärg, lite kokt linolja och sen hårdvax olja på, ska göra samma med knoppen imorgon, och ha på ett-ett par mycket tunna varv hårdvaxolja till. Bladet borde helslipas eller bytas, eggen är sönderrostad.

Allt verkar fungera som om den var ny, bara lite patina att släta ut och kanske ny färg.

Vackra bilder! De är verkligen skulpturer

Permalänk
Medlem

Sådär, nu börjar det likna nåt.

Visa signatur

Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Precis som om jag behövde en bas till...

Hittade en skön typ i Tyskland som CNC-fräser kroppar i valfritt träslag för en hyfsad peng, så det blev en P-bas i ask. Massa slipande, en till eBay-hals och Osmo dekorvax(3104/röd) och hårdvaxolja(3011/blank) över. EMG Geezer Butler signature-mick när jag ändå var igång

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Donator:

Resultatet:

(Inte den tänkta föraren på bilden)

Jag hade två trasiga cyklar som jag gjorde en av. Bara sadeln och stödets ände som inte kom från någon av dem, så förvånande bra faktiskt. Även däcken håller tätt efter flera år på projektkön

Permalänk
Medlem

En gammal taklist och lite snöre

Permalänk
Medlem

I dag har jag kokat sylt på Saskatonbär och röda vinbär. Hälften röda vinbär så syran ger lagom smak. När jag läste om Saskaton förstod jag att det var sådana bär som växte i mitt barndomshem. Föräldrarna visste inte vad det var. Vi ungar åt och tyckte det var gott. För ca. 10 år sedan presenterades det som en nyhet i Sverige och då förstod jag vad jag åt som barn. Av ren nostalgi så planterade jag några buskar i min trädgård. Det blir mer bär än jag kan gör av med. Men fåglarna hjälper mej äta. Saskaton påminner om blåbär och sylten har jag till frukostgröten. Bekvämt att slippa ut i skogen och plocka blåbär och jag tycker min sylt är god.

Permalänk
Medlem

Saskatoonbäret, Amelanchier alnifolia, kommer från Kanada och kallas också Kanadas vinbär. Det är härdigt ända till zon 7. Bären är lika nyttiga som blåbär, redan indianerna använde bäret både som föda och medicin. Ett bär som det finns orsak att vi i Norrland börjar odla vid sidan av svartvinbäret. Sorten Thiessen, kan bli 4-5 m, och sorten Martin, 3 m hög. Bägge sorterna är populära för den stora skörden och söta bären, och går att beskära till lagom plockhöjd.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Behövde ett nytt kryddställ efter att vi köpte en pepparkvarn av lite större modell än vi hade tidigare. Vi hade alltså "vuxit ur" vårt tidigare kryddställ. Hittade en ganska stor pjäs i källaren, kan ha varit ett ställ för pappersservetter eller liknande men för stor så jag tog fram verktygen och "krymtpte" den till kryddställsstorlek. Det blev mer jobb än jag hade tänkt mig men till slut fick jag godkänt av frun i huset.

Blev helt OK.

Permalänk
Medlem

Försöker koda lite, men jag blir ständigt frustrerad över hur extremt krångligt språkskaparna gjort det mesta, så jag tröttnar ofta. Jag håller ut några dagar, sen gör jag en paus på 10-12 år.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S