Blockera Shorts på Youtube?

Permalänk
Medlem

Blockera Shorts på Youtube?

Har tröttnat rejält på detta skräp (enligt mitt tycke) och det blir inte bättre av att youtube har börjat pusha mer och mer för Shorts. Nu verkar det som att dom tagit bort att man blocka dem i 30 dagar och har ersatt detta med att man kan välja att visa färre Shorts. Men det känns inte som att det funkar riktigt. Skulle även vilja dölja dem på nåt sätt i sökresultat, så att man slipper dem helt, om möjligt.

Jag kör med Firefox (PC) och har hittat denna add-on som låter som att det är det jag är ute efter. Är det nån som använt denna och kan säga nåt om den? Funkar den? Funkar den bra? Eller finns det nån annan lösning? Jag har Adblock Plus installerat i dagsläget så det vore ju bra om det inte krockar med den på nåt sätt.

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara scrolla förbi? Jag gillar inte heller shorts, men jag tycker de är ganska tydligt uppmärkta, så det är lätt att bara strunta i att klicka på dem.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Har tröttnat rejält på detta skräp (enligt mitt tycke) och det blir inte bättre av att youtube har börjat pusha mer och mer för Shorts. Nu verkar det som att dom tagit bort att man blocka dem i 30 dagar och har ersatt detta med att man kan välja att visa färre Shorts. Men det känns inte som att det funkar riktigt. Skulle även vilja dölja dem på nåt sätt i sökresultat, så att man slipper dem helt, om möjligt.

Jag kör med Firefox (PC) och har hittat denna add-on som låter som att det är det jag är ute efter. Är det nån som använt denna och kan säga nåt om den? Funkar den? Funkar den bra? Eller finns det nån annan lösning? Jag har Adblock Plus installerat i dagsläget så det vore ju bra om det inte krockar med den på nåt sätt.

Bäst är att använda Ublock Origin istället för Adblock plus, Ublock origin är bättre och open source. Sedan lägger du in detta filter i "my filters"
Tänk på att vara försiktig vilka plugin du installerar, och ju mindre antal plugin ju bättre.

Obs. Se till att hela raderna följer med, det skrollar horizontalt. --->

www.youtube.com##ytd-browse ytd-grid-video-renderer:has(ytd-thumbnail-overlay-time-status-renderer[overlay-style="SHORTS"]) www.youtube.com##ytd-browse ytd-rich-item-renderer:has(ytd-thumbnail-overlay-time-status-renderer[overlay-style="SHORTS"]) www.youtube.com##ytd-browse[page-subtype="subscriptions"] ytd-video-renderer ytd-thumbnail-overlay-time-status-renderer[overlay-style="SHORTS"]:upward(ytd-item-section-renderer) youtube.com##ytd-rich-grid-row, #contents.ytd-rich-grid-row:style(display:contents !important;) youtube.com##ytd-rich-grid-renderer:style(--ytd-rich-grid-items-per-row: 6 !important;) ! 2023-07-15 https://www.youtube.com www.youtube.com###content > .ytd-rich-section-renderer.style-scope

Dold text

Jag har inte sett shorts på väldigt länge nu.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Snusfri

Jag kör med denna och det fungerar fin-fint.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Kan du inte bara scrolla förbi? Jag gillar inte heller shorts, men jag tycker de är ganska tydligt uppmärkta, så det är lätt att bara strunta i att klicka på dem.

Man kan också bara hålla för näsan om någon bajsar på ens skrivbord men bäst är väl om ingen bajsar på skrivbordet?

Visa signatur

Gigabyte FO32U2P | RX 9070 XT | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 1000 3.1 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk

Jag avaktiverade min visningshistorik och då försvann shorts för min del, görs i inställningar i Youtube om du vill prova.

Alex

Permalänk
Medlem

Nu när vi är inne i detta med annonser i videos på YouTube.

Jag har märkt att när jag laddar en ny video så tar det 5-10 sekunder innan den har tänkt klart. Misstänker att det handlar om att annonsen spelas men att jag ser bara mörk bakgrund.

Jag har Total Adblock Premium och har YouTube ännu en gång lyckats med och komma igenom oss som har fått betalat extra som jag för att verkligen slippa annons elände?

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Jag har märkt att när jag laddar en ny video så tar det 5-10 sekunder innan den har tänkt klart. Misstänker att det handlar om att annonsen spelas men att jag ser bara mörk bakgrund.

Jag har Total Adblock Premium och har YouTube ännu en gång lyckats med och komma igenom oss som har fått betalat extra som jag för att verkligen slippa annons elände?

Jag föreslår att du betalar för Youtube premium istället om du vill slippa reklam. Det låter konstigt att du betalar för något som heter Total Adblock Premium... uBlock Origin är antagligen bättre och gratis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Jag avskyr shorts och kör detta filter i uBlock Origin.

! YT Homepage and Subscriptions (Grid View) - Hide the Shorts section youtube.com##[is-shorts] ! YT Menu - Hide the Shorts button www.youtube.com###guide [title="Shorts"], .ytd-mini-guide-entry-renderer[title="Shorts"] ! YT Search - Hide Shorts www.youtube.com##ytd-search ytd-video-renderer:has([overlay-style="SHORTS"]) ! YT Search, Channels, Subscriptions (List View) and Sidebar/Below Player Recommendations - Hide the Shorts sections www.youtube.com##ytd-reel-shelf-renderer ! YT Channels - Hide the Shorts tab www.youtube.com##[tab-title="Shorts"] ! YT Subscriptions - Hide Shorts - Grid View www.youtube.com##ytd-browse[page-subtype="subscriptions"] ytd-grid-video-renderer:has([overlay-style="SHORTS"]) ! YT Subscriptions - Hide Shorts - List View www.youtube.com##ytd-browse[page-subtype="subscriptions"] ytd-video-renderer:has([overlay-style="SHORTS"]) ! YT Subscriptions - New Layout - Hide Shorts www.youtube.com##ytd-browse[page-subtype="subscriptions"] ytd-rich-item-renderer:has([overlay-style="SHORTS"]) ! YT Sidebar - Hide Shorts www.youtube.com###related ytd-compact-video-renderer:has([overlay-style="SHORTS"]) ! YT Mobile - Hide the Shorts Menu button m.youtube.com##ytm-pivot-bar-item-renderer:has(>.pivot-shorts) ! YT Mobile - Hide the Shorts sections m.youtube.com##ytm-reel-shelf-renderer m.youtube.com##ytm-rich-section-renderer:has([d^="M17.77,10.32l-1.2"]) ! YT Mobile - Hide Shorts in search results m.youtube.com##ytm-search ytm-video-with-context-renderer:has([data-style="SHORTS"]) ! YT Mobile - Hide the Shorts button on Channels m.youtube.com##[tab-title="Shorts"]

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Jag föreslår att du betalar för Youtube premium istället om du vill slippa reklam. Det låter konstigt att du betalar för något som heter Total Adblock Premium... uBlock Origin är antagligen bättre och gratis

Men de (Får jag för mig) slutade att fungera i Chrome som tillägg, jag använder Google Chrome.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Total Adblock Premium
1000kr/året (efter en lätt sökning)

Permalänk
Medlem

Jag hatar också allt vad kortformsinnehåll heter, oavsett plattform. Mental avföring. Oerhört innehållslöst och enbart producerat för att generera så många visningar som möjligt. Använder samma mekanismer som spelmaskiner, enarmade banditer och mobilspel - 100 % för att skapa beroende av nåt meningslöst.
Jag blockerar det överallt där det går, och tack och lov funkar det på YT med hjälp av innehållsblockerare.
Hjärndött jävla bajs är det.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Brave. Ser ingen reklam på någon sida och i inställningarna har jag valt att blockera YouTube-shorts, så några sådana ser jag inte heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Jag tycker att du verkligen ska avinstallera Total Adblock Premium helt, fast du kanske har betalat för en tid framåt. Den är inte Open Source så du har ingen som helst aning om vad den gör i bakgrunden. Kanske säljer uppgifter, sparar inloggningar och dylikt. Och sedan kostar den pengar också, och dyrt också.

Råder dig till en av dessa saker:

1. Installera och kör Firefox som TS kör. Sedan Ublock origin i den
2. Kör in Brave och då brukar det fungera. Med eller utan Ublock origin. Brave stöder Ublock origin fortfarande ett tag.

Kan tillägga att när jag går till totaladblocker.com som dirigeras om till totaladblock.com som jag tror är den du använder så blockeras den sidan i Easylist som är den stora adblock-listan på webben som alla använder. Förstår varför också om det är den du använder?, de slänger upp egna popupannonser om man inte betalar.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Det hade gått bra om det bara hade varit nån enstaka Short man fått med i sökresultaten, men när över hälften är det så känns det inte som att man står ut längre. Ibland får jag extremt mycket Shorts i mina sökningar, så att man får scrolla en hel del. Och att man inte kan välja att permanent (eller under 30 dagar) inte visa Shorts har gjort att jag tröttnat rejält, speciellt när man inte kan stänga av dom på "startsidan" i 30 dagar längre.

Skrivet av Lagers:

Bäst är att använda Ublock Origin iställlet för Adblock plus, Ublock origin är bättre och open source. Sedan lägger du in detta filter i "my filters"
Tänk på att vara försiktig vilka plugin du installerar, och ju mindre antal plugin ju bättre.

Obs. Se till att hela raderna följer med, det skrollar horizontalt. --->

www.youtube.com##ytd-browse ytd-grid-video-renderer:has(ytd-thumbnail-overlay-time-status-renderer[overlay-style="SHORTS"]) www.youtube.com##ytd-browse ytd-rich-item-renderer:has(ytd-thumbnail-overlay-time-status-renderer[overlay-style="SHORTS"]) www.youtube.com##ytd-browse[page-subtype="subscriptions"] ytd-video-renderer ytd-thumbnail-overlay-time-status-renderer[overlay-style="SHORTS"]:upward(ytd-item-section-renderer) youtube.com##ytd-rich-grid-row, #contents.ytd-rich-grid-row:style(display:contents !important;) youtube.com##ytd-rich-grid-renderer:style(--ytd-rich-grid-items-per-row: 6 !important;) ! 2023-07-15 https://www.youtube.com www.youtube.com###content > .ytd-rich-section-renderer.style-scope

Dold text

Jag har inte sett shorts på väldigt länge nu.

Ja, kan kanske vara ett alternativ.

Skrivet av cyklonen:

Jag hatar också allt vad kortformsinnehåll heter, oavsett plattform. Mental avföring. Oerhört innehållslöst och enbart producerat för att generera så många visningar som möjligt. Använder samma mekanismer som spelmaskiner, enarmade banditer och mobilspel - 100 % för att skapa beroende av nåt meningslöst.
Jag blockerar det överallt där det går, och tack och lov funkar det på YT med hjälp av innehållsblockerare.
Hjärndött jävla bajs är det.

Ja, jag är lite likadan när det gäller detta, jag avskyr skiten. Som tur är så har man ju inte fastnat i TikTok träsket och liknande, så det är ju i stort sett bara på Youtube det (korta, vertikala videos) förekommer för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Det hade gått bra om det bara hade varit nån enstaka Short man fått med i sökresultaten, men när över hälften är det så känns det inte som att man står ut längre. Ibland får jag extremt mycket Shorts i mina sökningar, så att man får scrolla en hel del. Och att man inte kan välja att permanent (eller under 30 dagar) inte visa Shorts har gjort att jag tröttnat rejält, speciellt när man inte kan stänga av dom på "startsidan" i 30 dagar längre.
Ja, kan kanske vara ett alternativ.
Ja, jag är lite likadan när det gäller detta, jag avskyr skiten. Som tur är så har man ju inte fastnat i TikTok träsket och liknande, så det är ju i stort sett bara på Youtube det (korta, vertikala videos) förekommer för mig.

Testa Unhook som sagt, det är väldigt enkelt att konfigurera Youtubes utseende så som du vill ha det. Du konfigurerar allt mha on/off sliders.

Permalänk

Jag har nått custom css jag la till i tampermonkey som gömmer dem eller om det flyttar dem att alltid va längst ner på sidan minns inte exakt.

Hittade det nånstans på internet för ett längre tag sedan och hittills funkat bra.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Tack för tips i denna tråd!

Helt sjukt att jag som betalande Premium-användare på Youtube tvingas till filter på Ublock Origin för att slippa shorts, jag vill mer än att gömma fliken en viss tid.

Har någon någon aning om har shorts kan trollas bort på Android-appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Helt sjukt att jag som betalande Premium-användare på Youtube tvingas till filter på Ublock Origin för att slippa shorts, jag vill mer än att gömma fliken en viss tid.

Jag använder ReVanced. Med den kan du ta bort shorts

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem

Har youtube Premium, men jag älskar shorts ♥️💪🚀
Men va bra att det fanns sätt att ta bort ifall man ledsnar på dem nån dag😃🤘

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Skrivet av Novdid:

Jag har disablat youtubeappen och kör i firefox bara då får jag dessutom tillgång till ublock och andra extensions för att fixa yt till användbar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows