Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torpsson:

Skickas och säljs av Amazon

Åh fasen då förstår jag inte heller

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torpsson:

Okej, där du fick välja ersättningsvara själv? Haha nej, men någon gång kanske tomten överraskar 😆

Behöver du stå för returen själv?

Ja fick betala 760 Sek för frakt till Slovakien, men Amazons kundtjänst sa att de betalar för returfrakten bara jag skickar in kvitto sen. Dock lite jobbig hela processen. Definitivt inte värt besväret speciellt då man ändå inte hittar nån prisvärd laptop som är värd att få 10-15% rabatt på som motsvarar den jag hoppades på att jag beställt. 😅

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bra pris men värt att tänka på att det verkar vara en nästan fem sju år gammal modell, så värt att kolla den stödjer de hdmi funktioner o HDR standarder osv man vill ha

Dessutom saknar den lågnivåutgånger för alla kanaler förutom main. Klar nackdel IMO.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Ja fick betala 760 Sek för frakt till Slovakien, men Amazons kundtjänst sa att de betalar för returfrakten bara jag skickar in kvitto sen. Dock lite jobbig hela processen. Definitivt inte värt besväret speciellt då man ändå inte hittar nån prisvärd laptop som är värd att få 10-15% rabatt på som motsvarar den jag hoppades på att jag beställt. 😅

Låter ju jättemärkligt iochmed att den är FBA det borde ju gå att genomföra en retur via hemsidan/appen precis som vanligt då ju🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Låter ju helt sjukt. Blir bara att avbeställa då. Nog för att det var för bra för att vara sant, men det här är ju illa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Tjena! Jag är i samma sits, men har ännu inte bokat någon frakt. Vilken speditör använde du? Och hur hanterade du att det rör sig om farligt gods?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

! O.B.S. Medlemspris !

Produkt: Mullvad VPN 6 månader / 5 användare
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/267703-Mullvad-VPN-6-man...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6471343
Pris: 199:-

Är silvermedlem men får priset 299:-, krävs annan nivå för rabatten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av effo:

Jag är lvl 18 Black och jag får också 299:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av effo:

Skrivet av krait78:

Jag är lvl 18 Black och jag får också 299:-.

Erbjudandet är slut.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av 404sam:

Tjena! Jag är i samma sits, men har ännu inte bokat någon frakt. Vilken speditör använde du? Och hur hanterade du att det rör sig om farligt gods?

Pratade med postnord direkt och iom det är en AIO så gäller UN 3091 (inte 3481 som det står på etiketten Amazon inkluderar). Det enda som behövs är att märka emballaget tydligt med UN3091-varningen och sedan inkludera säkerhetsdeklarationen på utsidan (fås hos postnord vid inlämning). Iom jag returnerade paketet oöppnat utgår jag från att Lenovo paketerat allt korrekt enligt krav.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk

Epos h3 PRO legit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

låter orimligt billigt. sen har dom klarna loggan på hemsidan under betalning och leverans men man kan inte välja det i kassan. red flag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

låter orimligt billigt. sen har dom klarna loggan på hemsidan under betalning och leverans men man kan inte välja det i kassan. red flag?

Och sidan 403 forbidden med NordVPN

Permalänk
Medlem

Gå via Pricerunner så kan man välja Klarna..
Köpte precis ett par med Klarna faktura som betalning. Får se om man får något..

Edit. Kostar 625kr nu

Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 7 9800X3D - ASUS Prime Radeon RX9070 - 32GB Corsair CL28 DDR5 6000MHz - WD Blue SN550 500GB SSD -Samsung 32" Odyssey G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Skrivet av drbrain:

Gå via Pricerunner så kan man välja Klarna..
Köpte precis ett par med Klarna faktura som betalning. Får se om man får något..

Edit. Kostar 625kr nu

450kr nu. 360 ex moms.

Dom får ta och bestämma sig för priset.

Permalänk
Medlem

Zinuss ägs av det danska bolaget Globe Systems A/S och de har åtminstone en omsättning på ett antal miljoner om året så det verkar inte vara ett helt tomt bolag. Svenska, tyska och danska zinuss-siterna ser exakt likadana ut. Den svenska butiken har bara telefontider ett par timmar om veckan så det verkar inte vara så stor verksamhet de har här - men verkar ändå vara ett riktigt företag som ligger bakom Jag provade att beställa två stycken för 965 kr totalt inkl. moms och frakt med Klarnas "få först, betala sen" som betalning.

Permalänk

Epos h3pro hybrid
La en beställning på 3st med Klarna som betalning.
Köpte för några år sedan på Amazon för runt 750kr och varit riktigt nöjd.
I vintras köpte jag "nya* på Tradera för över 900kr och då låg de på nästan 2000kr i butik har jag för mig.
Perfekt att ha hemma inför någons födelsedag eller julafton.
Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:
Skrivet av Sebbepojken:

Zinuss ägs av det danska bolaget Globe Systems A/S och de har åtminstone en omsättning på ett antal miljoner om året så det verkar inte vara ett helt tomt bolag. Svenska, tyska och danska zinuss-siterna ser exakt likadana ut. Den svenska butiken har bara telefontider ett par timmar om veckan så det verkar inte vara så stor verksamhet de har här - men verkar ändå vara ett riktigt företag som ligger bakom Jag provade att beställa två stycken för 965 kr totalt inkl. moms och frakt med Klarnas "få först, betala sen" som betalning.

någon som vet om dom fungerar trådlöst med ps5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

För mig står det 16 maj - får se om det stämmer.

Hur gick det - Blir det en leverans av laptopen idag?

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

@Nucky Det går att följa sagan här i tråden, slog samman de tre uppdateringarna:

Citat:

Det var fel produkt - en ThinkCentre Neo 50a Gen 5 AIO och inte en laptop jag fick. 😒 Snackar med kundtjänst nu.
-----------
Fick erbjudande om 10-15% rabatt på en ersättningsvara då det inte finns någon exakt motsvarighet till salu. Tycker jag också är rätt rimligt - kan ju inte precis kräva en 50k laptop i ersättning. 😅

Enda som är jobbigt är att jag själv måste stå för kostnaden för returen och sedan maila in kvittot och sedan betalar amazon tillbaka summan (förhoppningsvis). Men har iaf fått det svaret från kundtjänsten.
-----------

Kortfattat verkar det som att det helt enkelt var för bra för att vara sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

@Nucky Det går att följa sagan här i tråden, slog samman de tre uppdateringarna:

Kortfattat verkar det som att det helt enkelt var för bra för att vara sant.

Tack! - Missade det. Jag avbeställer då!

Visa signatur

GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Gällande https://www.zinuss.se/epos-h3pro-hybrid-white

Jag fick precis meddelande från PostNord att de har information gällande ett paket från Zinuss.

So far so good. Jag betalade 375kr + 65kr (frakt)

Permalänk
Medlem

inte Pro varianten.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S95D|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem

Laptopen FBA går nu åter att köpa. Beställde nyss en själv.
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0F4KHR82N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Tack! - Missade det. Jag avbeställer då!

Med det sagt finns det ju inget som säger att det inte var en engångsmiss från amazons lager heller - orkar man bråka lite så kan man eventuellt få rätt produkt eller i alla fall en vettig kompensation. Verkar som att Amazon inte riktigt har standardiserat sina plåster på såren, jag fick en voucher på 60 kr när en sladd för 19kr hade fel längd, lite av ett lotteri!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Med det sagt finns det ju inget som säger att det inte var en engångsmiss från amazons lager heller - orkar man bråka lite så kan man eventuellt få rätt produkt eller i alla fall en vettig kompensation. Verkar som att Amazon inte riktigt har standardiserat sina plåster på såren, jag fick en voucher på 60 kr när en sladd för 19kr hade fel längd, lite av ett lotteri!

Jag testar inte min lycka återigen 😊 Fick en Actina till ett vrakpris då de ersatte mig med 50% pga trasig GPU om jag ej returnerade paketet och fick GPu utbytt på garanti via Actina själva (7900XTX)

Var ju minst två såg jag i tråden som fått felaktigt paket och ska stå för frakt tillbaka - Orkar inte…

Är nöjd med min spel laptop.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Jag fick precis meddelande från PostNord att de har information gällande ett paket från Zinuss.

Ska bli väldigt spännande att följa. Är det faktiskt ett äkta par Epos Pro så kommer jag bli chockad.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Laptopen FBA går nu åter att köpa. Beställde nyss en själv.
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0F4KHR82N

UPC säger fortfarande "197530708480" som jag nämnde tidigare i tråden och UPC stämmer överens med produkten som någon fick istället för laptopen i denna tråd. Så räkna med att risken finns att du kan få likadant 👍

Visa signatur

Processor: Ultra 7 265K · Moderkort: MSI MAG Z890 Tomahawk Wi-Fi
Grafikkort: GB RTX 5070 Ti GOC @ +300/+2000 · Ram: 96GB @ 5600MHz

Misc-PC: i5-6500 · - · 16GB 2133MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Jag har också fått spårning hos Postnord på min beställning.

En äldre recension på Prisjakt nämnde att Epos lagt ner sin Gaming-avdelning, vilket bekräftas av deras egen hemsida: https://www.eposaudio.com/en/us/gaming. Kan man gissa att det är därför som priserna sjunker? Samtidigt ser det lustigt ut att priset rasar så rejält från en "okänd" butik

Citat:

We have decided to wind down our Gaming headset portfolio to increase focus on Enterprise Solutions business.