Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av HULTAS:

Givetvis har deras reparationspartner för Bose de skruvar som krävs för att fästa hörselkåpan på en av de populäraste hörlurarna i Bose QC35. Ett enkelt samtal och ett brev till min brevlåda som kostar några enstaka kronor så är ärendet löst.

Alltså har inte Webhallen skruvar själva och den måste in på garanti/service för att de ens ska kunna bedöma grejen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Alltså har inte Webhallen skruvar själva och den måste in på garanti/service för att de ens ska kunna bedöma grejen.

Är lite skillnad på en service avdelning hos åf som ska ha koll på flera brands, ha reservdelar för flera tillverkare på plats än för Bose som bara har sina egna produkter att bry sig om.

Därav att produkter behöver skickas in till åf(oavsett vilken åf det är) och de skicka vidare till distributör/tillverkare för service. För åf har inte möjlighet att ha reservdelar inne för varje liten produkt.

Visa signatur

Ryzen 5900X, HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16, ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1, WD Black SSD SN770 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HULTAS:

Förlåt! Jag trodde att de flesta här i tråden överdrev! Nu har jag "äntligen" råkat ut för Webhallens obefintliga service och kommer aldrig att handla där igen. Råder er andra att hålla er borta, det är så illa att jag misstänker att det måste vara en konkurs eller dylikt som står runt hörnet.

En skruv värt typ någon enkrona eller två lossnade från mina hörlurar och jag insåg det först när skruven var borta. Tyvärr är det ingen vanlig skruv man kan köpa i lösvikt. Vid kontakt med Bose hänvisar dem till Webhallen som i sin tur inte kan tänka sig att skicka ut en ny skruv till mig. Istället hotar Webhallen med att detta förmodligen inte är ett garantiärende och att jag måste skicka in allt till service för bedömning och dyr reparation.

Genom åren har man handlat för hundratusentals kronor men nu får det räcka. Tråkigt att det skulle bli såhär illa. En enda förbannad skruv för någon krona som de säkert har hundratals av att skicka ut i ett brev. Nämnde jag förresten att det tog en dryg månad för att få svar på ärendet?

Hej,
Jag har själv råkat ut att skruvar lossnar på andra produkter och även mellan samma produkt fast olika år på produktionen ( år 20 vs 22 i mitt fall ) så kan skruvarna vara annorlunda pga revidering.
Tyvärr så måste de skicka in produkten för att det skall bli rätt skruv, sen kan det även vara så att man behöver en specialbits för att ens skruva in skruvarna.

Jag hoppas dock att de löser sig ,men om du skall ha någon tur så är det nog Bose eller verkstaden du skall kontakta om du inte vill skicka in

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Hej,
Jag har själv råkat ut att skruvar lossnar på andra produkter och även mellan samma produkt fast olika år på produktionen ( år 20 vs 22 i mitt fall ) så kan skruvarna vara annorlunda pga revidering.
Tyvärr så måste de skicka in produkten för att det skall bli rätt skruv, sen kan det även vara så att man behöver en specialbits för att ens skruva in skruvarna.

Jag hoppas dock att de löser sig ,men om du skall ha någon tur så är det nog Bose eller verkstaden du skall kontakta om du inte vill skicka in

Tjena! Har kontaktat Bose men tyvärr hänvisar dem direkt till återförsäljaren. Så var det inte för några år sedan när jag hade problem med en tidigare modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scubakuba:

Även jag är fast i ett evighetsärende om återbetalning av presentkort som inte använts(Webhallen skickade aldrig varan-så pengarna skulle betalats tillbaks). De svarar varje gång att de ska lösa det - men inget händer.
Varit i kontakt med dem 6-7 ggr via mail/chatt och blivit lovad varje gång att de ska skicka resterande pengarna - men absolut inget händer varje gång.

Samma för mig efter black Friday. När de till slut skickade valde jag i samspråk med kundtjänst retur och återbetalning, men sedan visade det sig att eftersom presentkortet hann gå ut medan de sölade fick jag varken varan eller återbetalningen.

Och, det handlar om en skitsumma, 150kr presentkort som min son fick när han fyllde 11. Givetvis har jag köpt kortet av min son så han slipper det här problemet.

Problem vid struntsumma = skulderna är nog tunga för bolaget. Skulle inte köpa presentkort där framöver.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av HULTAS:

Tjena! Har kontaktat Bose men tyvärr hänvisar dem direkt till återförsäljaren. Så var det inte för några år sedan när jag hade problem med en tidigare modell.

Ibland har man tur och får tag i någon vettig men oftast är så inte fallet och då är praxis inskick.
Man får komma ihåg att många företag slösar enorma summor att tag hand personer som inte sköter sig

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Verkar som att PC för Allas chefredaktör ställer sig i ledet bland missnöjda kunder också.

https://www.pcforalla.se/article/2793977/darfor-koper-jag-min...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch|CkeN:

Verkar som att PC för Allas chefredaktör ställer sig i ledet bland missnöjda kunder också.

Han beskriver exakt varför jag numera väljer Inet framför "W" alla dagar i veckan.

Har tröttnat på att @Webhallen aldrig har det jag söker i lager, samt att de uppskattade leveranstiderna är lika träffsäkra som SMHI:s väderprognoser för Midsommarafton.

I runda slängar har Webhallen nog förlorat 100' i omsättning till främst Inet och Dustin från mig de senaste åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Han beskriver exakt varför jag numera väljer Inet framför "W" alla dagar i veckan.

Har tröttnat på att @Webhallen aldrig har det jag söker i lager, samt att de uppskattade leveranstiderna är lika träffsäkra som SMHI:s väderprognoser för Midsommarafton.

I runda slängar har Webhallen nog förlorat 100' i omsättning till främst Inet och Dustin från mig de senaste åren.

Fast inets butiker har heller sällan aldrig vissa saker i lager men oftast 50+ i deras centrallager vilket jag tycker är värdelöst.. men visst webhallen är betydligt värre det man läst senaste åren här..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Fast inets butiker har heller sällan aldrig vissa saker i lager men oftast 50+ i deras centrallager vilket jag tycker är värdelöst.. men visst webhallen är betydligt värre det man läst senaste åren här..

Hos webhallen så köper jag bara saker över disk. Av inet så kan jag känna att beställa fungerar fortfarande och man får varan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch|CkeN:

Exakt så fungerar det! (inte) Redan för ett år sedan, eller mer.
Level 24, helt slutat handla - även över disk.

Nån som sett deras nya "design" ? WTF? 🤡

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

https://i.postimg.cc/GmZPtCc1/image.png

Den nya designen indikerar tydligt att de numera bara är en skugga av sitt forna jag!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Exakt så fungerar det! (inte) Redan för ett år sedan, eller mer.
Level 24, helt slutat handla - även över disk.

https://i.postimg.cc/GmZPtCc1/image.png

Skrivet av PeCe:

Den nya designen indikerar tydligt att de numera bara är en skugga av sitt forna jag!?

Känns väl mer som placeholders bara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch|CkeN:

Låter som att problemen med Webhallen bara är en ursäkt för att handla allt av Amazon.
Finns ju andra svenska aktörer.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Låter som att problemen med Webhallen bara är en ursäkt för att handla allt av Amazon.
Finns ju andra svenska aktörer.

Håller med. Det är inte så att Webhallen är den sista svenska butiken som finns kvar.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Tittar man på prisjakt och omdömen så får dom mest negativa omdömen så det talar ju för sig självt hur dåliga dom har blivit, inet samtidigt får bara positiva omdömen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Tittar man på prisjakt och omdömen så får dom mest negativa omdömen så det talar ju för sig självt hur dåliga dom har blivit, inet samtidigt får bara positiva omdömen.

Mja, jag ger inte mycket omdömen och jag har inte fått något problem. Man ska ha i tanke att de som hörs, hörs mycket mer.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Mja, jag ger inte mycket omdömen och jag har inte fått något problem. Man ska ha i tanke att de som hörs, hörs mycket mer.

Ja men allt negativa här man läst genom åren är betydligt mycket mer än vad man läser om inet. Det märks att WH är på fallrepet...

Permalänk
Medlem

Vilken smörja. Visserligen är Webhallens hanterande uselt, och inte speciellt förvånande efter att ha råkat ut för nästan exakt samma sak själv senast (och sista gången) jag handlade där. Men att då bestämma sig för att istället handla på Amazon, Temu och Wish är ju som att säga att man inte gillade burgaren på McDonalds så från och med nu ska man banne mig äta bajs.

Vi har flera bra mer eller mindre lokala återförsäljare man kan vända sig till, och han säger ju själv att det gäller saker där priset inte är prio. Han försöker bara hitta en ursäkt för att krama ur enstaka kronor i prisskillnad utan att få dåligt samvete när de svenska ÅFarna går i konken för de vågade ha rimliga arbetsförhållanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ja men allt negativa här man läst genom åren är betydligt mycket mer än vad man läser om inet. Det märks att WH är på fallrepet...

Mitt största problem med Webhallen senaste åren är främst att sortimentet tyvär blivit mycket mindre/sämre på spel som är det jag främst köper.

Men ja frågan är om ju Webhallen överlever 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Mitt största problem med Webhallen senaste åren är främst att sortimentet tyvär blir mycket mindre/sämre på spel som är det jag främst köper.

Inte minst har de blivit dyrare. Brukar föredra Webhallen på produkter när priserna är ungefär lika låga. Kollade nu och såg att jag gjort en(!) beställning sedan oktober 2023...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Inte minst har de blivit dyrare. Brukar föredra Webhallen på produkter när priserna är ungefär lika låga. Kollade nu och såg att jag gjort en(!) beställning sedan oktober 2023...

Oj haha, men måste ändå ge beröm till dem att man väldigt smidigt kan logga in på sin kundsida och med ett klick avbeställa beställningar. Många andra webshoppar måste man ringa eller maila kundservice för att avbeställa ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

För mig så har jag iallafall inte haft mer problem med Webhallen än våra andra stora butiker

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

För mig så har jag iallafall inte haft mer problem med Webhallen än våra andra stora butiker

Inte jag heller men det är klart trist när man läser om alla som inte får svar av kundtjänsten inom rimlig tid. Man vill inte stötta en sån butik som struntar i sina kunder när det gäller supportärenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Inte jag heller men det är klart trist när man läser om alla som inte får svar av kundtjänsten inom rimlig tid. Man vill inte stötta en sån butik som struntar i sina kunder när det gäller supportärenden.

Jag har Webhallen butiker i närheten av mig, så jag går bara till en butik istället. Hade ett ärende i vintras och det gick alldeles utmärkt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det finns ju medlemsförmåner man kan låsa upp, bland annat

" Speedpacking

Din order får prioritet i logistiksystemet. "

Många butiker har ju, beställ innan 15-17 så skickas varan samma dag. Men hos Webhallen tar det flera vardagar att packa en vara som det står de har på lager...

Speedpacking yeah right...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Det finns ju medlemsförmåner man kan låsa upp, bland annat

" Speedpacking

Din order får prioritet i logistiksystemet. "

Många butiker har ju, beställ innan 15-17 så skickas varan samma dag. Men hos Webhallen tar det flera vardagar att packa en vara som det står de har på lager...

Speedpacking yeah right...

Mina varor brukar packas samma dag, om jag lägger en beställning på förmiddagen, annars dagen efter. Webhallens stopptid är ca 12:00 för att beställningen bör skickas samma dag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Mina varor brukar packas samma dag, om jag lägger en beställning på förmiddagen, annars dagen efter. Webhallens stopptid är ca 12:00 för att beställningen bör skickas samma dag.

Okej, ja jag beställde runt 14tiden och trodde det va inom tidsramen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Okej, ja jag beställde runt 14tiden och trodde det va inom tidsramen.

Ser dock att de ändrat till 18:00, men säger inom 24 timmar, om man lagt order innan 18:00 "Webhallen expedierar vanligtvis beställda postorder-beställningar till kund inom 24 timmar om produkten finns i vårt postorderlager och beställningen görs innan kl 18.00."

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade nått en ny kundnivå men råkade radera mejlet med presenkortet på 200kr när jag rensade ut de vanliga reklamutskicken från Webhallen.

Frågade på mejl om det gick att lösa, det var för över en månad sedan och har inte hört något sedan dess.

Det var mitt eget del att jag råkade radera mejlet men även om de inte kan eller vill lösa just mitt ärende så skaver det att inte få svar, vad händer t.ex. om jag har något annat ärende av mer brådskande slag, tar det också över en månad?

Är inte direkt någon storkund eftersom jag bygger ny dator så sällan men har genom köp då och då nått en ny kundnivå, har medvetet hållit inne med nästa beställning för att se om jag ens får något svar på min fråga.